Flashback bygger pepparkakshus!
2023-11-29, 21:35
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dundersnyting
Den mördades bästa vän bekräftar i förhör att den mördade hade som hobby att köpa ut sprit till minderåriga och ligga(våldta i lagens mening) med dessa, inklusive denna tjej.

Vilket förhör syftar du på nu? Något med S.A, och i sådana fall vilket datum?
Citera
2023-11-29, 22:07
Medlem
Citat:
Den mördades bästa vän bekräftar i förhör att den mördade hade som hobby att köpa ut sprit till minderåriga och ligga(våldta i lagens mening) med dessa, inklusive denna tjej.

Det där får du gärna ange källa på.
Citera
2023-11-29, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Vilket förhör syftar du på nu? Något med S.A, och i sådana fall vilket datum?

Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
Det där får du gärna ange källa på.
Det minns jag inte. Han var själv med vid något tillfälle iaf.
Citera
2023-11-29, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Vilken del av FUPP är mest intressant om man inte hinner läsa alla?

https://gofile.io/d/3RnTRB

.
Citera
2023-11-29, 22:35
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Det minns jag inte. Han var själv med vid något tillfälle iaf.

Jag gissar att du menar förhöret med S.A. daterat 2023-08-08 och visst där nämner S.A. att BO ska ha legat med GM tidigare och att han även ska ha legat med både yngre och äldre tjejer, men jag kan inte se att han menar att BO skulle ha haft som hobby att köpa sprit till minderåriga och sedan ligga med dem.

Om nu så skulle vara fallet torde väl rubriceringen i sådana fall vara "Utnyttjande av barn genom köp av sexuell handling", så länge de var över 15 men under 18 år, vilket även är den misstanke som riktades mot S.A.

Med det sagt så visst, onekligen finns det saker som ställer BO i en dålig dager, men samtidigt även annat som ställer GM i dålig dager, så var sanningen finns när det kommer till den påstådda våldtäkten är svårt att säga. Exempelvis är det uppenbart att BO köpte sprit till GM och hans vän vittnar om att han ska ha haft sex med GM tidigare. Samtidigt vittnar andra om att BO i sin tur har svårt att hålla sig till sanningen och hon kontaktar även GM efter den påstådda våldtäkten för att köpa sprit av honom.

Tyvärr tror jag helt enkelt att vi aldrig kommer att få någon klarhet i vad som faktiskt skedde mellan BO och GM innan mordet.
Citera
2023-11-29, 22:40
Medlem
Citat:
Jag gissar att du menar förhöret med S.A. daterat 2023-08-08 och visst där nämner S.A. att BO ska ha legat med GM tidigare och att han även ska ha legat med både yngre och äldre tjejer, men jag kan inte se att han menar att BO skulle ha haft som hobby att köpa sprit till minderåriga och sedan ligga med dem.

Om nu så skulle vara fallet torde väl rubriceringen i sådana fall vara "Utnyttjande av barn genom köp av sexuell handling", så länge de var över 15 men under 18 år, vilket även är den misstanke som riktades mot S.A.

Med det sagt så visst, onekligen finns det saker som ställer BO i en dålig dager, men samtidigt även annat som ställer GM i dålig dager, så var sanningen finns när det kommer till den påstådda våldtäkten är svårt att säga. Exempelvis är det uppenbart att BO köpte sprit till GM och hans vän vittnar om att han ska ha haft sex med GM tidigare. Samtidigt vittnar andra om att BO i sin tur har svårt att hålla sig till sanningen och hon kontaktar även GM efter den påstådda våldtäkten för att köpa sprit av honom.

Tyvärr tror jag helt enkelt att vi aldrig kommer att få någon klarhet i vad som faktiskt skedde mellan BO och GM innan mordet.
Om jag inte minns fel så varnade kompisen honom för att fortsätta med äckelbeteendet. Hursomhelst kan vi konstatera att det inte var någon förlust för Sverige att han hängdes.
Citera
2023-11-29, 23:06
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Tingsrätten lägger stor vikt vid att polisens utredning visar att det krävs åtminstone tre personers styrka för att hissa upp kroppen i luften och använder det som argument för att alla tre som döms för mord var delaktiga. Rimligtvis borde två personer klara av att arrangera det hela om en lyfter kroppen och en spänner repet. Speciellt om offret redan är medvetslös eller död. Återstår att se om det är något försvaret kommer att argumentera för vid ett överklagande.
De blir väl friade allihop i nästa instans som vanligt. Känns som samma typ av gärningsmän/ kvinnor som i Långselemordet.
Senast redigerad av TaxenSixten 2023-11-29 kl. 23:09.
Citera
2023-11-29, 23:14
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gardenhose88
Dumma grabbar riskera life för en äcklig svensk slampa fyfan vilka mongon dem är. Alla vet att svenska tjejer är slampor.

