2024-03-19, 23:00
Medlem
Något nytt om det här?
Citera
2024-03-29, 18:26
Bannlyst
va han som dog tidigare dömd för våldtäkt eller övergrepp?
Citera
2024-04-12, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Ja och den brodern eller de bröderna har antagligen inga problem att ta på sig mer skuld om det kunde hjälpa äldsta brodern att slippa livstidsstraff. Allt hänger på hur väl de kan samordna sina historier. Är väl fadern som regisserat allt och meddelar vad de ska säga. Minns att han ville ha advokater som han lätt kunde samarbeta med.

Alla verkar ju ha betett sig helt efterblivet med/över sina mobiltelefoner av någon anledning. Typ insinuerar hela tiden vad som har hänt som om dom inte är medvetna om att polisen kommer tömma deras telefoner. Samma med resten av familjen som snackar om att det är tråkigt att dom åker fast/att dom/andra snackar för mycket om vad bröderna har gjort men iprincip också säger vad bröderna har gjort över meddelanden..? Sjukt oklart hur dom tänkte, är det för att gen z helt tappade ang tömning/telefonavlyssning? Eller så är det för att dom är unga och dumma I guess
Även om dom ändrar sina historier kommer dom nog inte få ihop det. Ska dock bli intressant vilka ”nya uppgifter” som kommer ut mtp att alla nekat helt, hade gärna velat se tillägg. Tvekar dock på hur sanningsenligt det kommer vara
Senast redigerad av Stunkyn 2024-04-12 kl. 09:19.
Citera
2024-04-12, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
Tjejen har sett till att killen blev mördad, hon har satt flera ungdomar riktig i skiten och jag har inte sett bevis för att hennes ord stämmer.
Jag efterfrågar bevis.

Tjejen har helt klart betett sig stört men om du tror att en 15-årig tjej är något typ av mastermind som har fått 4 killar varav majoriteten är äldre än henne att begå ett mord är du tappad. Ungdomarna har satt sig själva i skiten
Citera
2024-04-12, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av detektiven789
Jo, men det är ju en brutal stämpling till mord. Hon är ju givetvis den stora brottslingen i det här fallet. Att hon avvek strax före är ju helt irrelevant.

Tänk dig maffiabossen som riggar allt och beordrar sina underordnade och sen åker iväg med bilen…han skulle ju förstås dömas för mord ändå.

Att jämföra en 15-årig tjej med en maffaboss som att hon har kontroll över 3 äldre killar hon knappt känner är otroligt lol. Finns också 0 bevis att hon har varit mer drivande än någon annan
Citera
2024-04-12, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stunkyn
Tjejen har helt klart betett sig stört men om du tror att en 15-årig tjej är något typ av mastermind som har fått 4 killar varav majoriteten är äldre än henne att begå ett mord är du tappad. Ungdomarna har satt sig själva i skiten

Vart fick grabbarna idén att mörda just honom ifrån?
Tjejen är den som pekat ut honom.
Tjejen är den som påstått att han betett sig vedervärdigt mot honom.
Du kanske inte vet hur starka känslor en påstådd våldtäkt väcker?
Och på det dåligt med tankeverksamhet för pojkarna så är mordet ett faktum.
Hon behöver inte vara "mastermind", räcker att hon lägger orden rätt till grabbar med noll konekvenstänk som ska hämnas.
Citera
2024-04-12, 20:59
Medlem
Citat:
Vart fick grabbarna idén att mörda just honom ifrån?
Tjejen är den som pekat ut honom.
Tjejen är den som påstått att han betett sig vedervärdigt mot honom.
Du kanske inte vet hur starka känslor en påstådd våldtäkt väcker?
Och på det dåligt med tankeverksamhet för pojkarna så är mordet ett faktum.
Hon behöver inte vara "mastermind", räcker att hon lägger orden rätt till grabbar med noll konekvenstänk som ska hämnas.

Vi vet inte vem idén kom från. Och det är åter igen är grabbarnas fel att dom har 0 konsekvernstänk.
Vaddå ska tjejer inte kunna säga att dom har varit med om en våldtäkt för att dom ska anta att den dom säger det till går och dödar förövaren? Nej, för generellt är inte folk helt sjuka i huvudet, hon kan ha haft 0 avsikt att skada S när hon berättade.
Citera
2024-04-12, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Jag funderar ändå på hur de fick iväg mannen den biten. Mannen var 26, och killarna var tonåringar. Lite motstånd måste han kunnat ge dem.

Det här har gjort mig så förvirrad. Ja, dom var 4 pers men av vad jag lästa i FUP har han typ inte haft några skador förutom strypvåldet. Vissa har i förshör teoretiserat om en misshandel som spårat ur, men det verkar inte finnas tecken på misshandel. Kanske fick de snaran kring hans hals väldigt fort..?
Citera
2024-04-12, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stunkyn
Vi vet inte vem idén kom från. Och det är åter igen är grabbarnas fel att dom har 0 konsekvernstänk.
Vaddå ska tjejer inte kunna säga att dom har varit med om en våldtäkt för att dom ska anta att den dom säger det till går och dödar förövaren? Nej, för generellt är inte folk helt sjuka i huvudet, hon kan ha haft 0 avsikt att skada S när hon berättade.

Självklart ska vi kunna säga det.
Men det är lite HUR man säger oxå.
Och att anmäla så långt efter den påstådda händelsen (jag skriver påstådd då det inte går att klarlägga) och sen inte vänta in vad utredningen visar.
Nu är det omöjligt att få veta om hennes berättelse stämmer eller inte.
Jag har mina tankar om det hela och du har dina.
Oavsett så är en människa död.
Citera
2024-04-12, 23:13
Medlem
Citat:
Och att anmäla så långt efter den påstådda händelsen (jag skriver påstådd då det inte går att klarlägga) och sen inte vänta in vad utredningen visar.

Jag har inte spekulerat här om vådtäkten har hänt eller inte, jag säger att oavsett om den är sann eller inte har hon inte kontrollerat någon att göra något, och det finns inte heller några bevis för det. Ingen av killarna säger heller att hon har försökt övertala dom om att göra något, och det finns inte heller några mobilkonvos om att hon ska ha försökt övertala dom att göra något.
Om du vill förstöra ditt liv för en 15-åring du knappt känner är det ditt eget ansvar
Senast redigerad av Stunkyn 2024-04-12 kl. 23:19.
Citera
2024-04-13, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Hur kan hon inte fått hårdare straff?
Hon var ju den som eldade på allt från start

För det första vet vi inte vem som ”eldade på”. För det andra fick hon samma straff som den yngsta killen som var i hennes ålder, alltså 3 år och 6 månader sluten ungdomsvård. Maxstraffet för barn under 18 år är 4 års ungdomsvård, så vad menar du är orimligt här..?
Citera
2024-04-13, 03:32
Medlem
1754s avatar
Citat:

När en person väljer att våldta så slutar den ha samma värde som en människa.

Dom gjorde helt rätt som dödade fanskapet eftersom våra skämt till domstolar knappt hade gett han nått straff alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in