2023-04-14, 19:25
Bannlyst
https://sverigesradio.se/artikel/danmark-slopar-granskontrollen-mot-sverige
Citat:
Danmark upphäver gränskontrollerna mot Sverige från och med 12 maj, meddelar det danska justitiedepartementet i ett pressmeddelande.
Kommer det att bli svårare att smuggla öl från Danmark nu?
Citera
2023-04-14, 19:28
Medlem
GubbenILaddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oels
https://sverigesradio.se/artikel/danmark-slopar-granskontrollen-mot-sverigeKommer det att bli svårare att smuggla öl från Danmark nu?

Tar dom bort kontrollerna så blir det väl hur enkelt som helst att föra in alkohol?
Citera
2023-04-14, 19:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GubbenILaddan
Tar dom bort kontrollerna så blir det väl hur enkelt som helst att föra in alkohol?
Det blev fel när jag funderade på detta.
Citera
2023-04-14, 19:42
Medlem
Synes ikke det er gode nyheder for os. Håber broen bliver ødelagt

Men der er stadig kontroller på den svenske side og ikke i den danske selvom grænsekontrollerne ikke var fjernede i Danmark.

Så det er ikke nogen stor forskel for situationen.
Citera
2023-04-14, 19:43
Medlem
Litar de på att domen mot de svenska negrerna kommer att vara tillräckligt avskräckande för att avstyra framtida utflykter till Danmark från Sveriges negerghetton?
Citera
2023-04-14, 19:45
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
https://sverigesradio.se/artikel/danmark-slopar-granskontrollen-mot-sverigeKommer det att bli svårare att smuggla öl från Danmark nu?
Betyder inte detta bara att de helt enkelt slutar med att kräva pass? En kontroll som infördes under flyktingkaoset. De gick ju tydligen runt på tågen och bad folk legitimera sig.

Dvs det blir absolut ingen skillnad i tullkontrollen avseende öl. Men möjligen enklare för utlänningar att ta sig in i Sverige och Danmark. Tullkontroller mellan Danmark och Sverige har ju funnits i alla tider. Men eftersom det inte krävs pass för att resa mellan de nordiska länderna har just gränskontroll/passkontroll i princip varit obefintlig innan flyktingkrisen. Det var inte en jävel som kollade id eller pass om man tog färjan över till Danmark. Däremot kollade tullen hur många öl man hade.
Citera
2023-04-14, 20:13
Bannlyst
Väldigt konstigt. Det står att det handlar om grova svenskar som har begått brott. Hur mycket öl måste man smuggla för att det ska bli ett grovt brott?
Citera
2023-04-14, 20:16
Medlem
kansascityshuffles avatar
Danskarna hämnas.
Kommer leda till ökad kriminalitet i Sverige.
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Tull och polis är två olika myndigheter. Tullen bryr sig inte om du tänker begå brott i Danmark. Polisen gör det dock. Men de kollar inte hur många öl du har i väskan.
Som om öl skulle vara det stora problem.
Snarare narkotika.
Citera
2023-04-14, 20:16
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Väldigt konstigt. Det står att det handlar om grova svenskar som har begått brott. Hur mycket öl måste man smuggla för att det ska bli ett grovt brott?
Tull och polis är två olika myndigheter. Tullen bryr sig inte om du tänker begå brott i Danmark. Polisen gör det dock. Men de kollar inte hur många öl du har i väskan.
Citera
2023-04-14, 20:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Danskarna hämnas.
Kommer leda till ökad kriminalitet i Sverige.
Vad hände med solidariteten?
Citera
2023-04-14, 20:20
Medlem
Ha ha, minns när jag hade varit i Köpenhamn (och Christiania) Mina ögon var så fucked up att jag förstår att dom stannade oss och genomsökte bilen.
Jag blev typ upptryckt mot bilen av en stor anabolasnubbe medan min kompis pratade och gullade sig med en snygg blond tjej. Tror fan hon bjöd honom på kaffe också den jäveln.😂
Han räddade oss dock. Ett gram räcker sa han innan vi besökte de heliga grytorna dagen innan. ☺️

Tillägg: det var dansk tull, efter att ha rotat igenom hela bilen och all packning så var vägen fri efter det. 🙂
Senast redigerad av Temporary84 2023-04-14 kl. 20:29.
Citera
2023-04-14, 20:40
Medlem
Aaarghhhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nydagnyatider
Synes ikke det er gode nyheder for os. Håber broen bliver ødelagt

Men der er stadig kontroller på den svenske side og ikke i den danske selvom grænsekontrollerne ikke var fjernede i Danmark.

Så det er ikke nogen stor forskel for situationen.
lär er att spela hockey
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in