2023-04-14, 13:10
Medlem
SnutteFia03s avatar
Jag har ett par skor som är bättre lämpade för bilkörning. Om du inte vill släpa runt på dem så kan du ha dem i bilen och helt enkelt byta skor när du ska köra.
Citera
2023-04-14, 13:23
Du startade ju en exakt likadan tråd för tre år sedan (FB) Köra bil i klackar
Citera
2023-04-14, 13:27
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Du startade ju en exakt likadan tråd för tre år sedan (FB) Köra bil i klackar
Då har han ju klarat sig ett bra tag i alla fall.

Men kanske idé att byta skor nu.
Citera
2023-04-14, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalkullan66
hej
jag kör mycket bil, oftast i högklackat. för det mesta är det automatväxlade, å det är inga problem, men ibland kör jag manuell å på vissa bilar tar klacken i golvet innan pedalen är helt nere, har försökt att ändra stolen upp ner bakåt, men hittar ingen lösning på det, är det någon som varit med om samma sak?.
Jag har själv upplevt problemet med klackar när man kör. Man ska INTE ha skor med hög klack då. Jag har alltid min köra-bil-skor liggande i bilen. Det är ett par boxarskor, perfekt vid bilkörning. Det här är mina senaste. https://www.jabb.se/product/rival-rs...gsskor-2-0-rod
Citera
2023-04-14, 15:23
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalkullan66
hej
jag kör mycket bil, oftast i högklackat. för det mesta är det automatväxlade, å det är inga problem, men ibland kör jag manuell å på vissa bilar tar klacken i golvet innan pedalen är helt nere, har försökt att ändra stolen upp ner bakåt, men hittar ingen lösning på det, är det någon som varit med om samma sak?.

Det är inte säkert du får köra med högklackat. Ett tag (kanske även nu) var det förbjudet att köra med träskor. En sko du kör med ska inte riskera ramla av eller försvåra bilkörningen. Kör inte med högklackade skor om det utgör en trafikfara.

Jag är man så det är enklare att vara mig. Jag bär inte högklackat alls. Ni som är kvinnor ni borde tänka mera som män, alltså ha inte höga klackar på skorna ffs när ni kör bil!
Citera
2023-04-14, 16:11
Medlem
Lill-Anns avatar
Man ska varken köra bil, cykla, gå i trappor eller gå längre sträckor i högklackade skor. De är endast avsedd för de fina salongerna.
Citera
2023-04-14, 16:13
Medlem
F.Hansens avatar
Nej, själv kör jag med kängor.
Citera
2023-04-14, 17:44
Medlem
Haha, när jag körde halkbana var detvtvå tjejer som körde i platåskor... det gick inte så bra för dem.
Citera
2023-04-14, 17:45
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c0mbiner
Sluta kör bil med högklackat eftersom du riskerar andras liv och säkerhet!

Amen!
Citera
2023-04-15, 16:28
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Haha, när jag körde halkbana var detvtvå tjejer som körde i platåskor... det gick inte så bra för dem.
Har momenten där ändrats? När jag körde halkbana var det i princip bara en S-kurva och ett bromstest. Kan inte se hur något at de momenten skulle påverkas nämnvärt av platåskor.
Citera
2023-04-15, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Har momenten där ändrats? När jag körde halkbana var det i princip bara en S-kurva och ett bromstest. Kan inte se hur något at de momenten skulle påverkas nämnvärt av platåskor.

Sämre känsla i pedalerna? S-kurva kommer jag inte ihåg nån, bara bromsning i olika hastigheter (det här var på mitten av 90-talet)
Citera
2023-04-15, 16:33
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Sämre känsla i pedalerna? S-kurva kommer jag inte ihåg nån, bara bromsning i olika hastigheter (det här var på mitten av 90-talet)
Aningens sämre ja, men det var ju knappast något speciellt finlir man höll på med. Man fick testa att pallnita med och utan abs. Sen hade vi en S-kurva, men då man körde framhjulsdrivet så var det ju bara att hålla gasen och styra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in