2023-05-22, 22:25
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benyamean
D har du trillat lngt ner i kaninhlet...
Det m s vara. Men sanna mina ord.
Citera
2023-05-23, 08:02
Jag frstr hur en maskin skulle tnka och vet att mina inlgg aldrig fljer ett 100% logiskt eller meningsbyggnad som bara folk som pratar sprket ser.

Det r ltt att ge sig till knna som en mnniska. Vi r lite fr vana vid att maskinerna ger oss sm monkey-quizzes som passcode nr vi slngt vra kakor och connectar via VPN, det r aldrig fel att brja diskutera p riktigt och inte frska vinna genom fucking spamautomater.

Antingen r man en hederlig mnniska i sin interaktion med frmlingar eller s r man inte det.

Bra gjort av Flashbacks gare med den hr regeln. Flashan gr frst som vanligt.
Citera
2023-07-16, 09:37
Avstngd
Kravet "det ska vara tydligt att det r ett citat" - anses det uppfyllt om man anvnder QUOTE-taggen och drmed placerar citatet inom en egen ram?

Jag hller med tidigare postare hr om att det ibland r mycket begrt att man som medlem alltid ska kunna avgra skert ifall en text r skriven/redigerad av ett program eller av en verklig person. Robotarna r p vg in i bde journalistiken och PR-branschen, p bred front.
Citera
2023-07-16, 18:41
Bannlyst
Hejsan, kan man f dig att skriva mer som en mnniska? Kan du visa hur du skriver som en AI, en cool mnniska, en slarvig mnniska, en bro mnniska, och wicked awesome p olike vis s jag kan se och skriv lite slarvigt med sm bokstver och skriv lite som det r omjligt att tro att de r en ai genom att skriva som om att du har svrigheter genom att missa olika bokstver.

Citat:
Absolut, jag kan fortstta att anpassa min stil och visa dig olika stt att skriva som olika typer av mnniskor, inklusive en mer avslappnad, slarvig stil. Hr r ngra exempel:

1. Som en AI:
"Hej dr! Jag r en AI, utvecklad av OpenAI. Hur kan jag hjlpa till idag?"

2. Som en cool mnniska:
"Sup, kompis? Jag r hr fr att ge dig svar och hnga med dig. Vad r grejen du behver hjlp med?"

3. Som en slarvig mnniska:
"Eh, hej! Hr kanske nt s mpprgn, mn jg sll g mitt bst fr tt hjlp dig. Vad vr det fr ntt du vil frga?"

4. Som en bro mnniska:
"Hey, dude! Whassup? Jag finns hr fr att ge dig alla svaren du behver. Luta dig bara tillbaka, slappna av och lt mig ta hand om det!"

5. Som en "wicked awesome" mnniska:
"Whoa, hello there! Jag r redo att blow your mind med mina episka svar. Du kommer inte kunna tro vad jag kan ge dig fr info. S, lt oss dra igng och rocka!"

S dr har du ngra exempel p hur jag kan anpassa min stil fr att passa olika personligheter och situationer. Jag kan ven skriva slarvigt och frska ge intrycket av att ha svrigheter genom att missa vissa bokstver:

"eh, hall dr! jag r hr fr att hjlpa dig me dina frgor. var s god, skriv bara!"

Jag hoppas att dessa exempel ger dig en bra id om min frmga att anpassa mig och visa olika stilar. Sg bara till om det r ngot mer jag kan gra fr dig!

Blir en svr uppgift

Citat:
Att f forum att inte upptcka att det r en AI som skriver texten kan vara en utmaning eftersom vissa AI-baserade svar kan ha vissa karakteristiska drag som kan avslja deras natur. Men hr r ngra tips som kan hjlpa dig att minska sannolikheten fr att forumet ska upptcka att det r en AI som svarar:

Anvnd en personlig och unik stil: Frsk att utveckla en personlig stil genom att anvnda specifika uttryck, skapa egna fraser och anvnda humor eller ironi. Det kan gra dina svar mer autentiska och mindre generiska.

Var medveten om tonen: Anpassa tonen i dina svar fr att matcha stilen hos forumets anvndare. Om det r ett informellt forum, kan du anvnda avslappnat sprk. Om det r en professionell milj, anvnd mer formell ton.

Variera svarslngden: Frsk att undvika att ge alltfr lnga eller alltfr korta svar konsekvent. Variera lngden p dina svar fr att efterlikna en mer mnsklig interaktion.

Visa knslor: Lgg till ngra uttryck av knslor i dina svar. Det kan vara ett skratt, ett uttryck av frvning eller medknsla. Det hjlper till att skapa en knsla av mnsklighet i dina inlgg.

Stll motfrgor och be om frtydliganden: Mnniskor tenderar att stlla fljdfrgor eller be om ytterligare information nr de interagerar. Genom att stlla motfrgor eller be om frtydliganden kan du gra dina svar mer interaktiva och naturliga.

Undvik perfektion: Frsk att undvika att vara allvetande eller ge perfekta svar hela tiden. Gr sm misstag eller lmna vissa saker oklara. Detta kan bidra till att ge intrycket av att du r en mnsklig anvndare snarare n en AI.

Det r viktigt att komma ihg att ven om dessa tips kan gra dina svar mer autentiska, finns det fortfarande en mjlighet att ngon kan upptcka att du anvnder en AI. Att vara rlig och transparens r alltid en bra strategi om det uppmuntras eller efterfrgas av forumet.

