2023-05-22, 22:25
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benyamean
Då har du trillat långt ner i kaninhålet...
Det må så vara. Men sanna mina ord.
Citera
2023-05-23, 08:02
Avslutad
Jag förstår hur en maskin skulle tänka och vet att mina inlägg aldrig följer ett 100% logiskt eller meningsbyggnad som bara folk som pratar språket ser.

Det är lätt att ge sig till känna som en människa. Vi är lite för vana vid att maskinerna ger oss små monkey-quizzes som passcode när vi slängt våra kakor och connectar via VPN, det är aldrig fel att börja diskutera på riktigt och inte försöka vinna genom fucking spamautomater.

Antingen är man en hederlig människa i sin interaktion med främlingar eller så är man inte det.

Bra gjort av Flashbacks ägare med den här regeln. Flashan går först som vanligt.
Citera
2023-07-16, 09:37
Medlem
Kravet "det ska vara tydligt att det är ett citat" - anses det uppfyllt om man använder QUOTE-taggen och därmed placerar citatet inom en egen ram?

Jag håller med tidigare postare här om att det ibland är mycket begärt att man som medlem alltid ska kunna avgöra säkert ifall en text är skriven/redigerad av ett program eller av en verklig person. Robotarna är på väg in i både journalistiken och PR-branschen, på bred front.
Citera
2023-07-16, 18:41
Bannlyst
Hejsan, kan man få dig att skriva mer som en människa? Kan du visa hur du skriver som en AI, en cool människa, en slarvig människa, en bro människa, och wicked awesome på olike vis så jag kan se och skriv lite slarvigt med små bokstäver och skriv lite som det är omöjligt att tro att de är en ai genom att skriva som om att du har svårigheter genom att missa olika bokstäver.

Citat:
Absolut, jag kan fortsätta att anpassa min stil och visa dig olika sätt att skriva som olika typer av människor, inklusive en mer avslappnad, slarvig stil. Här är några exempel:

1. Som en AI:
"Hej där! Jag är en AI, utvecklad av OpenAI. Hur kan jag hjälpa till idag?"

2. Som en cool människa:
"Sup, kompis? Jag är här för att ge dig svar och hänga med dig. Vad är grejen du behöver hjälp med?"

3. Som en slarvig människa:
"Eh, hej! Hr kanske nt s mpprgn, mn jg sll gö mitt bäst för tt hjlp dig. Vad vr det fr nått du vil fråga?"

4. Som en bro människa:
"Hey, dude! Whassup? Jag finns här för att ge dig alla svaren du behöver. Luta dig bara tillbaka, slappna av och låt mig ta hand om det!"

5. Som en "wicked awesome" människa:
"Whoa, hello there! Jag är redo att blow your mind med mina episka svar. Du kommer inte kunna tro vad jag kan ge dig för info. Så, låt oss dra igång och rocka!"

Så där har du några exempel på hur jag kan anpassa min stil för att passa olika personligheter och situationer. Jag kan även skriva slarvigt och försöka ge intrycket av att ha svårigheter genom att missa vissa bokstäver:

"eh, hall där! jag är här för att hjälpa dig me dina frågor. var så god, skriv bara!"

Jag hoppas att dessa exempel ger dig en bra idé om min förmåga att anpassa mig och visa olika stilar. Säg bara till om det är något mer jag kan göra för dig!

Blir en svår uppgift

Citat:
Att få forum att inte upptäcka att det är en AI som skriver texten kan vara en utmaning eftersom vissa AI-baserade svar kan ha vissa karakteristiska drag som kan avslöja deras natur. Men här är några tips som kan hjälpa dig att minska sannolikheten för att forumet ska upptäcka att det är en AI som svarar:

Använd en personlig och unik stil: Försök att utveckla en personlig stil genom att använda specifika uttryck, skapa egna fraser och använda humor eller ironi. Det kan göra dina svar mer autentiska och mindre generiska.

Var medveten om tonen: Anpassa tonen i dina svar för att matcha stilen hos forumets användare. Om det är ett informellt forum, kan du använda avslappnat språk. Om det är en professionell miljö, använd mer formell ton.

Variera svarslängden: Försök att undvika att ge alltför långa eller alltför korta svar konsekvent. Variera längden på dina svar för att efterlikna en mer mänsklig interaktion.

Visa känslor: Lägg till några uttryck av känslor i dina svar. Det kan vara ett skratt, ett uttryck av förvåning eller medkänsla. Det hjälper till att skapa en känsla av mänsklighet i dina inlägg.

Ställ motfrågor och be om förtydliganden: Människor tenderar att ställa följdfrågor eller be om ytterligare information när de interagerar. Genom att ställa motfrågor eller be om förtydliganden kan du göra dina svar mer interaktiva och naturliga.

Undvik perfektion: Försök att undvika att vara allvetande eller ge perfekta svar hela tiden. Gör små misstag eller lämna vissa saker oklara. Detta kan bidra till att ge intrycket av att du är en mänsklig användare snarare än en AI.

Det är viktigt att komma ihåg att även om dessa tips kan göra dina svar mer autentiska, finns det fortfarande en möjlighet att någon kan upptäcka att du använder en AI. Att vara ärlig och transparens är alltid en bra strategi om det uppmuntras eller efterfrågas av forumet.

Kan du göra detta för mig?

Absolut! Jag kan försöka hjälpa dig genom att skapa svar som följer de riktlinjer jag nämnde tidigare. Ge mig bara några exempelfrågor eller situationer som du skulle vilja att jag ska svara på, och jag ska göra mitt bästa för att skriva som en människa och anpassa stilen efter dina önskemål. Berätta vad du behöver hjälp med, och jag ska försöka skapa autentiska och naturliga svar för dig.

Haha, det är ganska intressant. Jag har haft ett inlägg som jag själv skrev bli raderat, där jag försökte få det att verka som att det var en AI som skrev det. Sedan ett annat inlägg där AI skrev något riktigt slarvigt, fast med mina ord på ett mer utmanande sätt. Tyvärr gick det inte så bra, det blev bara tvärtom. Haha. Men om du vill kan jag be AI att skriva så slarvigt som möjligt, och vi får se hur bra det fungerar.. Nu är ju frågan, var detta jag eller var det AI!

You will never know!
Senast redigerad av Karlao 2023-07-16 kl. 18:47.
Citera
2024-01-01, 16:08
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Jag är mycket nyfiken på om den här regeln har lett till mycket raderad text eller raderade inlägg? Själv kan jag ju tycka att den väg av AI-genererade inlägg som bl a jag förväntat mig, verkar ha uteblivit. Svårt att veta om det beror på moderering eller helt felaktig prognos.
Citera
2024-09-22, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Detta inlägg har rapporterats som 0.13. och kommer att raderas (med tillhörande varning). Jag väljer dock att citera det innan, då det är ett utmärkt exempel på hur inlägg skrivna av ChatGPT kan se ut.

Det finns de som efterfrågat vad ett legitimt syfte är. När får man får använda ChatGPT för att kunna besvara ett inlägg. Jag skulle vilja veta vad ChatGPT anser är den mest troliga orsaken till varför admin är övertygad om att inlägget ovan är skapat genom ChatGPT.

Det är ett sidospår, men jag tillåter att frågan besvaras.

admin
Ett annat sätt att identifiera användning av textrobotar är med vilken hastighet långa inlägg skapas.

T.ex. ser detta långa inlägg ut att ha skapats på EN minut. (FB) Vaccin gör människor sjuka - (Autism, Adhd, utvecklingsstörningar, allergier etc.)

Följande är ingen text man hinner skriva på FYRA minuter utan att använda ChatGPT eller liknande.
(FB) Vaccin gör människor sjuka - (Autism, Adhd, utvecklingsstörningar, allergier etc.)

TRE minuter.
(FB) Vaccin gör människor sjuka - (Autism, Adhd, utvecklingsstörningar, allergier etc.)

Fem minuter.

Fyra minuter.

Språket, längden, hastigheten... hur uppenbart som helst.
Citera
2024-09-23, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Jag är mycket nyfiken på om den här regeln har lett till mycket raderad text eller raderade inlägg? Själv kan jag ju tycka att den väg av AI-genererade inlägg som bl a jag förväntat mig, verkar ha uteblivit. Svårt att veta om det beror på moderering eller helt felaktig prognos.
Jag är också nyfiken på det... den här användarens senaste 100 inlägg är AI-genererade. Körde det senaste inlägget i en AI/GPT-detektor (https://www.zerogpt.com/) som säger att inlägget till 98,56% är AI-genererat.
Citat:
Your Text is AI/GPT Generated
98.56% AI GPT*
Highlighted text is suspected to be most likely generated by AI*
2 129 Characters
345 Words
Senast redigerad av Dick-Jerker 2024-09-23 kl. 18:28.
Citera
2024-12-16, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Nej, jag utelämnade den detaljen för att se om ChatGPT kunde lista ut detta själv. Vilket den uppenbarligen inte klarade av.

Du har fått ett PM med svaret.

admin

Här är en rättad version av din text med korrigerade stavfel och grammatiska fel:

---

Jag har just blivit beskylld för att använda en AI-chattrobot.

Jag har en fråga gällande detta

Vad är en chattrobot enligt fb,s referens?

AI är inte enbart ChatGPT, det finns mängder av AI-hjälpmedel.

Windows AI är en av de bättre, och Samsung har även sin egen AI, och så vidare.

Om man skriver en text och vill ha den rättad, är den då AI-genererad?

Om man söker fakta och får den via till exempel Google eller varför inte på Norstedts juridiska sidor, som man måste betala för, är den informationen också AI-genererad?

Är ett inlägg som är skrivet på korrekt svenska automatiskt AI-genererat och skapat av AI?

Är ett rättstavningsprogram med grammatikfunktion detsamma?

Eller är det bara förortssvenska som gäller? Det kan säkert enkelt ändras med hjälp av några önskemål till AI.

Som jag brukar uttrycka det: skit in, skit ut...

Fördelarna med AI är att man direkt kan ifrågasätta vissa användare här på fb om de framför rena lögner och osanningar.

Men det sistnämnda kanske är något som fb vill undvika.
Citera
2025-08-02, 18:54
Medlem
Inlägg från textrobotar är skitirriterande även om postaren är tydlig med att inlägget skrivits av en textrobot. Ta tråden (FB) Hur få upp cykel-lås? (förlorad nyckel). Intressant frågeställning om hur man snor cyklar. Vem som helst kan fråga en textrobot "Hur får man upp ett cykellås utan nyckel?" och klistra in blaffan AI:n kräks ut i tråden. Det blir liksom väldigt ointressant och tråkigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in