2023-04-14, 17:10
Medlem
Jag skulle överföra ethernet från Bybit till Trijo. Transaktionen gick igenom från avsändarsidan och allt såg rätt ut men transaktionen dyker inte upp på mottagarkontot. Jag kontaktar Trijo som svarar att de inte kan hantera den blockkedjan som Bybit skickade med och därmed är summan borta. Vet någon om man kan göra något för att ta tillbaka transaktionen? Trijo säger att man eventuellt kan få tillbaka transaktionen om man har skickat till rätt adress, dvs sin egen men har slutat att svara hur man ska göra.

Kan ni hjälpa mig?
Citera
2023-04-14, 17:13
Medlem
che3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmofest
Jag skulle överföra ethernet från Bybit till Trijo. Transaktionen gick igenom från avsändarsidan och allt såg rätt ut men transaktionen dyker inte upp på mottagarkontot. Jag kontaktar Trijo som svarar att de inte kan hantera den blockkedjan som Bybit skickade med och därmed är summan borta. Vet någon om man kan göra något för att ta tillbaka transaktionen? Trijo säger att man eventuellt kan få tillbaka transaktionen om man har skickat till rätt adress, dvs sin egen men har slutat att svara hur man ska göra.

Kan ni hjälpa mig?
Det är just detta som är så underbart med kryptovaluta man får överraskningar
Citera
2023-04-14, 17:52
Medlem
Leastons avatar
Citat:

Kan ni hjälpa mig?
Har du ett transaktions id?
Citera
2023-04-14, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Har du ett transaktions id?

Ja, allt är rätt gjort. Jag har ett transaktionsID.
Citera
2023-04-14, 18:03
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
The future of finance! Be your own bank.
Citera
2023-04-14, 18:12
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Svårt att hjälpa om du inte vill visa transaktionen.

Jag antar att du skickat på fel kedja, och rent tekniskt så kan man rädda transaktionen men Triljo anser väl att det inte är deras problem om du gjort fel.

Triljo behöver typ göra det här (men har inget ansvar att göra det, då felet är ditt om du skickat på fel nätverk).
https://www.youtube.com/watch?v=OlD7rm4c7H8
Citera
2023-04-14, 18:36
Medlem
Citat:
Svårt att hjälpa om du inte vill visa transaktionen.

Jag antar att du skickat på fel kedja, och rent tekniskt så kan man rädda transaktionen men Triljo anser väl att det inte är deras problem om du gjort fel.

Triljo behöver typ göra det här (men har inget ansvar att göra det, då felet är ditt om du skickat på fel nätverk).
https://www.youtube.com/watch?v=OlD7rm4c7H8

Tack snälla för ditt svar!
Men hur ska man veta att man skickar på fel nätverk? Det står ingenstans på deras sida och nätverket som används verkar vara default på bybit.

Brukar de vara behjälpliga med att skicka tillbaka transaktioner trots att de inte har ansvar? Är det en omständlig procedur för dem? Och går det att vänta till måndag? De har stängt nu

Om jag skickar över transaktions ID är det något som du kan hjälpa mig med?

Alltså vilken jäkla start på helgen. Det var en del av kontantinsats till lägenheten som ska in nästa vecka
Citera
2023-04-14, 19:01
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Tack snälla för ditt svar!
Men hur ska man veta att man skickar på fel nätverk? Det står ingenstans på deras sida och nätverket som används verkar vara default på bybit.

Brukar de vara behjälpliga med att skicka tillbaka transaktioner trots att de inte har ansvar? Är det en omständlig procedur för dem? Och går det att vänta till måndag? De har stängt nu

Om jag skickar över transaktions ID är det något som du kan hjälpa mig med?

Alltså vilken jäkla start på helgen. Det var en del av kontantinsats till lägenheten som ska in nästa vecka
Ingen kommer iaf kunna hjälpa dig så mycket mer utan transaktions ID antar jag. Och det är långt ifrån säkert att någon kan hjälpa dig även om du postar transaktionen.

Om det var så pass mycket pengar så borde Triljo engagera sig lite. Om inte annat så får du väl betala för det lilla arbete dom behöver göra, om felet nu är som jag tror.

Vill inte låta smart i efterhand, men skickar man stora summor så bör man verifiera att man gör rätt genom att först skicka en försumbar summa.

Svara inte på DM för det finns ingen ärlig som kommer försöka hjälpa dig den vägen.
Citera
2023-04-14, 19:24
Medlem
Citat:
Ingen kommer iaf kunna hjälpa dig så mycket mer utan transaktions ID antar jag. Och det är långt ifrån säkert att någon kan hjälpa dig även om du postar transaktionen.

Om det var så pass mycket pengar så borde Triljo engagera sig lite. Om inte annat så får du väl betala för det lilla arbete dom behöver göra, om felet nu är som jag tror.

Vill inte låta smart i efterhand, men skickar man stora summor så bör man verifiera att man gör rätt genom att först skicka en försumbar summa.

Svara inte på DM för det finns ingen ärlig som kommer försöka hjälpa dig den vägen.

Väldigt tacksam för att du tar dig tid att svara.
Nej det var dumt och en läxa onekligen.
Men då finns det kanske lite hopp på måndag. De svarade på mailet att om mottagadressen är rätt så kan det finnas en möjlighet att skicka tillbaka pengarna. Så vi håller tummarna.
Trevlig helg och tack igen!
Citera
2023-04-15, 02:10
Citat:
Ursprungligen postat av che3
Det är just detta som är så underbart med kryptovaluta man får överraskningar

Det kan ha varit en för hög gas transaction helt enkelt, han har inte kollat vad han gjorde just då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in