Citat:
Ursprungligen postat av
lolakola123
Jag är en tjej i unga tjugorsåldern. Utseendemässigt ligger jag nog runt medel. Kort, lite överviktig (under fem kilos övervikt, syns inte jättetydligt när jag har kläder), kurvig kroppsform (timglas, bröst & höfter, smalare midja), långt blont hår, sött ansikte med näpna drag symmetriskt osv. Naturlig look, inget som sticker ut. Märker att killar/män kollar på mig (var fulare förut och då kollade de inte alls på samma sätt). Som person är jag lite egen men relativt socialt tränad. Är introvert i grunden men har inga större problem med kallprat (även om det tar emot inombords och det ofta känns som jag säger fel/konstiga saker), när jag känner mig mer bekväm håller jag gärna låda och anses som rolig, ärlig och pratsam. Jag känner mig konstig men tolkas normal utåt (som jag förstått det).
Min fråga är då hur mina chanser ser ut när det kommer till killar. Hittills i mitt liv har jag inte haft några större framgångar inom det området. När jag pratar med mina killkompisar om det är deras svar typ "jag fattar inte hur du kan ha svårt att hitta någon du ser bra ut och är skön". Jag har inga problem med att ta första steget, men vill väldigt ogärna göra någon obekväm. Tycker även det är svårt att veta om någon är intresserad av mig. Vill inte utsätta en kille för ett raggningsförsök om han inte har något intresse av mig och blir obekväm/känner sig trängd. Jag dras till mer lugna, trygga och lite nördiga killar. Jag pluggar i en studentstad med många killar och många som utåt sett passar in på den beskrivningen. När jag är ute skulle jag gärna vilja våga ragga på den typen av killar, men backar ofta då jag inte vill göra de obekväma (de själva är ofta ganska reserverade). Ska jag våga? Fråga till er killar, blir ni obekväma om tjejer raggar på er/visar intresse?
När jag läser slås jag av likheten till mig själv.
Känner igen mig på många punkter.
Lite egen, introvert, tror mig ofta säga fel saker och ser mig som konstig själv, men uppfattas kanske inte så.
Får du blickar är du nog intressant och vacker.
Nu är ju jag kille och äldre än dig, men har också fått höra flera gånger av tjejer att de tycker det konstigt jag inte har hittat någon.
Vill inte heller göra någon obekväm och har också svårt att avgöra om nån är intresserad eller inte.
Passar nog in på lugn, trygg och nördig kille.
Du ska våga försöka tycker jag, får du blickar av någon kille du är intresserad av kör på.
Hade absolut inte blivit obekväm, utan glad om någon kom fram och visade intresse för mig.