2023-04-19, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theannapanna
Om man kollar på kartan som MT har ser det ut att vara mot garsås till så inte mellan Färnäs/nusnäs…

Aha.. Ja jag ser nu. Jag har inte varit väldigt mycket i garsås med omnejd, det passerar man ju oftast bara. Och jag tror inte fåsåsmarchen gick åt det hållet (men fan vet - då visste man ju aldrig var man gick)
Citera
2023-04-19, 20:23
Medlem
Mycket tragiskt.
Mina tankar går till dom anhöriga.

För mig betraktar jag alla järnvägsövergångar som obevakade.
Man kör sakta eller stannar så man kan se med sina egna ögon att det inte kommer något tåg.
Citera
2023-04-19, 20:55
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crille132
Mycket tragiskt.
Mina tankar går till dom anhöriga.

För mig betraktar jag alla järnvägsövergångar som obevakade.
Man kör sakta eller stannar så man kan se med sina egna ögon att det inte kommer något tåg.

Hade kvinnan familj/barn?
Citera
2023-04-19, 21:27
Medlem
Var det vid övergången så att man kommer ner till Skejsnäs? Eller finns det ytterligare någon bortanför?
Citera
2023-04-19, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krille7878
Ja usch! Är från grannbyn det där hände, har hört att det en som jobbade på hemtjänsten.

På moratidningen finns det bild på dörren till bilen.
Står ”Mora kommun” så det stämmer nog
Citera
2023-04-19, 21:35
Medlem
obligatoriskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havtornsplanta
Var det vid övergången så att man kommer ner till Skejsnäs? Eller finns det ytterligare någon bortanför?
Vad kan jag se, sett från Mora så är det andra övergången efter Fu (fudal), finns en till som hamnar rakt ner till skejsnäs från RV70.
Citera
2023-04-19, 22:09
Medlem
Enligt rykten ska det ha varit en kvinna av thailändskt ursprung anställd inom hemtjänsten som blev påkörd under ett arbetspass.
Citera
2023-04-19, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obligatoriskt
Vad kan jag se, sett från Mora så är det andra övergången efter Fu (fudal), finns en till som hamnar rakt ner till skejsnäs från RV70.
Tusen tack. Är och snurrar där ofta.
Tragiskt för alla inblandade.
Citera
2023-04-19, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D.E
Enligt rykten ska det ha varit en kvinna av thailändskt ursprung anställd inom hemtjänsten som blev påkörd under ett arbetspass.

Det kan nog stämma. På en av bilderna i tidningen, på en trasig dörr som en brandman släpar fram, syns texten ”Mora Kommun”, så det var ett kommunfordon. Verkar inte ha blivit mycket kvar av fordonet, så det var nog en skaplig smäll.
Citera
2023-04-19, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofisen
Det kan nog stämma. På en av bilderna i tidningen, på en trasig dörr som en brandman släpar fram, syns texten ”Mora Kommun”, så det var ett kommunfordon. Verkar inte ha blivit mycket kvar av fordonet, så det var nog en skaplig smäll.

Ja, det är bara skog där, ingen bebyggelse så tågen åker typ 80-100km/h.

Är det den järnvägsövergången jag tänker på så kommer man uppför en backe från Skejsnäs och rälsen är precis på krönet. Ganska otäck övergång och man bör ta det väldigt lugnt där.
Citera
2023-04-20, 01:02
Medlem
DaNeShadys avatar
Ja är man så efterbliven att man kör förbi ett stoppmärke utan att stanna och missar ett stort jävla tåg så undrar man hur denna personen har levt såpass länge
Citera
2023-04-20, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaNeShady
Ja är man så efterbliven att man kör förbi ett stoppmärke utan att stanna och missar ett stort jävla tåg så undrar man hur denna personen har levt såpass länge

Troligen så åker man där dagligen, och just denna gång ligger solen fel och man är kanske inte lika fokuserad som man brukar va.

Tror att det är lätt hänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in