2006-07-25, 01:08
Medlem
Hur skulle den se ut? Den godaste mackan ni kan tänka er, och de skulle va den sista ni skulle få äta innan ni dog. Hur skulle den se ut?

Min macka skulle se ut se ut så här: En stor knäckebrödsskiva, med massor av Aromat (alternativt Grönsakskrydda) och 500 skivor Husshållsost
Citera
2006-07-25, 01:15
Medlem
systems avatar
Det finns många mackor jag klassar som slutgiltiga. Här är två:

Grekiskt lantbröd, gnuggat med vitlök
Crème fraiche blandad med stark senap
Wokad purjo + rödlök
Grillad fläskkarré

Kavring
Crème fraiche (hoppa över gräddfil, det bara rinner)
Inlagd sill + skivad färskpotatis
Strö över med finhackad gräslök

Fan, nu blir jag hungrig..

(Edit: ändrade ordning på ingredienserna i grillmackan, nr 1)
Citera
2006-07-25, 01:19
Medlem
stRs avatar
En stor sickkaka delad som ett hamburgerbröd penslat med grillolja och fylld med, strimlad grillad flintastek, kruksallad, tomater, paprika, gurka, kryddor, majonäs och ost.

Till detta dricks kall fruktsoppa!
Citera
2006-07-25, 01:31
Medlem
Jag åt en gudomlig macka idag, en baguette (stavas de så?) med någon lyxskinka som var hur god som helst, creme bonjour, och en hemlagad smörja bestående av vitlök och rysk kaviar Starkt rekomenderad
Citera
2006-07-25, 12:38
Medlem
roppans avatar
Det får bli en räkmacka med otroligt mycket räkor + majonnäs på Godaste jag vet!
Citera
2006-07-25, 15:11
Medlem
embras avatar
En klassisk köttbullsmacka...eller en trekantsmacka med min hemmagjorda tonfiskröra...eller peanutbutter/jelly...
Eller en vanlig dagobert.
Citera
2006-07-25, 15:37
Medlem
roppans avatar
Jag kom på att mammas varma mackor hon gör i ugnen slår räkmackorna med åsnelängder. På dessa mackor har hon kantarellstuvning med grädde och toppar detta med ost eller sin hemmagjorda tonfiskröra. Aaaaaah, jag flyttar nog hem till föräldrarna igen.

EDIT: Ptja, vart lite konstigt. Hon gör alltså antingen kantarellmackor ELLER mackor med tonfiskröra och toppar alltså inte kantarellmackorna MED tonfiskröra.
Citera
2006-07-25, 15:47
Medlem
Strifes avatar
Felpost!!
Citera
2006-07-25, 15:50
Medlem
Skints avatar
Om det är en riktigt middagsmacka vi snackar om så är en klassisk ägg och baconmacka svårslagen. Aaaaahhh *Homerljud*
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in