Citat:
Sänka kraven. livet behöver inte vara episkt. Då blir man bara besviken.
Se det stora i det lilla istället. Koka potatis och gå ut med din fina vovve t ex.
Att ha en vision om en slutstation för det aktiva livet och för livet till döden.
ja en slags bild av en önskvärd framtid, hur ser den ut?
- inte fan vet jag!
- nää, då är det den du saknar
- ja men jag kan väl inte vea exakt vad som skall hända i allt?
- nä, men du kan försöka forma en bild av hur du vill att det SKALL vara. En bild. Har du ingen sådan bild saknar du drivkraften i vardagen och behöver din LSD.
Min LSD är det jag gör varje dag mot visionen.
Att se att man går mot den bilden sakta men någorlunda säkert även om det slår back ibland.
------------------
Drogfri sedan 7 år och lever inte längre i artificiella kickar.
Bra gjort med din egen nykterhet.
Se det stora i det lilla istället. Koka potatis och gå ut med din fina vovve t ex.
Att ha en vision om en slutstation för det aktiva livet och för livet till döden.
ja en slags bild av en önskvärd framtid, hur ser den ut?
- inte fan vet jag!
- nää, då är det den du saknar
- ja men jag kan väl inte vea exakt vad som skall hända i allt?
- nä, men du kan försöka forma en bild av hur du vill att det SKALL vara. En bild. Har du ingen sådan bild saknar du drivkraften i vardagen och behöver din LSD.
Min LSD är det jag gör varje dag mot visionen.
Att se att man går mot den bilden sakta men någorlunda säkert även om det slår back ibland.
------------------
Drogfri sedan 7 år och lever inte längre i artificiella kickar.
Bra gjort med din egen nykterhet.
Förstår vad du menar och jag håller med dig. Men jag utövar dessa ting dagligen, går runt som i någon slags mindfulness-bubbla jämt utan att ens försöka för det är lite sån jag är. Förutom när jag slukas av en längtan till en annan tid då. Men det kan bli för mycket mindfulness, sådär så man nästan blir galen och provocerad av ytterligare en dag av att notera naturens vackra grönskan, supa in nuet och fröjdas åt det lilla. Jobbar mycket med min inställning till saker, men just denna sak blir jag frustrerad av. När jag vaknar upp och känner tristessen kicka in redan 05 på morgonen, men också veta att jag kommer klara av det galant för jag tillåter inget annat, då blir jag rebellisk. Kanske är det så jag ska göra, gå emot mig själv och min stränga hantering av mina tankar och rutiner. Göra oväntade saker på oväntade tider. När man är såhär nynykter är det svårt att navigera i allt, man passar sig noga för att ramla in i gamla beteendemönster osv. Att ta återfall är inget alternativ.
Bra jobbat, 7 år är lång tid. Tror inte riktigt folk förstår hur mäktigt det är att va nykter, när man lär känna sig själv på nytt, tar sig igenom tuffa saker utan att bedöva och istället känna varje liten del av alla känslor och upplevelser. Att se sin fysik formas till igen, man skakar hand med sitt inre barn och får tillbaka kontakten med folk som betyder mest för en. Det är som att födas och lära sig gå igen, och alltid va ärlig med sig själv, det är nog den största vinsten för mig. Att jag blivit otroligt ärlig med mig själv, hur mycket det än smärtar ibland.