2023-04-14, 22:32
Medlem
Någon som vet om det är gäng/kriminella som rör sig i det området?
Citera
2023-04-14, 22:32
Medlem
Sillsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Nej nära Skarpnäck i såfall om du tänker på nåt ställe där det skjuts en del

Tänkte säga att polishelikopter flög runt i Skarpnäck mellan 21-22 ca. Beklagade mig inför en granne då det låter satan i min dåligt ljudisolerade kolonistuga. Har även hört ett gäng sirener under samma tid men de tycks ha varit på väg mot Skarpnäck och inte Älta. Nu är det visserligen inte långt mellan Skarpnäck och Älta, det är väl inte mer än 5minuter om man åker kommunalt.
Citera
2023-04-14, 22:33
Medlem
Sillsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoHope2020
En person med påsar på händerna blev införd i en polisbil precis

Från Älta, Skarpnäck eller Årsta?
Citera
2023-04-14, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sillsvin
Från Älta, Skarpnäck eller Årsta?

Från Älta, här vid brottsplatsen
Citera
2023-04-14, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doggypants
Gruppen är låst

Ladda upp bilderna?
Citera
2023-04-14, 22:42
Medlem
Citat:
Någon som vet om det är gäng/kriminella som rör sig i det området?
Inget man vet om iallafall, det är typ en av de få ställen kvar i Stockholm med få till noll % invandrare i.
Citera
2023-04-14, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abidazz
Ladda upp bilderna?

Berätta gärna för mig hur man laddar upp bilder på Flashback
Citera
2023-04-14, 22:43
Medlem
Sillsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoHope2020
Från Älta, här vid brottsplatsen

Okej, var tvungen att fråga då jag befinner mig i Skarpnäck och här har det varit lite ”pådrag”. Sen var det ju någon som nämnde Årsta.

Men pappåsar på händerna låter ju som att polisen gripit någon som sannolikt är inblandad.

Älta ligger ju lite ”off” men det är tveklöst många från socialgrupp 3 som bor kring centrum så skjutningar där förvånar inte mycket, tyvärr.
Citera
2023-04-14, 22:44
Medlem
Sillsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ye-
Inget man vet om iallafall, det är typ en av de få ställen kvar i Stockholm med få till noll % invandrare i.

När var du i Älta centrum senast? 1985?
Citera
2023-04-14, 22:52
Medlem
Citat:
Okej, var tvungen att fråga då jag befinner mig i Skarpnäck och här har det varit lite ”pådrag”. Sen var det ju någon som nämnde Årsta.

Men pappåsar på händerna låter ju som att polisen gripit någon som sannolikt är inblandad.

Älta ligger ju lite ”off” men det är tveklöst många från socialgrupp 3 som bor kring centrum så skjutningar där förvånar inte mycket, tyvärr.

Varför påsar?
För att skydda eventuella bevis, krut-rester osv?
Citera
2023-04-14, 22:53
Medlem
Citat:

Bilen som står innanför avspärrningarna är skriven på en biluthyrning så det fanns inget o hämta där.

Precis som du säger, vid centrum (Oxelvägen) så finns det en del skumma personer. Bland annat ett gäng ”orten” grabbar som pysslar med narkotikaförsäljning i mindre volymer. Blivit värre o värre senaste åren dock.
Citera
2023-04-14, 22:54
Medlem
Citat:
Varför påsar?
För att skydda eventuella bevis, krut-rester osv?

Stämmer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in