• 1
  • 2
2025-05-16, 18:55
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salsjon
slåss mot ångesten sedan tre år.
Du verkar ju väl bekant med ångesthantering - har du gjort inlägg i andra trådar om detta?

Nej, gud nej. Är bara en självlärd amatör som hittat en grej bland många andra.
Man har alltid varit lite överkänslig sedan barnsben och i vuxen ålder utvecklats att bli en besvärlig del av livet självt. För min del så handlar det mycket om att bygga av spänningar innan de blir till ångesttillstånd. Mycket av det är profylax av alla sorter.
Klappa och pumpa magen är endast en av många andra sätt att få ordning och balans. Det finns säkert fler .
Fysisk aktivitet är oslagbar (i rimlig mängd) också. Kombinerat med vagusstimulans blir automatisk god sömn och bra återhämtning.
Jag har blivit pensionär för 3 år sedan, och inte förrän då insett att jag varit styrd av stress,press och ångest i nästan hela mitt liv. Men har tid nu att 100% bekämpa tillståndet. Det kommer att ta sin lilla tid efter decennier av dåliga vanor
Lycka till
Citera
2025-05-17, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften

Jag har blivit pensionär för 3 år sedan, och inte förrän då insett att jag varit styrd av stress,press och ångest i nästan hela mitt liv. Men har tid nu att 100% bekämpa tillståndet. Det kommer att ta sin lilla tid efter decennier av dåliga vanor
Lycka till
Du verkar ju ha jobbat en hel del med detta. Vi är nog flera som skulle uppskatta om du har fler länktips.
Citera
2025-05-17, 16:45
Felpost
Senast redigerad av Radyr 2025-05-17 kl. 16:48.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in