2023-04-16, 17:58
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolouise
men herregud. Värre än att bränna människor sakta på bål och skära ut levande nästan fullgångna foster hur kvinnor och stampa ihjäl barnet medan de sätter eld på modern menar du. Exempel från lynchningar efter slaveritiden av europeättlingar i Amerika. Oerhört dumt skrivet

Det är skillnad på att ha en kultur som idoliserar satanistiska handlingar än fördömmer dem.
Citera
2023-04-17, 14:29
Medlem
Tryggve.Alibabas avatar
Man kan väl tillägga det här med upptrappning av överskridande beteende, t.ex. våld och att man från tidiga år haft det nära inpå sig.

Tror inte killarna som halshugger sina offer direkt börjat där utan hållit på med våld och sett det många, många år. Alltså irl och inte videovåld, dataspelsvåld, osv.

Dom lockas in oftast i tidiga år när dom är lätta att påverka och sedan är det svårt att ta sig ur. Det finns ofta inte många vägar bort från gängkriminalitet i vissa delar av berörda länder.

Råheten kan säkert också bero på hämndkänslor, att någon broder tidigare mördats av rivaliserande gäng och det egna gänget kan vara den enda familjen personen vet om. + att mördandet visar för andra i gänget och uppåt att det finns en stark lojalitet, dvs. ingen att tvivla på.
Citera
2023-04-17, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borrow
Jag har sett olika gore-videor, men mexikanska karteller är på en annan nivå.

De är mer brutala än islamiska extremister som isis.

Varför agerar de så känslolöst när de dödar människor?

Jag hade inga rasfördomar, men jag har varit livrädd för latinamerikaner på sistone. De verkar inte mänskliga.

Sägs ha att göra med att de är mestiser som fått sina gener av aztekerna som var brutala av naturen med människooffer.

En motorsåg mot huvudet är väldigt populärt bland mexikanska mestis-gäng.
Citera
2025-02-04, 20:54
Medlem
marklyft100s avatar
Tror inte det har så mycket med genetik att göra, som många påpekar. Detsamma gäller araber eller andra folkslag. Visst spelar det säkert in, men det beror inte enbart på det.

Precis som kristna araber inte halshugger folk som förnekar Jesus Kristus, på samma sätt sysslar inte gemene mexikansk katolik med att lemlästa folk levandes. Långt ifrån. Jag är övertygad om att det har med kultur att göra, helt klart, men det är mer en kartell-kultur (ex. salafist-kultur för muslimer) som växt fram och de "sicarios" som utför dessa hemskheter har blivit indragna och hjärntvättade in i denna kultur sedan barnsben. Det är givetvis mycket tragiskt. Om dessa människor fått en bättre uppfostran och skonats från allt våld, så har jag svårt att tro att de skulle växa upp och bli kapabla till sådana vansinnesdåd. Sen finns det ju givetvis undantag med vissa psykopater osv, men jag har svårt att tro att ens de flesta psykopater beter sig så. Och man kan ju alltid diskutera mätning av kultur, intelligens osv. Det ser vi ju på våldsstatistiken här i Sverige också. Invandrare begår helt enkelt fler brott och jag tror inte att det beror på några påhittade socioekonomiska nackdelar. Däremot kulturellt i kombination med lägre intelligens pga inavel (som göder psykiska sjukdomar).

Såg själv en video igår där några brasilianer från någon kartell gick in i ett hus och skjöt ihjäl en mamma och hennes dotter. Mamman dog inte direkt så de avslutade med att hacka henne flera gånger i huvudet med en machete medans hon bad för sitt liv. Sjuka jävla individer.

Men jag tror det är viktigt att förstå att denna typ av ondska finns inom oss alla om man gräver djupt nog, oavsett intelligens eller kultur. Alla kan bli hjärntvättade. Det är en sjuk värld vi lever i, tyvärr.
Citera
2025-02-13, 20:04
Medlem
Generalkosmoss avatar
En sak är helt klar, psykopater har haft mycket mer frihet i Sydamerika än i Europa. Psykopati som personlighetstyper menar jag då. I Europa lite mer raffinerat på banker, kontor, chefer m.m medans i Sydamerika såhär.

Underskatta inte avtrubbandet av knark, bli utsatt för sånt här i tidigt åldrer, va som händer me en själv o man vägrar m.m.

Med de sagt tror ja ingen av dessa är psykiskt friska i längden. Människor har inbyggda psykologiska krafter där så t här beteende slår tillbaka i längden. Lever man som ett rått sjukt djur så blir ens själ också nedsmutsad.
Citera
2026-05-14, 21:39
Medlem
Har under de senaste dygnet tyvärr sett flera "kartell videos" och fy fan... 2 olika videos så skalar de av en killes ansikte, skär bort små bitar i taget och man ser hur ögonen rör sig efter att ansiktet är borta🤮 och DOM SKAR UR HJÄRTAR SOM FORTFARANDE SLOG. Det var med en sådan precision precis som en slaktare, hur han gick igenom bröstbenet med sån precision och fick ut hjärtat på under 5 sekunder... fy fan
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in