2023-04-17, 19:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoepag
Fast tittar man på nybyggda anläggningar runt om i världen så körs de av allt mindre personal. Allt oftare helt utan personal.

Förr hade man hissoperatörer också, går rätt bra utan nuförtiden.

https://en.wikipedia.org/wiki/Elevator_operator
Allt går men då får man även tumma på säkerheten. Ett tåg utan tågvärd går alldeles utmärkt tills den dagen olyckan sker och en sådan skulle behövas. Vi har ju hamnat här just pga tidigare olyckor. Ska vi gå tillbaka och komma fram till samma lösningar vid nästa olycksplatsutredning? Låter som ett idiotikretslopp. Tågvärdar vid tågolyckor har räddat massa liv och ska inte underskattas med barnsliga jämförelser som hissoperatör.
Senast redigerad av Woundsinmysalt 2023-04-17 kl. 19:54.
2023-04-17, 19:54
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jobbjakt
Vad får du ut av att sitta och ljuga så här? Vem som helst kan gå in på Trafikverket.se, 1409.se och flera andra ställen och se svart på vitt hur läget har varit under dagen.

Vad får du själv ut av att ljuga om det din haschtomte? Enligt deras uppgifter är det bara lite över 1/3 del av pendeltågen som blev inställda idag.
2023-04-17, 19:55
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Konstigt att vi verkar ha råd med allt mindre, trots den ekonomiska "tillväxten" och allt högre skatter. Tycker vi borde kunna ha råd med avgiftsfri kollektivtrafik och två tågvärdar nuförtiden.
2023-04-17, 19:59
Medlem
Pepsinudels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Vad får du själv ut av att ljuga om det din haschtomte? Enligt deras uppgifter är det bara lite över 1/3 del av pendeltågen som blev inställda idag.

Och du ser inte att det kan vara till deras fördel att försöka förminska detta så mycket som möjligt?

Här har du en direktlänk till en helt opartisk källa som visar hur det sett ut idag:
https://xn--tgstationen-x8a.se/avg%C3%A5ngar/tidigare/Stockholm%20City/
2023-04-17, 20:01
Medlem
Citat:

Har du tittat på Trafikverkets hemsida? Här är länken: https://www.trafikverket.se/trafikinformation/tag/?Station=Stockholm%20City&ArrDep=departure

Som du ser så är 21 pendeltåg planerade att passera Stockholm City mellan 20:00 och 21:00. 15 av dem är inställda, ungefär 70%.
2023-04-17, 20:01
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pepsinudel
Och du ser inte att det kan vara till deras fördel att försöka förminska detta så mycket som möjligt?

Här har du en direktlänk till en helt opartisk källa som visar hur det sett ut idag:
https://xn--tgstationen-x8a.se/avg%C3%A5ngar/tidigare/Stockholm%20City/

Tågstationen.se? Allvsrligt vad är det för fel på er kommunister? Är ni helt slut i huvudet?

Citat:
Har du tittat på Trafikverkets hemsida? Här är länken: https://www.trafikverket.se/trafikinformation/tag/?Station=Stockholm%20City&ArrDep=departure

Som du ser så är 21 pendeltåg planerade att passera Stockholm City mellan 20:00 och 21:00. 15 av dem är inställda, ungefär 70%.

Helt ointressant, det är den totala mängden som räknas, bara lite över 1/3 som stannade idag.
Senast redigerad av konstapel 2023-04-17 kl. 20:04.
2023-04-17, 20:08
Medlem
Citat:
Helt ointressant, det är den totala mängden som räknas, bara lite över 1/3 som stannade idag.

Kan du inte länka till någonting bättre själv då? Du har ju fått flertalet olika länkar av mig och andra, kan du inte hitta en enda som styrker vad du säger?
2023-04-17, 20:09
Medlem
Pepsinudels avatar
Citat:
Tågstationen.se? Allvsrligt vad är det för fel på er kommunister? Är ni helt slut i huvudet?

Kommunist? Jag är väldigt höger...
Tågstationen.se är en välkänd sida för att hålla koll på tågtrafiken i det här landet, de hämtar sin data direkt från trafikverket. Jag valde den istället för att den är mer lättöverskådlig och framförallt även kan visa bakåt och inte bara framåt.

Här har du resten av kvällen direkt från källan men tänk på att många tåg ställs in med väldigt kort varsel så bara för att det inte står som inställt betyder det inte att det helt säkert kommer att gå.
https://www.trafikverket.se/trafikinformation/tag/?Station=Stockholm%20City&ArrDep=departure
2023-04-17, 20:14
Medlem
Ringde upp min muslimska vänina Nabila som hade ett och annat att säga. Frågan är om detta är ett tecken på smygrasism? borde kunnat vänta till efter Eid Al-Fitr är över.

Sho Nabila, Kan du berätta hur du har påverkats av tågstrejken i Stockholm?

Nabila: Wallah, bror, det här är helt sjukt! Jag är en troende muslim, och nu är det Ramadan, som du vet. Lokförarna strejkar och det är så jävla respektlöst, alltså. De verkar vara rasister som väljer att strejka just under Ramadan.

Kan du förklara hur strejken påverkar dig under Ramadan?

Nabila: Ser du, nu när de strejkar så måste jag gå 250 meter extra för att ta närmaste buss, och det är inte okej. Allt har blivit värre sedan SD fick inflytande i regeringen. Det borde vara förbjudet att strejka under muslimska högtider, för det är kränkande. Jag är så förbannad, det här är inte rättvist.
2023-04-17, 20:18
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Det är rimliga siffror som skulle stämma med antalet inställda tåg. Jag trodde inte att det var så många som 290 förare kvar men siffrorna är ju inte offentliga och jag har bara andrahandsuppgifter att gå på. Dina siffror kan stämma.

Det är siffrorna som nämnts i media, både på tv och i tidningar.
Kollar du klipp från i förrgår/igår så tror jag det var då dom nämnde det.
Nu kollar jag nyheter både på SVT och tv4, så tyvärr minns jag inte specifikt inslag.
2023-04-17, 20:27
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SunTzu
Va? Menar du på fullaste allvar att du kallar dig själv "drabbad" för att lokförarna gått ut i strejk?

Lustigt att du anklagar mig för att vara invandrare när du själv uppenbart är en bidragsparasit, med sån offermentalitet som du har.
Läs om det jag skrev. Gör en analys av det igen. Din SFI-lärare kommer ge dig F.
2023-04-17, 20:29
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pepsinudel
Kommunist? Jag är väldigt höger...
Tågstationen.se är en välkänd sida för att hålla koll på tågtrafiken i det här landet, de hämtar sin data direkt från trafikverket. Jag valde den istället för att den är mer lättöverskådlig och framförallt även kan visa bakåt och inte bara framåt.

Här har du resten av kvällen direkt från källan men tänk på att många tåg ställs in med väldigt kort varsel så bara för att det inte står som inställt betyder det inte att det helt säkert kommer att gå.
https://www.trafikverket.se/trafikinformation/tag/?Station=Stockholm%20City&ArrDep=departure

SL hade inte uppdaterat sin app tidigare idag heller, så det stod att pendeln gick precis som vanligt ett bra tag..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in