Citat:
Ursprungligen postat av
dodde03
Hej, jobbade runt ett år på en firma efter studenten, bra betalt men ganska dryga arbetstider.
Jag sa upp mig p.g.a. arbetstiderna, vissa kollegor, och ångestattacker/tristess jag inte kunde kontrollera. Nu har jag varit arbetslös ett tag och känner mig lugnare och mer samlad, förut grät jag ofta när jag skulle arbeta kväll samt varje söndagskväll, hade nog minst en panikångestattack i veckan men dom har försvunnit efter uppsägningen.
Jag tror jag var överseriös på firman för att visa att jag dög, till och med chefen sa att jag skulle ta mer raster/vara hemma någon dag då jag inte ville jobba. Men tillslut blev det för mycket och kroppen ville bara därifrån så jag sa upp mig.
Speciellt en kollega gjorde att all livskraft slocknade, hen påpekade allt och utgick ifrån att man var outbildad och inkompetent till jobbet, dessutom var den personen obehörig.. så man tappade lusten.
Jag funderar om man ska prova ett nytt företag inom samma område eller satsa på en helt annan karriär. Jag skulle förhoppningsvis få bättre arbetstider, trevligare kollegor och med det bör ångestattackerna försvinna om jag provar ett nytt företag.
Skulle jag satsa på en annan karriär/studera kanske det skulle resultera i ett ännu stimulerande jobb, samtidigt är jag lite osäker på vad jag bör studera och jobbet som nämnts passar mig som individ.
Har du varit i en liknande situation, hur gjorde du?
Du verkar va lite skör som person. Kanske skulle du jobba mer med ditt självförtroende. Mental coachning, eller nåt. Visar du utbränd-symptom redan efter ett år i arbetslivet så har du kastat dig in i matchen på fel sätt.
Har aldrig hört en chef be en ta rast eller ledigt... du måste ha betett dig lite märkligt.
Trivs du med de sysslor du hade, finns det väl ingen vits med att studera nåt nytt. Då står du snart ånyo som en gröngöling med mössan i hand, fast i en ny bransch. I detta har du ju i alla fall ett års erfarenhet. Ta till vara på det.
Det kommer inte att stå nåt fluffigt kuddrum och vänta på dig som arbetsplats, oavsett vad du studerar.
Sträck på dig, och ta plats. Och kolla att arbetstiderna passar dig innan du tar nästa jobb!