Det är många incels som skriver av sig sitt hat på nätet som tar livet av sig när verkligheten kommer ikapp. Det finns hjälp att få om man mår dåligt. Inte mycket till hjälp egentligen, lite piller och en ryggdunk, men ändå. Hejpåre.
Citera
2023-11-29, 23:37
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Nu har jag läst FUP. Ingen tvekan om att rätt personer dömts, men fattar inte hur de här snubbarna kunde göra något så jävla dumt och meningslöst. De fattade ju allihop att tjejen inte har ett rätt i skallen, och något wife material är hon uppenbarligen inte. De verkar ju inte dumma i huvet när man läser förhören med dem, så varför offrar de hela sin framtid och tar ett människoliv för någon som typ ljuger om vad hon åt till frukost?
Killarna känner ju varandra, och de borde ha kunnat snackat ihop sig och fått lite perspektiv på alltihop, och tagit beslutet att bara skita i det.

Det är något som fattas för att historien ska bli begriplig.

EDIT:
Fy fan så plågsamt det var att läsa konversationen mellan killarnas föräldrar, när det börjar gå upp för dem att FYRA av deras ungar är mördare. Det måste kännas som att hela livet varit förgäves.
Senast redigerad av Hovslättsmannen 2023-11-29 kl. 23:40.
Citera
2023-11-29, 23:47
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:

Tjejen borde ha varit inlåst på fllickrummet tills hon fyllt arton, och inte varit ute och härjat på byn. När det börjat snackas om att femtonåringen "varit alkoholist", så blir det uppenbart att man tagit de här ungarna på lite för stort allvar. I chattarna säger hon att hon sitter och äter middag med släkten, och hon har nästan hela tiden kontakt med sin mamma vad hon än gör, som tjatar om att hon ska komma hem och äta. Ändå beskriver hon det som att hon är så torsk på alkohol och droger, att hon inte kan låta bli att söka upp de här äldre killarna. Det låter inte det minsta trovärdigt. Hon söker upp dem för spänning, och blir dessutom asberusad i deras sällskap. Så här beter sig struliga femtonåringar om de inte har några gränser, och om man kan börja göra våldtäkts-draman av det fyllesex man haft, så finns det inga gränser för hur fel det kan bli. Och det blev det. Var fanns de vuxna i allt det här?
Citera
2023-11-29, 23:58
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Om jag inte minns fel så varnade kompisen honom för att fortsätta med äckelbeteendet. Hursomhelst kan vi konstatera att det inte var någon förlust för Sverige att han hängdes.

Så kan man se det och det är som sagt inte omöjligt att BO faktiskt var allt annat än en trevlig typ, men rena lynchningar kan aldrig vara försvarbara.

Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Tjejen borde ha varit inlåst på fllickrummet tills hon fyllt arton, och inte varit ute och härjat på byn. När det börjat snackas om att femtonåringen "varit alkoholist", så blir det uppenbart att man tagit de här ungarna på lite för stort allvar. I chattarna säger hon att hon sitter och äter middag med släkten, och hon har nästan hela tiden kontakt med sin mamma vad hon än gör, som tjatar om att hon ska komma hem och äta. Ändå beskriver hon det som att hon är så torsk på alkohol och droger, att hon inte kan låta bli att söka upp de här äldre killarna. Det låter inte det minsta trovärdigt. Hon söker upp dem för spänning, och blir dessutom asberusad i deras sällskap. Så här beter sig struliga femtonåringar om de inte har några gränser, och om man kan börja göra våldtäkts-draman av det fyllesex man haft, så finns det inga gränser för hur fel det kan bli. Och det blev det. Var fanns de vuxna i allt det här?

Ja du, säg det.

Nu har jag bara skummat igen olika delar av FUP men jag kan inte se att det framkommer så mycket om någon av GM:s familjeförhållanden. Man kan förvisso läsa sig fram till lite om var de bor, hur det gått i skolan senaste tiden, osv. men inte direkt hur stor koll de vuxna egentligen haft på dem.

Sen ska det väl sägas att även om det knappast råder någon brist på stökiga ungdomar så slutar det, som tur är, sällan såhär illa. Oavsett hur stökiga de inblandade än var måste det ändå ha kommit som en chock för föräldrarna när det visade sig vad de hittat på.
Citera
2023-11-30, 00:07
Medlem
Rättegången på Youtube

https://youtube.com/playlist?list=PL...ohmNVXsTUt9Uoc

.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem