2023-04-15, 10:54
Medlem
Vilket är snabbaste, enklaste och effektivaste gratisappen för att redigera bilder, men ändå kraftfull till Android? Ex om man vill sätta ihop två bilder bredvid varandra (eller rutmönster) och beskära dem samt kanske ett filter?
Citera
2023-04-15, 11:04
Medlem
Enterprises avatar
Testa: https://play.google.com/store/apps/details?id=org.krita'
En portad Linux-applikation, antar jag, så bäst på en tablet. Enkel är det nog inte, men kraftfull.
Citera
2023-05-07, 10:35
Medlem
anomaligns avatar
Kanske (antagligen då autodesk verkar ha släppt all utveckling av appen) finns det bättre program, men Autodesk Sketchbook klarar att ha olika bilder i lager med transparens och några grundläggande blend modes som add, multiply etc.
Det finns inga funktioner för grading eller finlir av exponering och sånt, så du får exportera som png och fixa det i en annan app, som typ Snapseed.
Citera
2023-05-07, 10:38
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
En portad Linux-applikation, antar jag, så bäst på en tablet. Enkel är det nog inte, men kraftfull.

Fungerar den bara på tablet? Jag får beskedet att den inte fungerar på min enhet (mobil) när jag söker i Google play
Citera
2023-05-07, 10:42
Medlem
Twizzs avatar
Min favorit är VITA appen går göra väldigt mycket och den är gratis.
Capcut är bra med men där kostar en del. Men går göra bra grejer gratis med.

Tidigare klippte jag det mesta i premiere på pcn. Men kortare klipp kör jag alltid i mobilen nuförtiden.
Citera
2023-05-07, 10:44
Medlem
Twizzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise

Ska testa den men såg att den kostar 135 kr.
Citera
2023-05-07, 10:53
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Fungerar den bara på tablet? Jag får beskedet att den inte fungerar på min enhet (mobil) när jag söker i Google play
Så här står det på Google Play:
Citat:
Detta är en betaversion av Krita och är inte lämplig för riktigt arbete än. Eftersom gränssnittet för närvarande är optimerat för enheter med stor skärm (surfplattor och chromebooks) gör vi det inte tillgängligt för telefoner ännu.
Citera
2023-05-07, 10:55
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twizz
Ska testa den men såg att den kostar 135 kr.
Så har det inte varit tidigare i alla fall:
Citat:
Unlike the Windows and Steam store, we don’t ask for money for Krita in the store, since it’s the only way people can install Krita on those devices, but you can buy a supporter badge from within Krita to support development.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in