2023-04-14, 11:09
Medlem
bithaxs avatar
Jag har stött på en rad kvinnor i mitt liv som har tyckt att dethär med att bli gamla tillsammans det är ju nått gulligt. Man kan ta bilder på oss och så kan man köra nån algoritm på den som visar hur vi kommer att se ut när vi är 80 bast. Eller att man skickar födelsedagskort med ett gammalt par på.
Tydligen har Miss LI en låt nu också som heter "Ålderdomshemmet".

Vad är det med denhär facinationen över att bli gamla?
Ska vi inte leva i nuet? Skaffa ungar innan klimakteriet osv.

Jag tror ju också inte att det kommer bli så roligt att sitta på hemmet i Sverige om jag ska vara ärlig.
När man kommer upp i åldern så kommer man inse att man kan välja mellan att jobba vidare, eller sälja alla tillgångar och gå i pension, men att pensionen ändå blir mager och livet blir tragiskt i någon seniorlägenhet. Man kommer inte heller orka resa även om man har råd, och dessutom har man ju redan varit överallt.
Citera
2023-04-14, 11:25
Medlem
slagskotts avatar
Det är ju bara något man säger fast man inte menar det, som tex. När man får frågan om gardinerna är snygga.

Så länge som hälsan är med en så kan det ju vara fint att bli gammal, sova lite längre och bara cilla
Citera
2023-04-14, 11:28
Avslutad
Tycker jag låter lite som "det som händer i min värld måste hända i andras". Finns knappast någon större fascination i gemen bara för att du träffat en eller två tjejer som leker med en app.

Men generellt så är ju framtidsplaner och framtidsdrömmar naturligt när man är i en relation. På så sätt väver man ju samman sina mål så att man vet om man ska fortsätta samman eller inte samt att det skapar en stabilitet att veta att den andre finns där. Det ger en trygghet.
Citera
2023-04-14, 11:32
Medlem
Metaphysicals avatar
Skönt att vara "klar" med livet och bara kunna njuta utan att behöva möta omvärldens alla löjliga ideal när det kommer till att skaffa karriär, resa, träna, supa, skaffa snyggast bil och fru mm.
Det var bättre förr, då gifte man sig med någon från trakten och flyttade grannskapet bort, extraknäckte på ålderdomshemmet i trakten eller vad som fanns tillgängligt. Kom hem och lagade mat och städade.
Det var vad livet handlade om men nu är allting så fruktansvärt krystat.
Citera
2023-04-14, 11:47
Medlem
SnutteFia03s avatar
Födelsedagskort med ett äldre par på låter jättemärkligt?
Citera
2023-04-14, 12:18
Medlem
vadsadusadus avatar
Tänker mig att det kanske är tanken på att ha haft ett långt och tryggt förhållande som lockar mer än själva ålderdomen. Om vi blir 80 tillsammans har vi levt länge och lyckliga ihop typ.
Citera
2023-04-14, 13:25
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Jag har stött på en rad kvinnor i mitt liv som har tyckt att dethär med att bli gamla tillsammans det är ju nått gulligt. Man kan ta bilder på oss och så kan man köra nån algoritm på den som visar hur vi kommer att se ut när vi är 80 bast. Eller att man skickar födelsedagskort med ett gammalt par på.

Jag tror ju också inte att det kommer bli så roligt att sitta på hemmet i Sverige om jag ska vara ärlig.
När man kommer upp i åldern så kommer man inse att man kan välja mellan att jobba vidare, eller sälja alla tillgångar och gå i pension, men att pensionen ändå blir mager och livet blir tragiskt i någon seniorlägenhet. Man kommer inte heller orka resa även om man har råd, och dessutom har man ju redan varit överallt.

En romantisk ide som dövar oron om ensamhet, fattigdom, sjukdom o en död som kommer allt närmare.
Citera
2023-04-14, 13:35
Medlem
Etta.Places avatar
Låter absurt och motbjudande. Aldrig sett eller hört talas om tjejer som gör detta.
Citera
2023-04-14, 13:36
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax

Så du ser ingen mening med att vara tillsammans med någon om ni inte kan hitta på roliga grejer typ att resa?
Citera
2023-04-14, 14:33
Medlem
Jag tror inte det handlar om att faktiskt bli gammal så mycket som det handlar om att ha ett långt, lyckligt och kärleksfullt förhållande tillsammans.
Citera
2023-04-14, 22:57
Medlem
Jagaresamlarens avatar
Folk älskar att tänka på saker som inte existerar, t.ex. framtiden
Citera
2023-04-16, 13:23
Medlem
Tryggve.Alibabas avatar
Gamla tillsammans, om man träffas tidigt, kan väl vara rätt fint, tänker jag. Däremot har jag aldrig träffat någon ung person som vill bli gammal fort. Hört talas om, ja, men aldrig träffat.

Par ur köttberget som har det gott ställt ekonomiskt, är för övrigt bland dom mest ointressanta och patos-lösa mänskor man kan träffa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in