2023-10-03, 10:37
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nejtacksadejag
Svt Uppsala liverapporterar. https://www.svt.se/nyheter/lokalt/up...mordet--syrpff

Advokater och åklagare vill ha "lykta dörrar". Detta är ett jävla skit som sprider sig som en cancer i det svenska rättsväsendet.

Ett kriterium för en rättsstat har alltid varit att rättsprocesser ska vara offentliga - men Sverige går just nu en annan väg.

Medborgarna ska inte få höra någonting, bara informeras om vilka beslut som fattats i efterhand.
Citera
2023-10-03, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Advokater och åklagare vill ha "lykta dörrar". Detta är ett jävla skit som sprider sig som en cancer i det svenska rättsväsendet.

Ett kriterium för en rättsstat har alltid varit att rättsprocesser ska vara offentliga - men Sverige går just nu en annan väg.

Medborgarna ska inte få höra någonting, bara informeras om vilka beslut som fattats i efterhand.
Den ena av pyjamassparkarns barn är väl 18 dessutom.

Känns som de får psykologiskt övertag gentemot vittnen när den stora sjuka släkten är på plats
Citera
2023-10-03, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Innan jag läste FUP hade jag inställningen typ, "rätt åt den fan som hängdes, nu fick våldtäktsblatten en läxa som heter duga".

Men efter att ha läst förhören har jag ändrat mig. De första uttalandena från Bugs handlar om att hon har däckat av sprit och slarvat bort mobilen.

Sedan växer historien steg för steg när hon snackar med tjejpolarna.

Hon lägger först till att BO här lagt droger i drickat. Efter det tillkommer uppgiften att hon vaknar naken. Sedan att hon blivit förd till en källare där hon blivit våldtagen. Och till sist att hon blev skadad och fick smärtor i underlivet.

Storyn växer, broderas ut och får nya detaljer för varje gång hon berättar den. För mig ser det ut som att hon gör detta för att få uppmärksamhet bland sina (fåtaliga) kompisar. Till slut är storyn så jäkla färdig att hon inte har något annat val än att göra en våldtäktsanmälan (under tryck från omgivningen).

I call BS, här.

Uppenbarligen har hon också fått makt över de där konstiga bröderna. Bröderna lever, enligt mig, i något slags osund symbios med varandra, nästan som huvudpersonerna i den finske författaren Alexis Kivis roman "Sju bröder", från 1870-talet.

Bugs har knutit Emme till sig via fittan och förvrider skallen på honom med sina mytomana och självupptagna stories. Han i sin tur lyckas övertyga sina bröder att ställa upp på hängningen, eftersom de är så sjukt jävla tajta med varandra.

BO här umgåtts lite med Bugs och langat dricka, men han har inte våldtagit. Hela den här händelsen är en skapelse av Bugs hjärnspöken. Det hade dock bara stannat vid skitsnack om det inte hade varit så att Bugs hade knutit en jagsvag och intellektuellt utmanad halvchilenare till sig och hans sjuka jävla brödrakollektiv. Nu blev det istället en av de sämst utförda set upsen i svensk rättshistoria.

Håller med dig till fullo, det är som jag har skrivit i ett tidigare inlägg här i tråden, denna tjej behöver man inte våldta , hon särar villigt på benen, en helt sjukt manipulerande människa, hon har ju förutom att denne nu hängde mannen skulle ha våldtagit henne anmält två tidigare våldtäkter, nej detta är helt klart ett sätt att få uppmärksamhet från Bugs sida, hela hennes historia om våldtäkten är ju helt tagen ur luften, jag är helt övertygad att S var helt oskyldig till någon våldtäkt, han har ju förmodligen umgåtts med henne och haft sex med henne trots att hon inte var 15 år vilket i sig är olagligt, men inte f-n har han våldtagit henne, att dö på detta hemska sätt som S gjort förtjänar ingen, inte ens om du våldtagit någon, det är vårt rättssystem som utger straff och inga enskilda personer.
Citera
2023-10-03, 10:55
Medlem
-Dizzy-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nejtacksadejag
Svt Uppsala liverapporterar. https://www.svt.se/nyheter/lokalt/up...mordet--syrpff

Vad tippar vi på för straff, typ 2år sluten ungdomsvård för Bugs?

