2023-04-17, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ksee
Känns lite långsökt. 14 mil till Skellefteå från Umeå, och skytten flydde på en elsparkcykel…

Ok såg annan artikel där det stod Umeå/Skellefteå så tänkte direkt på den teorin.
Citera
2023-04-17, 22:06
Medlem
Umeå - Stor polisinsats och skott avfyrade?

https://www.vk.se/2023-04-17/stor-polisinsats-ost-pa-stan-horde-skott

En vän mötte en person som flydde från platsen på sparkcykel och sitter nu och lämnar upplysningar.

Någon som bor i närheten (Öst på stan) och hört eller sett något?
Citera
2023-04-17, 22:08
Avslutad
Mitt emot Statoil macken.
Märkligt ställe att fylla på med bly kan tyckas.
Är det vita knarkare från stans överklass som tröttnat på varandra ?
Citera
2023-04-17, 22:08
Medlem
Raytheons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mellantingen

En vän mötte en person som flydde från platsen på sparkcykel och sitter nu och lämnar upplysningar.

Hur såg personen ut?
Senast redigerad av Raytheon 2023-04-17 kl. 22:15.
Citera
2023-04-17, 22:14
Moderator
Chantres avatar
Trådar sammanfogade.

/Mod
Citera
2023-04-17, 22:16
Medlem
Citat:

Har din vän berättat hur den flyende personen såg ut?

Märkligt att Polisen inte lämnat ett signalement, Ska folk ringa in om alla tjommar på elsparkcykel?
Citera
2023-04-17, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Har din vän berättat hur den flyende personen såg ut?

Märkligt att Polisen inte lämnat ett signalement, Ska folk ringa in om alla tjommar på elsparkcykel?

Det är nog rätt begränsat med folk på sparkcyklar i stan just nu. Isen har ju alldeles nyss tinat från gångbanorna och det är grus överallt och hyr-cyklarna är inte utställda för säsongen. Men - vi kommer nog få reda på mer tids nog, så pass liten stad ändå.
Citera
2023-04-17, 22:24
Avslutad
Kan det handla om wt- svenskar som hamnat i konflikt? Finns många knarkar svenskar i stan.
Citera
2023-04-17, 22:34
Medlem
Citat:
Har inte berättat mer än att *** såg personen på nära håll. Ska kolla om jag kan klämma ur ***** mer detaljer… 😬
Var snäll och lämna inga uppgifter alls om vittnet, alla kan läsa flashback, inkl. skytten och hans vänner.
Citera
2023-04-17, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ckskf
Hoppas innerligt att Norrland börjar få den skit vi haft i södra Sverige.
Hittills har ju Norrland varit förskonat från allt sånt i princip.

Lokala pundaruppgörelser har ju skett några gånger, men hade varit lite kul om det börjades skjutas och sprängas även där så folk förstår hur jävla illa det är i landet

med tanke på att norrland brukar rösta rött, och speciellt umeå som är vänsterns huvudstad, så hålelr jag faktiskt med dig.

För att vara on topic så tycker jag det är konstigt med sparkcykel i umeå vid denna tid.
Borde ju va snö där nu
Citera
2023-04-17, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norabet
Var snäll och lämna inga uppgifter alls om vittnet, alla kan läsa flashback, inkl. skytten och hans vänner.

+1

Citat:
Ursprungligen postat av kryptonitmannen
med tanke på att norrland brukar rösta rött, och speciellt umeå som är vänsterns huvudstad, så hålelr jag faktiskt med dig.

För att vara on topic så tycker jag det är konstigt med sparkcykel i umeå vid denna tid.
Borde ju va snö där nu

Nja, det är mycket snö kvar men vägarna har snö och isfria, däremot är det mycket grus så det är inte lätt att ta sig fram om man inte har ordentliga däck. Finns inga hyrsparkcyklar förtifället då det är alldeles för tidigt på säsongen.
Citera
2023-04-17, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ksee
Det är nog rätt begränsat med folk på sparkcyklar i stan just nu. Isen har ju alldeles nyss tinat från gångbanorna och det är grus överallt och hyr-cyklarna är inte utställda för säsongen. Men - vi kommer nog få reda på mer tids nog, så pass liten stad ändå.

Låt mig gissa sarkastiskt:

Spinkigt byggd pojke/man i 15-25år åldern ca45-55kg 170-180cm
Svar bandana svart huvtröjor med upp fälld huva, svarta byxor. Air Jordan skor, mörka handskar och en midjeväska av typsik märkes modell. Svart elsparkcykel

Hade bruna ögon mörk hy och unibrown.
Prata ortiska med utlänksbrytning.

Eller: normalt byggd pojke/man 15-25år
60-75kg 170-180cm
Vit hoddie ned fält, Norrlands keps, peak performens jacka. Ljusblå jeans via sneakers
Inga handskar, ryde elsparkcykel

Hade ljushyad, blå ögon blont hår, pratade norrländska med brytning på rikssvenska och en Björklöven halsduk.

Eller jag kan ha helt fel.
Senast redigerad av zorak10 2023-04-17 kl. 22:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in