2023-04-21, 22:43
Medlem
LegendenLarsVilkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Förbannad? För att invandrarna är de enda som vill ta de här jobben!

Gammlingarna får faktiskt växa upp och förstå att svenskar vill inte ta hand om de och att invandrare med "dålig svenska" är bästa alternativet Tyvär!!

Vi hade ingen fungerande hemtjänst innan massinvandringen? Vilket skitsnack. Sverige hade blomstrat som land med endast en pytteliten arbetskraftsinvandring till nödvändiga sektorer. Folk som inte kan språket ska aldrig i livet få jobb inom så viktiga områden som hemtjänst och annan sjukvård.
Citera
2023-04-21, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LegendenLarsVilks
Vi hade ingen fungerande hemtjänst innan massinvandringen? Vilket skitsnack. Sverige hade blomstrat som land med endast en pytteliten arbetskraftsinvandring till nödvändiga sektorer. Folk som inte kan språket ska aldrig i livet få jobb inom så viktiga områden som hemtjänst och annan sjukvård.
Svenskarna vill inte jobba med gamlingar punkt slut så invandrare med "dålig svenska" är den enda alternativet!!

Så hur ska gamlingarna få folk som pratar perfekt svenska när svenskar vill inte ha de jobben ska du tvinga folk? 😀
Citera
2023-04-21, 23:08
Medlem
Sillsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerniWha
Ok, aldrig funderat över brukarnas förmåga att görs sig förstådda. Det har fram till nu (vad jag skummat av) alltid varit den andra sidan det brister hos.

Har du någonsin haft med en dement människa att göra?
Citera
2023-04-21, 23:13
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillsvin
Har du någonsin haft med en dement människa att göra?
Och det har med topic att göra vad?
Citera
2023-04-21, 23:16
Avslutad
Citat:
Finns ingen myt invandrarna överallt ! Bygga, köra bussar, taxi, lastbilar, städa, lager, hemtjänst, restaurang mm 😀
Jävlar, jag visste inte att svenskar inte kunde detta själva. Man lär sig något nytt varje dag.
Citera
2023-04-21, 23:17
Medlem
Sillsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerniWha
Och det har med topic att göra vad?

Det kan du fundera över…
Citera
2023-04-21, 23:21
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Förbannad? För att invandrarna är de enda som vill ta de här jobben!
Hur ser du på det faktum att vårdpersonal förväntas jobba under så värdelösa villkor att bara de som inte har något annat alternativ på arbetsmarknaden är beredda att ta dessa jobb? Känner du dig stolt? Tycker du att Sverige som nation har lyckats bra? Eller är det kanske ett fett jävla misslyckande?

Testa att ge en undersköterska 30k/månad i ingångslön och med en vettig löneutveckling. Ge henne ett 7-16-jobb eller ordentlig OB på kvällar och helger. Och garantera henne 5 veckors semester under högsommaren. Alltså helt enkelt de villkor som är standard inom nästan alla andra branscher.

Tror du då att det skulle vara svårt att rekrytera personal?
Citera
2023-04-21, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fosterland
Jävlar, jag visste inte att svenskar inte kunde detta själva. Man lär sig något nytt varje dag.
Svenskar vill inte är problemet! Svenskar vill ha "lätta jobb" men stooor lön 😀
Citera
2023-04-21, 23:26
Medlem
GeneralKloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldigflamingo
Ska det vara såhär

I Sverige 2023????

I vårt multikulturella samhälle är vi nu tvungna att inom hemtjänsten kommunicera via översättningsappar med flertalet olika språk då brukarna inte kan ett ord Svenska.
Jag blir galen.
Jag talar flytande engelska och svenska.
Men ska nu stå och skriva in en mening på svenska. Vänta tills den kommer upp på ett annat språk och sen staka mig fram på det andra språket. Eller tala in en mening på svenska och sen spela upp den för brukaren.
Den som inte pratar svenska har inte kunskapen att vare sig skriva eller prata in sitt språk i telefonen utan då måste jag försöka stå och lista ut vad den menar.
Alltså detta gör mig galen.
Mycket information försvinner och saker kommer inte fram och det blir missförstånd.

Jag blir galen.

Sök nytt jobb för din egen skull
Citera
2023-04-21, 23:31
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldigflamingo
I vårt multikulturella samhälle är vi nu tvungna att inom hemtjänsten kommunicera via översättningsappar med flertalet olika språk då brukarna inte kan ett ord Svenska.
Du har bara sett början på kaoset. Svensk äldreomsorg kommer bryta ihop fullständigt när hundratusentals människor med tidigare svaga språkkunskaper kommer förlora allt mer av svenskan i samband med demens etc.

Tidigare har vi haft två primära språk som talades av både vårdtagare och personal, svenska och finska. Inom några årtionden kommer det handla om 20-30 olika språk som vårdtagarna kommer tala och i praktiken all personal kommer handla om nyanlända invandare. Det kommer vara omöjligt att finna ett sätt att ordna detta på ett effektivt sätt

Men förhoppningsvis kommer det finns tillräckligt avancerade översättningstjänster då att det kommer vara en icke-fråga.
Citera
2023-04-21, 23:35
Avslutad
Citat:
Svenskar vill inte är problemet! Svenskar vill ha "lätta jobb" men stooor lön 😀
Ojdå, och jag som sett massa svenskar med exakt de jobb du nämner. Och invandrare med välbetalda jobb. Konstigt, någon av oss lever i en lögn.

Vidare, hade man lagt alla pengar som den här jävla invandringen kostar på exempelvis lön för sjuksystrar eller äldrevård så hade det vart bra betalt. Invandring kostar och bidrar inte med ett skit.

Vad har vi fått av 40 års invandring? Typ en Zlatan. Wow.
Citera
2023-04-21, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fosterland
Ojdå, och jag som sett massa svenskar med exakt de jobb du nämner. Och invandrare med välbetalda jobb. Konstigt, någon av oss lever i en lögn.

Vidare, hade man lagt alla pengar som den här jävla invandringen kostar på exempelvis lön för sjuksystrar eller äldrevård så hade det vart bra betalt. Invandring kostar och bidrar inte med ett skit.

Vad har vi fått av 40 års invandring? Typ en Zlatan. Wow.
Som jag skrev invandrare överallt bygg, kör taxi, buss, lastbilar, lager, städar, restaurang mm

Sen när diskrimineringen, rasismen blir mindre kommer fler i fler få arbete 😀
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in