Sen bröderna födda.
- Camilo 2006: 4år Ungdomsvård
- Emilio 2007: 4år Ungdomsvård
- Fabian 2004: 10år Fängelse
- Victor 2006: 4år Ungdomsvård
Citera
2023-10-03, 10:58
Medlem
FlygandeRektums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlygandeRektum
Ser ganska normala ut bortsett från den trasiga familjebakgrunden.

Jag tar tillbaka det jag sa om att bröderna verkade normala. De verkar ju suttit hemma och knarkat tillsammans med sin egen morsa. Stackars familj.

Aktbil 375 sida 31-32
L=pappa till bröderna
C=mamma till Emilio och Victor?

L- Ja dom rensat allting
C- Här va dom i alla fall försiktiga dom kollade inte ens allt och du vet sån här godis som fanns
L- Ja
C- Jag har det här massa godis snickers och massa godis
Fortsatt prat om godiset och L undrar om inte C blev av med godiset, C blev inte av med godiset. Prat om godiset och hur mycket man tänker om man äter godiset, L menar att man sover gott på dem. C har inte ätit godiset på länge men C gjorde det och då va både Ellionora och Victor där. C har sagt till Victor att han inte får ha godiset hemma.
Aktbil 375 sida 36
L=Leyla
C=Claudia

L säger att polisen inte tog godiset som var i Viktors rum, prat om choklad, brownies och segis gele. L säger att dom kan ha tagit kristall och smält ner det till godis.
Kristall är ett annat namn på den relativt nya syntetiska drogen 3-CMC. Kristall tillhör droggruppen katinoner och påverkar det centrala nervsystemet.
Senast redigerad av FlygandeRektum 2023-10-03 kl. 11:13.
Citera
2023-10-03, 11:00
Medlem
swebarbs avatar
Svagt att dom går efter att hålla bakom stängda dörrar för att dom tilltalade inte gillar uppmärksamheten ? Skulle dom tänkt på innan dom hängde snubben.
Citera
2023-10-03, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Dizzy-

Sen bröderna födda.

Med tanke på att toves(vetlanda) båda strypmördare fick livstid så borde fabian landa på det.

Detta var dessutom planerat och inget samarbete i utredningen
Citera
2023-10-03, 11:19
Medlem
Voloteas avatar
Jävligt sjukt, vidrigt. Hoppas killarna och tjejen åker på riktigt långa fängelsestraff. Låter som ren ondska.
Citera
2023-10-03, 11:27
Medlem
Anhöriga känner ingen skyldighet betala skadestånd heller.
Gissar att de skriker högst efter dito om något av deras avfall någonsin kommer vara målsägande.
Citera
2023-10-03, 11:34
Medlem
Vad är detta för trams,

De besväras av uppmärksamheten , det verkar vara Bugs som besväras utav uppmärksamheten i rättssalen.,

Utdrag ur liverapporteringen från rättssalen :
Begäran om stängda dörrar
Det har inkommit begäran om stängda dörrar från den misstänkta flickan och en av bröderna. Även åklagaren har yrkat på stängda dörrar. Anledningen är den uppmärksamhet som de tilltalade blir utsatta för.

Tingsrätten kom tillbaka med beslutet om stängda dörrar. Vi kommer få höra yrkanden och inställningen till brottsrubriceringarna, men inte sak framställan. Det eftersom de tilltalade är så unga och besväras av uppmärksamheten. Resterande ur försvaret står bakom förslaget.

Anhöriga skickar slängpussar till pojkarna. De blir tillsagda av ordningsvakten att inte agera med de tilltalade.

Man går alltså med på att ha stängda dörrar p g a att förövarna är så unga.
Men de var inte för unga för att göra sig skyldiga till detta fruktansvärda brott.
Citera
2023-10-03, 11:47
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Dizzy-

Sen bröderna födda.
Dina uppskattningar låter rimliga om nu alla blir dömda.
Citera
2023-10-03, 12:10
Medlem
b00b00s avatar
Inte klokt vad små hormonstinna pojkar gör för lite fitta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in