2023-04-15, 20:14
Medlem
Du säger att han varit bossig och du tillät dig va den undergivna i vänskapen, lät dig köras/hånas endel med då va? Sen drar han och du inte är lika viktig i hans liv så du känner dig utnyttjad? Så nu vill du hitta ett sett att känna att du dissat han. Plus du är paranoid om han vill ha dig i hans liv eller inte. Så du vill ändå inte sumpa chansen att fortfarande ha han i ditt liv, men samtidigt inte finnas där så han kan ''dumpa dig'' ?

Jag gissar nu

Störande att ha blivit körd med och bossad runt av nån oavsett, jag hade skitit i den där personen. Låter skadligt att ha en sån i sitt liv. Men endel tål ju att ha sådana runt dig. Jag gör det inte. Men herrarki grej sker ju automatiskt kanske. Men för extrem är ju hemskt
Citera
2023-04-16, 01:42
Avslutad
Jag säger inte att du har rätt men att du kan ha det. Ja jag är oftast mycket snäll och förlåtande men ogillar maktspråk och maskulina attityder. Då svarar jag med passiv-aggressiv personlighetsstörning
Citat:
En personlilghetsstörning som kännetecknas av ett indirekt motstånd mot krav på rimliga prestationer och förväntningar i sociala och yrkesrelaterade sammanhang, föraktfullhet mot människor i autktoritetsställning, ilska, avvisande, envishet, avsiklig ineffektivitet, glömska.
Jag fixar inte bossiga attityder. En sak vore om det hade funnits skäl att vara bossig mot mig men det är bara som folk inbillar sig eftersom jag utstrålar svaghet och snällhet. Men det är min rätt att göra det utan att folk ska tro nått och därför inte behandla mig med full värdighet, så som jag behandlar andra.
Då tar dom fel och just det tänder mig till en brinnande fackla utan att det syns.

Jag förlåter men han kommer få erfara att det ska ta mer än en livstid att höra av mig igen såtillvida inte han kontaktar mig. Det är slut med att jag ska vara den snälle personen som ensam månar om goda relationer. Jag har inte gjort något fel.
Om folk inte kan eller vill behandla mig med den värdighet jag förtjänar så adjö. Jag har ingen anledning att tåla bossighet. Jag är egalitär, dvs för rättvisa och jämlikhet.

infomattis@greenpeace.org
Senast redigerad av GreenVehicle 2023-04-16 kl. 02:10.
Citera
2023-04-16, 08:09
Medlem
ostfiss avatar
Varför lägger du en massa tid och tankekraft på den där "reko men stöddiga"?
Citera
2023-04-16, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenVehicle
Jag säger inte att du har rätt men att du kan ha det. Ja jag är oftast mycket snäll och förlåtande men ogillar maktspråk och maskulina attityder. Då svarar jag med passiv-aggressiv personlighetsstörning Jag fixar inte bossiga attityder. En sak vore om det hade funnits skäl att vara bossig mot mig men det är bara som folk inbillar sig eftersom jag utstrålar svaghet och snällhet. Men det är min rätt att göra det utan att folk ska tro nått och därför inte behandla mig med full värdighet, så som jag behandlar andra.
Då tar dom fel och just det tänder mig till en brinnande fackla utan att det syns.

Jag förlåter men han kommer få erfara att det ska ta mer än en livstid att höra av mig igen såtillvida inte han kontaktar mig. Det är slut med att jag ska vara den snälle personen som ensam månar om goda relationer. Jag har inte gjort något fel.
Om folk inte kan eller vill behandla mig med den värdighet jag förtjänar så adjö. Jag har ingen anledning att tåla bossighet. Jag är egalitär, dvs för rättvisa och jämlikhet.

infomattis@greenpeace.org

Jo är likadan. Tål inte att ta skit. Man ska inte låta folk behandla en så. Fyfan muppar som tror de kan använda en för att höja sig själva XD Att som inte skäms över hur tydligt det är att de har det behovet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in