2023-04-17, 16:13
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Kul tråd! Här är några av mina favoriter:

1. Hoodie, där luvan till varje pris ska vara uppdragen. Även mössa/keps som man vägrar ta av av princip.

2. Sitta på huk i en offentlig miljö.

3. Hålla en cigarett långt in mellan pek och långfinger, så att man liksom täcker hela munnen med handen när man tar ett bloss.

4. Ständig manisk upptagenhet vid någon konflikt med någon, ofta baserad på att någon "snackat skit" eller "spridit lögner".

5. Tatueringar på halsen eller i ansiktet.

6. Ständigt närvarande, med alltid lika obefogat hat mot "Svensson". "Svensson" har alltid obegränsat med pengar, så honom kan man stjäla av. Det är också Svensson fel att man över huvud taget är kriminell.

7. Bob Marley

8. "Min bror", "Jag svär". Börjar säga "ej" i stället för "inte", när han försöker vara allvarlig och lite högtidlig.

9. "Jag jag jävlig långt stubin, när du jag blivit riktigt förbannad DÅ FÅRU AKTARE ASSÅ!"

10. Agorafobi. Extremt vanligt bland kriminella. "Det är för mycket folk här asså..." *svettas ymnigt och fepplar med mobilen*

Klockrent och hög igenkänningsfaktor.
Citera
2023-04-17, 16:17
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Det finns ju en hel del gemensamma faktorer i Sverige hos majoriteten av alla mördare, dråpare, våldtäktsmän, de som är dömda för grov misshandel samt grövre narkotikabrott. Det ser till och med mörkt ut om man har vissa attribut, dessa är även lätta att identifiera för gemene man. Det vill jag MENA.

Fast jag avser här inte bara invandrade kriminella, även om det är övertydligt att dessa är i majoritet idag. Tänker också på en del äldre svenska kriminella som ofta har ett livslångt missbruk och som har en anti-svensson-attityd som kanske avspeglar sig i utseendet även om dessa personer sedan länge lever hederligt och drogfritt (enligt vad de säger iallafall).
Citera
2023-04-17, 16:27
Medlem
Enligt min erfarenhet så är det lite 50/50 att se om någon är livsstilskriminell (dvs lever på kriminalitet), ganska svårt att göra det bra om man skryter och inte går under radarn.

Wannabe-kriminella med fula kläder och dåligt vokabulär som gör kriminella handlingar men som lever på soc, är ju inte så svåra att peka ut, men hur lyckade är de?

Sen, vad är halvkriminell?
Citera
2023-04-17, 17:54
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ALSGLOBAL
Enligt min erfarenhet så är det lite 50/50 att se om någon är livsstilskriminell (dvs lever på kriminalitet), ganska svårt att göra det bra om man skryter och inte går under radarn.

Wannabe-kriminella med fula kläder och dåligt vokabulär som gör kriminella handlingar men som lever på soc, är ju inte så svåra att peka ut, men hur lyckade är de?

Sen, vad är halvkriminell?

Med halvkriminell menar jag någon som t.ex. gör olika småbrott, som att stjäla i butiker, gör sig skyldig till olaga hot, men på en ganska banal nivå, har en tendens att bli aggressiv och vilja misshandla folk på fyllan, kör rattfull eller drogpåverkad eller odlar Cannabis i sin bostad. En person som umgås med kriminella men själv inte vågar göra något grövre, av rädsla för att åka dit.

Det jag tänker på är när du bara i förbifarten när du ser en person, anar att denne inte riktigt kan räknas till vanliga skötsamma svenssons. Denne har ett beteende eller en personlig stil, som får dig att ana att han inte är en riktigt hederlig person.
Citera
2023-04-20, 15:39
Medlem
Tryggve.Alibabas avatar
Känns som väldigt luddiga och högst personliga uppfattningar om vad begrepp som "halvkriminell" och "småkriminell" betyder.

Vidhåller att det är en usel jävla stil, att bara genom att titta på någon, försöka avgöra om den är kriminell och till vilken grad.
Citera
2023-04-20, 21:43
Avslutad
känner mig mer bekväm med tjuvar och banditer och "kriminellt slödder" då de mer ofta än inte värdesätter lojalitet och ärlighet över allt annat om de inte har ett grovt missbruk, har en hederskod som "normala" människor inte har, dvs att vara raka ärliga och säga som det är.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in