Citat:
Ursprungligen postat av
45Lokar
Jo det är väl känt. Att du inte är insatt eller informerad betyder inte att det är okänt för övriga.
Att du anser att batteridoktorns underlag är tunt får stå för dig.
Du svamlade massa åsikter ja.
Oavsett om du anser att min åsikt är fel eller inte så är det svårt att bortförklara det faktum att batterierna fungerade utmärkt efter de blivit återställda.
Från att vägra ta emot laddning till att fungera felfritt och har gjort det sedan dess.
Sedan kan du babbla vidare det gör mig ingenting.
Alltså detta är fan helt otroligt. Hur kan man vara så här jävla pantad? Jag har JOBBAT MED DETTA i 2,5 år. Jag skrev fakta kring ämnet med en klar förklaring vad som händer när man startar om batterierna och varför detta händer. Om man gör en liten sökning kring detta bara här på flashback så är 9 av 10 inlägg precis likadan som ditt. De innehåller ingen fakta, ingen kunskap utan bara "jag har hört" "jag tror" "min grannes hund har sagt" och liknande helt värdelösa åsikter. Om man nu inte har någon teknisk kunskap om nånting så kan man inte bara slänga ur sig vilken skit som helst och säga att det skulle ha något värde.
Batteridoktorns underlag är tunt, väldigt tunt t.o.m. Det han baserar sin analys på är att en liknande cykel med samma batterityp har sålts på andra marknader bl.a i USA där en undersökning(som han INTE länkar till och som inte går att hitta) tydligen visar att de batterierna då innehåller programvara med planerat åldrande. Jag har sökt efter mer information om detta men det finns inget att hitta. Att Biltema däremot säljer cyklar med batterier som har en tveksam kvalitet råder det inga som helst tvivel om. Och detta i sig är ju en typ av planerat åldrande. De är inte byggda för att hålla så länge som dyrare elcyklars batterier, helt enkelt, vilket reflekteras av kostnaden. Dåligt givetvis, men inte vad som diskuteras.
Om man kollar hans video här (
https://www.youtube.com/watch?v=i_zLqFx44mo), där han faktiskt hittat en lösning på hur man får liv i de nyare e-comfort batterierna som inte jag kunde laga när jag jobbade där då det varken fanns reservdelar eller krestscheman, så babblar han om planerat åldrande hela tiden, men felet han lagar är att han kopplar förbi en ytmonterad säkring som har löst ut. Denna löser knappast ut av nån timer i programvaran utan pga ett fel i batteriet, som jag förklarade innan.
Det här ÄR inte planerat åldrande, det är bara dålig kvalitet. Nu tycker jag att Batteridoktorn är väldigt duktig och gör ett super-bra jobb med sina videos och jag har lärt mig massor av honom ang. just detta men jag vet inte varför han envisas med att tjafsa om detta?
Om det nu fanns nån sanning i det, varför har inte Biltema blivit stämda på 1 miljard? Det finns ju definitivt tillräckligt med arga kunder. Vi hade säkert 2-3 i veckan som hade problem med sina batterier när jag jobbade där och det har knappast minskat.