2023-04-13, 16:08
Medlem
Hej,

Pratade med en trevlig tjej utomlands men omständigheter gjorde att vi aldrig hann prata klart så har inget namn eller annat förutom att hon bodde i Köpenhamns området.

Så hur hade ni försökt leta reda på personen, jag tänkte kanske om det finns någon sida i en Köpenhamns tidning där man kan lägga en efterlysning och hoppas hon eller någon hon känner ser det och känner ingen sig i det jag beskriver såsom plats där vi pratade.

Någon som bor i Köpenhamn som vet en stor tidning som folk läser?
2023-04-13, 16:18
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke127
Hej,

Pratade med en trevlig tjej utomlands men omständigheter gjorde att vi aldrig hann prata klart så har inget namn eller annat förutom att hon bodde i Köpenhamns området.

Så hur hade ni försökt leta reda på personen, jag tänkte kanske om det finns någon sida i en Köpenhamns tidning där man kan lägga en efterlysning och hoppas hon eller någon hon känner ser det och känner ingen sig i det jag beskriver såsom plats där vi pratade.

Någon som bor i Köpenhamn som vet en stor tidning som folk läser?
Betala för kontaktannonser i samtliga lokaltidningar som ges ut i Köpenhamnsregionen?
Eller rota igenom en miljon tjejers sociala medier tills du hittar rätt.

När jag ser denna sorts kontaktannonser så brukar jag alltid undra om de någonsin leder till kontakt.
"Vi satt mitt emot varandra på bussen och småpratade, du var brunett och hade en gul blus och jag var blond med blå jacka.
Träffas jättegärna igen! Hör av dig om du ser detta!"

Extremt osannolikt.
Och chansen måste ju vara ännu mindre om man letar i en annan stad, dessutom i ett annat land.
Senast redigerad av Bone Collector 2023-04-13 kl. 16:25.
2023-04-13, 16:23
Medlem
Niggwards avatar
Det bästa sättet är att söka genom alla sociala medier och när du väl funnit henne så åker du ner Köpenhamn och knackar på hennes dörr. Gärna med ett stort leende och utan att blinka

Tjejer älskar sånt. Lovar
2023-04-13, 16:42
Medlem
Ta kontakt med din ISP o kräv IPnummer på alla som har skickat meddelanden till din dator.
Kanske NSA kan hjälpa dig o spåra personen?

Eller så glömmer du henne, som normala människor gör.
Känns lite desperat o spåra upp henne. Om hon ville att du skulle kontakta henne så hade hon gett dig de uppgifter som krävdes för detta.
2023-04-13, 16:48
Avstängd
Haha fick du inget namn så va hon inte lika intresserad. Ge upp sluta stalka det hade vart överdrivet om du tog kontakt med hennw genom att söka som en galning
2023-04-13, 16:54
Medlem
haha, jo, funderade på att bara glömma det och inte framstå som en stalker. får fundera på det lite till kanske.

Fast hon kom fram till mig men kanske för desperat move att lägga kontaktannons.
Senast redigerad av Nicke127 2023-04-13 kl. 17:01.
2023-04-13, 17:45
Medlem
Gul-Ap-Kungs avatar
Citat:
haha, jo, funderade på att bara glömma det och inte framstå som en stalker. får fundera på det lite till kanske.
Kalla dig romantiker istället så behöver du inte oroa dig.

Citat:
Fast hon kom fram till mig men kanske för desperat move att lägga kontaktannons.
Gör som de gör i filmerna och betala för en reklamplats på en plats där din text är väl synlig och chansen att hon ser den är större. T.ex. ett av husen på Kongen Nytorv eller omkring ingången till Christiania borde funka.
2023-04-13, 21:46
Medlem
Det kan gå om du lägger mkt tid på det, men är det verkligen rätt väg att gå? Om du nu tänker efter så skulle jag tro att du har fler sådana här stalker historier i din ryggsäck?
2023-04-13, 21:52
Medlem
Amen dude åk dit det är inte häst o vagn tider. Köp en biljett Ställ dig med ett plakat mitt i stadskärnan ingen jävel kommer ens komma ihåg dig om en vecka.
Om det inte går vägen så gå in på nån bar så vips hittar du nån annan.
2023-04-16, 08:50
Moderator
Maviels avatar
Det blir hänglåset på denna tråd då det blir en form av annonsering och det tillåts inte.

Här kan trådstartaren få lite mer generella tips och råd med sin fråga:

(FB) Hur får man tag på en person / hitta uppgifter om en person? (sammanslagen tråd)

/Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in