2023-04-15, 12:59
Medlem
Jag har sett olika gore-videor, men mexikanska karteller är på en annan nivå.

De är mer brutala än islamiska extremister som isis.

Varför agerar de så känslolöst när de dödar människor?

Jag hade inga rasfördomar, men jag har varit livrädd för latinamerikaner på sistone. De verkar inte mänskliga.
Citera
2023-04-15, 13:01
Medlem
F.Hansens avatar
Om du kollar på hur de offrade människor förr i tiden, skar ur deras hjärtan levandes, så är det antagligen något mycket sjukt i kärnan av deras kultur som kombinerat med kokainmissbruk tar fram det värsta i människor.
Citera
2023-04-15, 13:02
Medlem
SnutteFia03s avatar
Det blir väl som en status-grej mellan rivalisernade gäng och har som syfte att inge fruktan.
Citera
2023-04-15, 13:04
Medlem
kansascityshuffles avatar
Pengar. Skrämma skiten ur konkurrenter.
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Om du kollar på hur de offrade människor förr i tiden, skar ur deras hjärtan levandes, så är det antagligen något mycket sjukt i kärnan av deras kultur som kombinerat med kokainmissbruk tar fram det värsta i människor.
De spelade fotboll med huvuden redan då.
En kartell lade upp en video där de gjorde det också. De skrattade. Fan inte friskt.
Citera
2023-04-15, 13:07
Medlem
Morgonrodnads avatar
De har ju bytt kultur och religion sen de ägnade sig åt människooffer så det är troligtvis något genetiskt. Ett väldigt starkt skäll att inte importera den ytterst brutala människotypen till Sverige.
Citera
2023-04-15, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonrodnad
De har ju bytt kultur och religion sen de ägnade sig åt människooffer så det är troligtvis något genetiskt. Ett väldigt starkt skäll att inte importera den ytterst brutala människotypen till Sverige.
ISIS-folk är nästan ett bättre alternativ.
Det läskiga med indianerna är att de torterar människor på alla möjliga sjuka sätt.
Citera
2023-04-15, 13:11
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Pengar. Skrämma skiten ur konkurrenter.

De spelade fotboll med huvuden redan då.
En kartell lade upp en video där de gjorde det också. De skrattade. Fan inte friskt.

Jag tror att det finns en religiös aspekt i det här och att det är att de reinkarnerar satan. Vad är det för gud som vill att man skär ur hjärtat på folk som offergåva?
Jag säger inte att det är en gud på riktigt utan deras uppfattning av den och vad de anser att dessa satanistiska handlingar ger och varför det är bättre ju mer brutala och vidriga handlingarna är.
Det i grunden tror jag är problemet.
Deras handlingar är dock satan reinkarnerad och förhoppnings möter de en dag ett öde som är lika plågsamt om de inte har turen att bli avrättad av en Brazilian cop.
Citera
2023-04-15, 13:15
Medlem
Zaedrewss avatar
Läs lite om hur man avrättade folk förr. Det var tortyr och utdraget. Hur Mel Gibson blev avrättad i Braveheart var en snäll version hur den riktiga William Wallace blev avrättad. Hände även i Sverige.

Avrättning i hjulet tex var en populär metod. Det var finurligt så till vida att rätten kunde avgöra hur länge en fånge skulle lida innan döden.

Så detta med karteller så brutala. Inte historiskt. De kör på vis gamla sätt bara. Snabb död är enbart för personer som gjort mindre allvarliga saker. Sedan där handlar det ju mycket om hämnd också. Att en kartell har död på en fi på ett sätt måste denna fiendes kartell svara med att ha död på en från den andra på ännu mer brutalt sätt. Det givna dock är ju att det som dör smärtsamt alltid är de i lägst rang. För de höga hönsen gör inte detta mot andra höga höns för risken att de själva ska drabbas av detsamma.
Citera
2023-04-15, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
ISIS-folk är nästan ett bättre alternativ.
Det läskiga med indianerna är att de torterar människor på alla möjliga sjuka sätt.

De flesta i mexikanska karteller har europeiskt ursprung.
Citera
2023-04-15, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CubanLinks
De flesta i mexikanska karteller har europeiskt ursprung.
Indianer, spanjorer/araber.
Citera
2023-04-15, 13:34
Moderator
Nospheratus avatar
Nu är ju Mexiko ett rätt stort land. Att kolla på kartellvideos och fråga sig varför mexikaner är så brutala är lite som att fråga varför alla danskar bränner koranen. Eller varför italienare sysslar med utpressning och och maffiametoder.
Citera
2023-04-15, 13:37
Medlem
MrMadoffs avatar
Knark formar hjärnor
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto