• 1
  • 2
2023-04-15, 15:35
Medlem
Halloj fb. Ska fatta mig kort har lite bråttom.

Lider av svår generaliserad ångest syndrom och paniksyndrom. Får även självmordstankar ibland när de är som värst.

Har fått oxascand av läkaren sen 1 år tillbaks. Har tagit kanske 20-25mg vid behov, typ max 1 gång per vecka. Oftast 2 gånger per månad typ. Så väldigt glest.

Har ej sjuhelvetes period nu, klarar inte av dehär. Och oxascand verkar ej funka/!! Tog 25mg för nån timme sen fortfarande precis lika jävligt. Fattar ingenting. Min tolerans kan väl ej öka av att jag tagit typ 1-2 ggr per månad i nåt år?
Citera
2023-04-15, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nubasdyolo111

Lider av svår generaliserad ångest syndrom och paniksyndrom. Får även självmordstankar ibland när de är som värst.

Har fått oxascand av läkaren sen 1 år tillbaks. Har tagit kanske 20-25mg vid behov, typ max 1 gång per vecka. Oftast 2 gånger per månad typ. Så väldigt glest.

Har ej sjuhelvetes period nu, klarar inte av dehär. Och oxascand verkar ej funka/!! Tog 25mg för nån timme sen fortfarande precis lika jävligt. Fattar ingenting. Min tolerans kan väl ej öka av att jag tagit typ 1-2 ggr per månad i nåt år?

Det här med ångestdämpande medicin är inte min paradgren men nu svarar jag ändå..
Skulle du kunna formulera här vad det är som du har ångest över , just nu alltså? Det kanske kan hjälpa? Du har testat alla andningsövningar/mindfulness appar och har ändå hemsk ångest?
Citera
2023-04-15, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yxansurtant
Det här med ångestdämpande medicin är inte min paradgren men nu svarar jag ändå..
Skulle du kunna formulera här vad det är som du har ångest över , just nu alltså? Det kanske kan hjälpa? Du har testat alla andningsövningar/mindfulness appar och har ändå hemsk ångest?

Har ångest utan orsak, fruktansvärd ångest. Blir sängliggandes o ligger å vrider å vänder mig av smärta i magen, de är ett helvete
Citera
2023-04-15, 15:57
Medlem
Citat:
Har ångest utan orsak, fruktansvärd ångest. Blir sängliggandes o ligger å vrider å vänder mig av smärta i magen, de är ett helvete

Så det är alltså inga tankar som ger dig ångest? Det är iofs kanske det som är just GAD, förlåt. Skulle det ens gå att få med din kropp ut på en snabb promenad ? Om magvärken är psykisk borde det fungera.

Sorry för kass hjälp. Kanske någon annan kan mer
Citera
2023-04-15, 15:57
Medlem
Citat:

Oxascand är den sämsta benzon som finns, den tar udden av den värsta ångesten, den tar inte bort faktisk ångesten, har du gjort något dumt på sistone? Har du en rättegång framför dig? Har du bankat på frugan? Blivit av med jobbet? Eller något annat som framkallar en ångest utöver det vanliga???

Edit: Vill döda ångesten helt så slänger du i dig 3-4 tabletter till och tar 2-3 bira.
Citera
2023-04-15, 16:09
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ut och spring 45 minuter.
Citera
2023-04-15, 16:30
Medlem
Xanyos avatar
Ta ett varmt bad eller en varm dusch då kommer du lugna ner dig direkt.
Citera
2023-04-15, 16:48
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Bensodiazepiner --> Psykiatri och psykofarmaka
/Moderator
Citera
2023-04-15, 16:50
Medlem
f30malmos avatar
Nej, din tolerans har nog inte ökat. Men kanske har din livssituation förändrats/försämrats? Försök ändra på något i den?
Citera
2023-04-15, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Nej, din tolerans har nog inte ökat. Men kanske har din livssituation förändrats/försämrats? Försök ändra på något i den?

Min ångest syndrom är märklig. Det kan komma en period av helvete helt plötsligt från ingenstans... Som nu. Finns inget som oroar mig alls. Men ångesten är så stark så ja vill slänga mig från balkongen
Citera
2023-04-15, 17:23
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:

Benso kan paradoxalt nog orsaka ångest. Testa att ge fan i dem i några månader.
Citera
2023-04-15, 18:07
Medlem
Citat:
Min ångest syndrom är märklig. Det kan komma en period av helvete helt plötsligt från ingenstans... Som nu. Finns inget som oroar mig alls. Men ångesten är så stark så ja vill slänga mig från balkongen

Hallå hur går det?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in