Citat:
Ursprungligen postat av Kickan2
Nu verkar du ju redan ha fått ett tillfredsställande svar, men
jag har av och till problem med röda ögon. Det är inte inflammatoriskt eller en reaktion på vind, damm osv, utan helt enkelt att blodkärl i ögonen behagar se för j-a ut ibland. En ögonläkare gav mig ögondroppar som jag bara behöver ta vid behov. De drar helt enkelt ihop kärlen. Fungerar perfekt. Fåfäng, är man väl.
Vet du vad det var för droppar? Eftersom mina ögon blir rödare, när jag rör mig mindre (läs:sover) så har jag en teori om liknande problem som du har.
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
- Brist på sömn
- Alkoholförtäring
- Datorsurfning
....är min amatörmässiga teori.
Att framförallt kunna sova lääääänge är
mitt recept. Dom andra parametrarna
är omöjliga att ändra på.

Såvida det inte rör sig om allvarlig sjukdom
av annan art, förstås.
ClearEyes är att dölja symptomen, då är
det bättre att ta en långpromenad i
friska luften.
Alkoholförtäring kan det inte vara, när jag fick röda ögon hade jag inte druckit på närmare 6 veckor. Datorsurfing är helt borta ur bilden, jag fick röda ögon när det var fint väder och trodde det var solen som var orsaken.
Sömn trodde jag var det självklara, för när dom började bli röda så sov jag väldigt lite. Det var i samma veva som jag började dela ut morgontidningen och hade svårt med sömnen. Nu rullar allt på som det bör, och jag får runt 10h sömn / natt. Dock är jag vaken där emellan, jag vet inte om det stör ögonen. Nu ska jag ta reda på lite mer om rosacea och om man kan ha det i ögonen utan att ha det på huden.