2023-04-18, 19:22
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbreath
Har ni planer på hur moderatorerna skall kunna följa upp att regeln efterlevs? Det blir svårare och svårare att känna igen AI-texter och med tanke på hur värdelös gemene flashbackare är på att skriva måste det vara snudd på omöjligt att skilja på om det är en AI eller bara någon som uttrycker sig märkligt.

Kanske är det en AI-text om den är för välskriven?
Citera
2023-04-18, 19:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Flashback har fått en ny regel (0.13.) som hanterar användandet av AI-verktyg eller motsvarande.
0.13. Textrobotar

Det är endast tillåtet att citera texter skrivna av AI-verktyg eller motsvarande, om användaren är tydlig med att detta är ett citat, och det finns ett legitimt skäl till att posta ett citat istället för en egen beskrivning. Citatets längd får inte överstiga vad som motiveras av ändamålet. Inlägg som har karaktären av att vara skrivna av AI-verktyg kan raderas utan närmare motivering.
admin
Min fetning kan behöva lite mer precision, exemplifiering och förklaring. Är regeln applicerbar på en mänsklig användare som "bara" uttrycker sig maskinellt?
Citera
2023-04-18, 19:24
Medlem
jymdjakets avatar
En forumdel där endast konton reggade innan typ 2020 kan snacka vore trevligt om det blir många störiga bottar.
Citera
2023-04-18, 19:27
Medlem
Bluebeast72s avatar
På tiden Terminator, R2-D2 , CP-O o andra skräphögar får lite regler o förhålla sig till.
Citera
2023-04-18, 19:29
Medlem
Polisen.Patriks avatar
Bra regel! En tråd om ett aktuellt brottsfall jag (försökte) följa igår översvämmades av låååååånga osammanhängande inlägg om Rysslands invasion av Ukraina (av en annan sorts osammanhängande karaktär). Så här i efterhand tror jag det var robotskrivet.

Trodde aldrig jag helhjärtat skulle säga att framtiden är konstig.
Citera
2023-04-18, 19:29
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jymdjaket
En forumdel där endast konton reggade innan typ 2020 kan snacka vore trevligt om det blir många störiga bottar.

Det går säkerligen att koppla en AI även till gamla konton. Det är bara att ändra ett par textrader.
Citera
2023-04-18, 19:30
Medlem
Om man ställde två chattrobotar mot varann kunde vi lyssna på vad dom pratade om, tror inte de skulle förstå att vi lyssnade och deras planer på världsherravälde skulle avslöjas
Citera
2023-04-18, 19:33
Medlem
jymdjakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Det går säkerligen att koppla en AI även till gamla konton. Det är bara att ändra ett par textrader.

Är det 90% istället för 100% effektivt så är det värt ändå.
Citera
2023-04-18, 19:36
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:

Efter ett tag när alla har sin privata AI som man "tunat" till ens egna preferenser, då kommer ingen längre att skriva själva någonstans på nätet. Det kommer vara personliga AI:s alltihop. Det kommer inte heller att gå att se någon skillnad, alla stavar rätt och har övertygande argument för sin sak, även om ståndpunkterna är totalt motsatta.

Så varför kämpa emot när man istället kan följa strömmen? Det kanske är en bättre lösning.
Senast redigerad av Idiotsverige 2023-04-18 kl. 19:49.
Citera
2023-04-18, 19:38
Medlem
LatentAmbivalenss avatar
Citat:

Samtidigt som forumet skulle dö i takt med att gamla användare bokstavligen går bort?
Citera
2023-04-18, 19:47
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Flashback kommer självklart inte att (inom en snar framtid) kunna identifiera vad som är skrivet av maskiner eller inte.

Senast redigerad av Harald.Guldhatt 2023-04-18 kl. 19:52.
Citera
2023-04-18, 19:58
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Jag uppskattar att Flashback vidtar nödvädiga åtgärder för att försäkra att det är människor av kött och blod bakom inläggen.

Läste idag om jag en fotograf som vann en fototävling där fotot var AI-skapat.

En källa:
https://www.artnews.com/art-news/news/ai-generated-image-world-photography-organization-contest-artist-declines-award-1234664549/amp/

Vet inte om just denna källas tillförlitlighet. Men det stod om det idag på Omni.

För mig var detta en ögonväckare. En riktigt läskig situation. Vinna en fototävling med genererat foto.

Så ja, Flashback bör hålla ögonen öppna och bara låta användare med puls delta så att säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in