Citat:
Ursprungligen postat av
dundersnyting
Det minns jag inte. Han var själv med vid något tillfälle iaf.
Jag gissar att du menar förhöret med S.A. daterat 2023-08-08 och visst där nämner S.A. att BO ska ha legat med GM tidigare och att han även ska ha legat med både yngre och äldre tjejer, men jag kan inte se att han menar att BO skulle ha haft som hobby att köpa sprit till minderåriga och sedan ligga med dem.
Om nu så skulle vara fallet torde väl rubriceringen i sådana fall vara "Utnyttjande av barn genom köp av sexuell handling", så länge de var över 15 men under 18 år, vilket även är den misstanke som riktades mot S.A.
Med det sagt så visst, onekligen finns det saker som ställer BO i en dålig dager, men samtidigt även annat som ställer GM i dålig dager, så var sanningen finns när det kommer till den påstådda våldtäkten är svårt att säga. Exempelvis är det uppenbart att BO köpte sprit till GM och hans vän vittnar om att han ska ha haft sex med GM tidigare. Samtidigt vittnar andra om att BO i sin tur har svårt att hålla sig till sanningen och hon kontaktar även GM efter den påstådda våldtäkten för att köpa sprit av honom.
Tyvärr tror jag helt enkelt att vi aldrig kommer att få någon klarhet i vad som faktiskt skedde mellan BO och GM innan mordet.