2023-04-12, 02:32
Medlem
Chinatowns avatar
Bra odds skulle jag säga.

Några saker att tänka på:

Många killar är inte vana med att en tjej tar första steget. Speciellt inte om det är en lugna, trygga och nördigare killar. De kanske ALDRIG varit med om det så de kanske inte ens förstår vad du håller på med eller kan ta det seriöst. Var bara dig själv och låt det smälta hos personen så den förstår att du är seriös. De agerar inte konstigt för att de inte är intresserade. De är bara inte förberedda mentalt.

Visa att du kan prata om annat än typiska tjejsaker.. Hästar, smink, Sex and the City. Killar kanske mest snackar om "snygga tjejen" och det fysiska när de pratar om tjejer, men de flesta vill kunna hålla en konversation med tjejen också. Killar är överlag inte jättebra att snacka om saker de inte har något intresse alls i. Försök hitta någon gemensamt. Prata om det.

Ta det lugnt med HBTQ-pratet. Speciellt om du är heterosexuell och letar efter en vanlig kille. Jag tror de flesta accepterar eller stödjer HBTQ till viss gräns, men säger du att du är "Non-binary" eller "går igång på personen" så förstår inte alla killar vad du menar. Han vill förmodligen ha en vanlig relation med dig. Det finns så mycket gällande allt detta idag att få killar hänger med. Det finns risk att det skrämmer bort mer än något annat.

Strunta i internet och försök hitta killar i dagliga livet som kan vara av intresse. Det var så alla gjorde förr och jag tror en vettig tjej har mycket större chans att lyckas än en vanlig kille.

Du nämner att du är lite rundare. Många killar diggar det, en del gör inte. Skulle du ragga på någon som bara dejtar smalare/mindre tjejer? Gå därifrån snarast och ta inget personligt. Folk kan sätta sånt fokus på vissa saker idag. För varje kille som tycker du är för tjock finns det en kille som skulle dejta dig utan att tveka. Lägg inte energi på fel killar.

Lycka till !
Citera
2023-04-12, 05:43
Medlem
Hur svårt skall det vara?
Hitta en nördig kille o börja prata lite med honom. Efter ett tag så tar du bara hans hand o säger "kom"

Sedan har du en hund för livet.

Du har bröst. Alla killar gillar sådana. Det kommer aldrig bli obekvämt med sådana upptryckta i ansiktet
Citera
2023-04-12, 07:31
Medlem
SnutteFia03s avatar
Tycker absolut du kan ta kontakt och vara lite drivande med de som du finner intressanta. Se det inte som att du "raggar" utan mer som att du vill prata lite med någon som du är nyfiken på.

Det är ingen som blir obekväm av det.
Citera
2023-04-12, 07:40
Medlem
Merwinnas avatar
Jag tror att du är en av dem, som inte skickar ut subtila signaler och inte heller uppfattar dem från andra. Du saknar helt enkelt de "antennerna". Ifall din beskrivning av dig själv och ditt utseende är med sanningen överensstämmande. För då måste någon någon gång ha varit intresserad av dig, men uppfattat dig som ointresserad och avvisande.

I det läget, måste man bli mer direkt. Säga rakt ut vad man vill, och inte bli "kompis" eller hålla på och hatta fram och tillbaka. Och det är ju rätt lätt idag med alla dejtingsajter, där man kan skriva rakt ut att man önskar en pojkvän (och inte manliga vänner). Då vet de killar som kontaktar dig, eller som du kontaktar, från början vad det är du vill. Det är även bra om du skriver ut hur seriöst du vill att det ska vara. D.v.s. om du önskar bröllop, barn och hus inom några år, så skriver du ut det. Så blir det inga missförstånd om det heller.
Citera
2023-04-12, 08:45
Medlem
Tryggve.Alibabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolakola123
Fråga till er killar, blir ni obekväma om tjejer raggar på er/visar intresse?
Är hon fet eller en mamma, så blir jag obekväm. I övrigt är det en bra egenskap att våga visa sitt intresse och inte ge upp för små saker som man tolkar fel.

Det är dock hyfsat ovanligt numera att kvinnor raggar på mig, och oftast är jag inte alls lyhörd eller medveten om sådana där små signaler eller "gör sig tillgänglig".
Citera
2023-04-12, 09:43
Medlem
Citat:
När jag är ute skulle jag gärna vilja våga ragga på den typen av killar, men backar ofta då jag inte vill göra de obekväma (de själva är ofta ganska reserverade). Ska jag våga? Fråga till er killar, blir ni obekväma om tjejer raggar på er/visar intresse?
"Hej jag heter lolakola123, hur är läget?"
"Du är fin tycker jag (fniss), pluggar du första året på XX?"
"Jaha, jag pluggar YY. Har du flickvän?"

Alltså du säger helt vanliga saker, men du är ändå så tydlig att det blir i princip omöjligt att inte fatta att du faktiskt visar intresse.