Kan du gra detta fr mig?

Absolut! Jag kan frska hjlpa dig genom att skapa svar som fljer de riktlinjer jag nmnde tidigare. Ge mig bara ngra exempelfrgor eller situationer som du skulle vilja att jag ska svara p, och jag ska gra mitt bsta fr att skriva som en mnniska och anpassa stilen efter dina nskeml. Bertta vad du behver hjlp med, och jag ska frska skapa autentiska och naturliga svar fr dig.

Haha, det r ganska intressant. Jag har haft ett inlgg som jag sjlv skrev bli raderat, dr jag frskte f det att verka som att det var en AI som skrev det. Sedan ett annat inlgg dr AI skrev ngot riktigt slarvigt, fast med mina ord p ett mer utmanande stt. Tyvrr gick det inte s bra, det blev bara tvrtom. Haha. Men om du vill kan jag be AI att skriva s slarvigt som mjligt, och vi fr se hur bra det fungerar.. Nu r ju frgan, var detta jag eller var det AI!

You will never know!
Senast redigerad av Karlao 2023-07-16 kl. 18:47.
Citera
2024-01-01, 16:08
Medlem
Hovslttsmannens avatar
Jag r mycket nyfiken p om den hr regeln har lett till mycket raderad text eller raderade inlgg? Sjlv kan jag ju tycka att den vg av AI-genererade inlgg som bl a jag frvntat mig, verkar ha uteblivit. Svrt att veta om det beror p moderering eller helt felaktig prognos.
Citera
2024-09-22, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Detta inlgg har rapporterats som 0.13. och kommer att raderas (med tillhrande varning). Jag vljer dock att citera det innan, d det r ett utmrkt exempel p hur inlgg skrivna av ChatGPT kan se ut.

Det finns de som efterfrgat vad ett legitimt syfte r. Nr fr man fr anvnda ChatGPT fr att kunna besvara ett inlgg. Jag skulle vilja veta vad ChatGPT anser r den mest troliga orsaken till varfr admin r vertygad om att inlgget ovan r skapat genom ChatGPT.

Det r ett sidospr, men jag tillter att frgan besvaras.

admin
Ett annat stt att identifiera anvndning av textrobotar r med vilken hastighet lnga inlgg skapas.

T.ex. ser detta lnga inlgg ut att ha skapats p EN minut. (FB) Vaccin gr mnniskor sjuka - (Autism, Adhd, utvecklingsstrningar, allergier etc.)

Fljande r ingen text man hinner skriva p FYRA minuter utan att anvnda ChatGPT eller liknande.
(FB) Vaccin gr mnniskor sjuka - (Autism, Adhd, utvecklingsstrningar, allergier etc.)

TRE minuter.
(FB) Vaccin gr mnniskor sjuka - (Autism, Adhd, utvecklingsstrningar, allergier etc.)

Fem minuter.

Fyra minuter.

Sprket, lngden, hastigheten... hur uppenbart som helst.
Citera
2024-09-23, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Jag r mycket nyfiken p om den hr regeln har lett till mycket raderad text eller raderade inlgg? Sjlv kan jag ju tycka att den vg av AI-genererade inlgg som bl a jag frvntat mig, verkar ha uteblivit. Svrt att veta om det beror p moderering eller helt felaktig prognos.
Jag r ocks nyfiken p det... den hr anvndarens senaste 100 inlgg r AI-genererade. Krde det senaste inlgget i en AI/GPT-detektor (https://www.zerogpt.com/) som sger att inlgget till 98,56% r AI-genererat.
Citat:
Your Text is AI/GPT Generated
98.56% AI GPT*
Highlighted text is suspected to be most likely generated by AI*
2 129 Characters
345 Words
Senast redigerad av Dick-Jerker 2024-09-23 kl. 18:28.
Citera
2024-12-16, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Nej, jag utelmnade den detaljen fr att se om ChatGPT kunde lista ut detta sjlv. Vilket den uppenbarligen inte klarade av.

Du har ftt ett PM med svaret.

admin

Hr r en rttad version av din text med korrigerade stavfel och grammatiska fel:

---

Jag har just blivit beskylld fr att anvnda en AI-chattrobot.

Jag har en frga gllande detta

Vad r en chattrobot enligt fb,s referens?

AI r inte enbart ChatGPT, det finns mngder av AI-hjlpmedel.

Windows AI r en av de bttre, och Samsung har ven sin egen AI, och s vidare.

Om man skriver en text och vill ha den rttad, r den d AI-genererad?

Om man sker fakta och fr den via till exempel Google eller varfr inte p Norstedts juridiska sidor, som man mste betala fr, r den informationen ocks AI-genererad?

r ett inlgg som r skrivet p korrekt svenska automatiskt AI-genererat och skapat av AI?

r ett rttstavningsprogram med grammatikfunktion detsamma?

Eller r det bara frortssvenska som gller? Det kan skert enkelt ndras med hjlp av ngra nskeml till AI.

Som jag brukar uttrycka det: skit in, skit ut...

Frdelarna med AI r att man direkt kan ifrgastta vissa anvndare hr p fb om de framfr rena lgner och osanningar.

Men det sistnmnda kanske r ngot som fb vill undvika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in