Resultat: Vilken typ av tandborste använder du?
Elektrisk
68,97%
40 röster
Manuell
31,03%
18 röster
2023-04-14, 11:13
Medlem
aina08s avatar
De elektriska tandborstarna har ju utvecklats en del på senare år och blivit väldigt populära.
Samtidigt är ju den manuella borsten vad de alltid har varit och gör vad den ska.
Hur upplever du att skillnaderna är mellan elektrisk och manuell, vilken rengör bäst på enklast sätt?
Vad använder du själv?
Är det någon speciell borste som är extra bra?
Citera
2023-04-14, 11:22
Medlem
Kamelosos avatar
Elektrisk tandborste alla dagar i veckan, i kombination med tandtråd. Går inte att få tänderna lika rena med en vanlig tandborste. Själv använder jag Oral B av lite dyrare snitt och det är fantastiskt bra.
Citera
2023-04-14, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
De elektriska tandborstarna har ju utvecklats en del på senare år och blivit väldigt populära.
Samtidigt är ju den manuella borsten vad de alltid har varit och gör vad den ska.
Hur upplever du att skillnaderna är mellan elektrisk och manuell, vilken rengör bäst på enklast sätt?
Vad använder du själv?

Sätt igång en omröstning, ser vi hur många procent

Föredrar den hederliga vanliga tandborsten med handkraft.
Citera
2023-04-14, 11:41
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kameloso
Elektrisk tandborste alla dagar i veckan, i kombination med tandtråd. Går inte att få tänderna lika rena med en vanlig tandborste. Själv använder jag Oral B av lite dyrare snitt och det är fantastiskt bra.
Jag fick en Oral B (mellanklass) i julklapp av sambon som prisade denna tandborste högt men har sen några dagar gått tillbaka till en vanlig borste då jag tycker det blir renare.
Använder även Plackers då och då.
Vad tycker du specifikt är bra med din borste, någon speciell funktion?
Citat:
Ursprungligen postat av Collecter
Sätt igång en omröstning, ser vi hur många procent

Föredrar den hederliga vanliga tandborsten med handkraft.
Hur gör man en omröstning? Kanske hade varit kul att se

Ja tycker också handkraft och vanlig borste är både enklare och mer effektiv.
Citera
2023-04-14, 11:44
Medlem
Citat:
Jag fick en Oral B (mellanklass) i julklapp av sambon som prisade denna tandborste högt men har sen några dagar gått tillbaka till en vanlig borste då jag tycker det blir renare.
Använder även Plackers då och då.
Vad tycker du specifikt är bra med din borste, någon speciell funktion?

Hur gör man en omröstning? Kanske hade varit kul att se

Ja tycker också handkraft och vanlig borste är både enklare och mer effektiv.

Klicka bredvid svara ikonen, punkterna, där kan du välja att starta omröstning, följ instruktionerna.
Senast redigerad av Collecter 2023-04-14 kl. 11:49.
Citera
2023-04-14, 11:59
Medlem
Lucienne.camilles avatar
Vanlig borste.
Har testat i omgångar med eltandborste men tycker inte den gör rent mellan tänderna.
Bäst är nog att använda båda.
Har numera helt skippat eltandborste för jag är less på att batterierna tar slut så fort.
Använder plackers med, tandtråd är för bassligt och fastnar i tänderna.
Senast redigerad av Lucienne.camille 2023-04-14 kl. 12:01.
Citera
2023-04-14, 12:00
Medlem
vantablacks avatar
Jag införskaffade en eltandborste för ett år sen och skillnaden är stor. Jag kommer lättare åt på ställen som varit svårborstade manuellt, t.ex insidan och längst bak både uppe och nere. Har försökt borsta där manuellt men upplevt det som väldigt trixigt.
Använder dock manuell tandborste när jag är på resande fot.
Citera
2023-04-14, 12:04
Medlem
Jag köpte nyligen:
https://www.oralb.se/sv-se/produkt-samling/eltandborstar-oral-b/vitality
och den slår vanlig tandborste på samtliga områden.
Citera
2023-04-14, 12:05
Medlem
SnutteFia03s avatar
Eltandborste är bättre.

Hade en tandläkare som sa att han brukade tro att manuella borstar var bättre, men att han hade blivit överbevisad.
Citera
2023-04-14, 12:13
Medlem
vadsadusadus avatar
Jag använder vanlig tandborste, tandtråd och mellanrumsborste. Jag måste dessutom ha supersoft tandborste för mitt tandkött är tydligen jäkligt känsligt.

Tycker inte alls eltandborste känns lika rent och fräscht. Dessutom har jag inte hittat ett borsthuvud som är tillräckligt soft.
Citera
2023-04-14, 12:14
Medlem
Eltandborste rengör bäst samt att man kommer åt så mkt bättre.
Det är en simpel teknik så de är väl främst batteritiden man ska kolla på om man vill köpa en "bra" modell.
Citera
2023-04-14, 12:26
Medlem
Citat:
Vad använder du själv?
Elektrisk tanborste är överlägsen i funktion. Det är mycket lätt att själv konstatera med Red Cote infärgningstabletter (finns på apotek).
Borsta tänderna manuellt, 2 minuter som man ska. Använd Red Cote enligt anvisning, du ser var du missat och var du inte kom åt riktigt. Nästa dag, borsta med eltandborste, 2 minuter, testa resultatet med tabletten igen. Jämför med hur det såg ut tidigare. Och som sagts av andra, tandtråd, tandtråd, tandtråd.
Själv använder jag en Philips Sonicare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in