Då fångar du de flesta som annars skulle tro att du bara kallpratar lite. Och eftersom du är respektfull av dig så kommner du till 99% att bli respektfullt bemött tillbaka. Även om du skulle bli avvisad.

Och skulle du bli avvisad så är även det ett steg framåt. För då kan du gå vidare!

Jag tror att jag själv var en av dessa killar när jag var yngre. Om någon tjej började småprata med mig lite fegt sådär så kunde jag snarare bli asvkräckt. För att hon verkade tråkig, typ. Däremot, om hon visade intresse och uttryckte det, då blev hon omedelbart intressant tillbaka, även om jag inte hade lagt märke till henne tidigare.

Lycka till!
Citera
2023-04-12, 09:46
Medlem
Citat:
Jag är en tjej i unga tjugorsåldern. Utseendemässigt ligger jag nog runt medel. Kort, lite överviktig (under fem kilos övervikt, syns inte jättetydligt när jag har kläder), kurvig kroppsform (timglas, bröst & höfter, smalare midja), långt blont hår, sött ansikte med näpna drag symmetriskt osv. Naturlig look, inget som sticker ut. Märker att killar/män kollar på mig (var fulare förut och då kollade de inte alls på samma sätt). Som person är jag lite egen men relativt socialt tränad. Är introvert i grunden men har inga större problem med kallprat (även om det tar emot inombords och det ofta känns som jag säger fel/konstiga saker), när jag känner mig mer bekväm håller jag gärna låda och anses som rolig, ärlig och pratsam. Jag känner mig konstig men tolkas normal utåt (som jag förstått det).

Min fråga är då hur mina chanser ser ut när det kommer till killar. Hittills i mitt liv har jag inte haft några större framgångar inom det området. När jag pratar med mina killkompisar om det är deras svar typ "jag fattar inte hur du kan ha svårt att hitta någon du ser bra ut och är skön". Jag har inga problem med att ta första steget, men vill väldigt ogärna göra någon obekväm. Tycker även det är svårt att veta om någon är intresserad av mig. Vill inte utsätta en kille för ett raggningsförsök om han inte har något intresse av mig och blir obekväm/känner sig trängd. Jag dras till mer lugna, trygga och lite nördiga killar. Jag pluggar i en studentstad med många killar och många som utåt sett passar in på den beskrivningen. När jag är ute skulle jag gärna vilja våga ragga på den typen av killar, men backar ofta då jag inte vill göra de obekväma (de själva är ofta ganska reserverade). Ska jag våga? Fråga till er killar, blir ni obekväma om tjejer raggar på er/visar intresse?
Blir nyfiken nu och jag är ledig...
Citera
2023-04-12, 09:52
Medlem
Mad monks avatar
Vad är poängen med denna tråd tjejer har aldrig problem att få killar ett lamt försök att provocera kanske?
Citera
2023-04-12, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlyboySeven
Till att börja med.

Stäng ner alla dejtingappar för all framtid. Män charmar man genom att prata med dem. Genom att visa sin charm som kvinna vilket endast går genom riktig fysisk kontakt i riktiga livet. Inte genom att skriva meddelanden till dem på en skärm.

Ja det här tipset brukar jag mest ge till killar som är incels.

Men här kommer mitt lilla tips.

Prova att bli vän med 1.000 killar.

Var rak och tydlig med att du är
intresserad av dem och ser dem som en lämplig kandidat att bli tillsammans med.

Ha inte sex med dem och kyss dem inte.

Berätta att du träffar fler män och försöker hitta den rätte.

Ge killen en kram och en puss på kinden på varje träff.

Var alltid rak och tydlig på varje träff att du är intresserad av honom men att du träffar fler och försöker hitta den rätte. Men att just killen du är med nu är en väldigt bra kandidat och allt går åt rätt håll.

Fortsätt tills du hittar den rätte.

Tror tipset kanske funkar bättre för killar men du kan ju prova.

Ps. Ett annat tips som är lite mer långsiktigt och kanske kräver
lite mer av en själv när det
gäller tålamod och annat i livet är att bara träffa gentlemen.
Lycka till Ds.

Måste ju bara fråga. Hur många har du gett det här rådet och hur många lyckas hitta ett stabilt förhållande på det här sättet?

Jag skulle kalla din lista Red flag - listan ¤1
Citera
2023-04-12, 10:22
Medlem
FlyboySevens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chilledippen
Måste ju bara fråga. Hur många har du gett det här rådet och hur många lyckas hitta ett stabilt förhållande på det här sättet?

Det finns bara ett sätt att ta reda på den saken.

Citera
2023-04-12, 10:27
Medlem
FlyboySevens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chilledippen

Dessutom.

Om man vill kan man hjälpa en ny människa varje dag i resten av sitt liv också.

Just sayin’

Citera
2023-04-12, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlyboySeven
Det finns bara ett sätt att ta reda på den saken.

Vad kallar du metoden? Bachellor, bonde söker fru? Bachelorette?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in