2023-04-18, 13:35
Medlem
Gammalhiphopares avatar
Med den senaste tidens prisökningar på livsmedel har det blivit mer värt att käka ute. Visst priserna har gått upp där med, men inte alls lika mycket.

Istället för att lägga massa tid, energi och samma pengar på att laga sin egen mat börjat jag allt oftare att handla på mig ett par lunchmenyer som räcker både till lunch och middag.

Frågeställning: Är det mer rådande prisbild läge att börja äta mer ute och laga mindre hemma?
Citera
2023-04-18, 13:39
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalhiphopare
Med den senaste tidens prisökningar på livsmedel har det blivit mer värt att käka ute. Visst priserna har gått upp där med, men inte alls lika mycket.

Istället för att lägga massa tid, energi och samma pengar på att laga sin egen mat börjat jag allt oftare att handla på mig ett par lunchmenyer som räcker både till lunch och middag.

Frågeställning: Är det mer rådande prisbild läge att börja äta mer ute och laga mindre hemma?
Även om priserna har gått upp så tycker jag ändå att jag får mer för pengarna av att gå och handla.
Ett paket djupfryst laxfile kostar strax över hundringen idag och räcker till flera portioner. Går jag ut och käkar en maträtt med liknande på tallriken så är jag nästan uppe i det dubbla.
Citera
2023-04-18, 13:39
Medlem
SnutteFia03s avatar
För mig är det fortfarande långt ifrån att det skulle vara värt att äta ute istället.
Citera
2023-04-18, 13:41
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalhiphopare

Nej!
Du äter mer prisvärt hemma fortfarande.
Citera
2023-04-18, 13:45
Medlem
Naturligtvis är det inte värt att gå ut och äta istället. Hemma kan du laga en riktigt god måltid för 50 spänn. Vill man snåla går det att komma ner på 20-30 kr. Mig veterligen finns det ingen bra lunchrestaurang längre som ligger under hundralappen.
Citera
2023-04-18, 13:59
Medlem
halaltarzans avatar
Om du har tid så går du till olika butiker och handlar det som för veckan är kampanj så kommer du tämligen billigt undan.
Citera
2023-04-18, 14:03
Medlem
TheJackets avatar
Det har ju blivit dyrare att äta ute med, har du inte märkt det? Nej att laga mat hemma är fortfarande bättre än en kebabpizza för 125kr
Citera
2023-04-18, 14:03
Medlem
Naturligtsvis inte billigt äta ute...en sån fråga ?? du måste ha noll koll på ekonomi.
Citera
2023-04-18, 14:14
Medlem
Köper jag en lunch så har jag 2 portioner då jag blir fort mätt på hälften av maten som jag får plus en ask med sallad från salladsbuffén som ingår blir det typ 3 portioner, men det är fortfarande för dyrt än att äta hemlagat då jag för samma pengar, typ 109 kr, kan äta mer än 5 - 6 portioner utav det jag köpt i lokala mathandeln och lagat till något gott.
Citera
2023-04-18, 14:18
Medlem
Det är väl bara att kolla...en normal middag väger väl 500 gram..sen är väl utelunsher ofta rätt dålig mat...för fett å för sött.
Citera
2023-04-18, 14:22
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Restaurangpriserna har ju också gått upp.

Däremot har jag sett att såna där frysta färdigrätter typ Karins Lasagne o sånt inte verkar stigit så mycket i pris.
Citera
2023-04-18, 14:26
Medlem
Sillsvins avatar
Fattig som jag är kommer jag fortsatt käka på Frälsningsarméns bespisningsinrättningsr. Ett presentkort om 60spänn på Ica hjälper föga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in