Citat:
Ursprungligen postat av
sonicguide
Jag får känslan av att du aldrig varit ute i näringslivet och inte bryr dig om var dina far- och morföräldrar håller hus.
Hade du haft dessa erfarenheter hade du förstått hur pass viktig invandringen varit och kommer att vara för att hålla Sveriges hjul rullande. Alternativt är du Sverigedemokrat och har inte en aning om hur ett samhälle fungerar.
Du får naturligtvis ha dina åsikter så som jag har mina. Men jag tänkte svara på ovanstående del:
Hade du kollat mer noga på andra inlägg i andra ämnen så skulle du upptäckt att jag startat och drivit ett anta företag (6 stycken).
Och mina föräldrar var i slutet av livet på äldreboende. Det är den erfarenheten jag vill dela:
Boendet hade en kristen organisation som huvudman. Mest svenskar som jobbade där när mina föräldrar kom dit, men organisationen ville ha "mångfald", så dom tog bara in invandrarkvinnor allt eftersom personalen slutade. Det ledde till en lavin av klagomål på den nya arbetsmiljön. Det skrevs en hel del om detta i lokaltidningen, och personalen hotade med att säga upp sig. Inte på grund av "rasism" utan därför att den nya personalen inte kunde språket, inte var intresserade av arbetsuppgifterna, höll sig undan och var i allmänhet ohjälpsamma. Till slut försvann den svensktalande personalen en efter en, upprörda och ledsna eftersom deras chefer inte brydde sig om klagomålen.
Jag kommer ihåg en episod då jag kom på besök. Min mor hade tryckt på larmet men ingen kom, sade hon. Jag gick ut för att leta efter någon som kunde hjälpa henne. Som vanligt var korridorerna tomma. Personalen hade smitit undan någonstans. Jag hittade till slut en, men hon förstod inte vad jag försökte säga till henne. Så småningom kom den ansvarige och skällde ut mig därför att "jag störde henne. Såg jag inte att hon satte och skrev SMS!"
Det normala var att två av personalen satt på balkongen och rökte. De andra var osynliga eller hasade sig fram långsamt.
Vi var till slut tungna att flytta våra föräldrar till ett annat boende.
Så ja, jag har varit i näringslivet och jag brydde mig om mina föräldrar.
Berätta gärna om din överlägsna kunskap och meriterande bakgrund. Annars tror jag att jag håller mig till mina åsikter och ignorerar dina.