• 1
  • 2
2023-04-11, 14:02
Medlem
Tänker förnya min garderob lite. Är trött på bara t-shirts hela tiden, så nu blir det skjorta ovanpå t-shirts i stället. Så fyndig är jag!

Har några fina skjortor redan som jag använder både halvöppna och igenknäppta. Men vilken sorts t-shirt är bäst att ha under? Crew-neck eller V-neck? Jag förmodar bara att detta spelar stor roll.

Bonusfråga. Vart hittar man blanka t-shirts (utan tryck) av god kvalité?
Senast redigerad av Chillgren 2023-04-11 kl. 14:21.
Citera
2023-04-11, 14:30
Medlem
V-neck, till sommaren linne med rund hals. Kolla ASOS och Baadoo, schysst kvalitet, bra priser, inget fancy, men basic i bomull och olika färger. Levererar till Sverige. Även Next.com i UK har riktigt bra grejor.
Citera
2023-04-11, 14:48
Medlem
Porryhatters avatar
V-neck, då den matchar med skjortans mönster (V) när den är knäppt. Med Crew så kommer T-shirtens krage vara synlig under skjortan.

Linne funkar också då dessa är stora nog att inte synas vid halsen.
Senast redigerad av Porryhatter 2023-04-11 kl. 14:54.
Citera
2023-04-11, 14:50
Medlem
Ser iofs hemskt ut med tshirt under skjorta.

Därav brukas med fördel ett linne.

Bonus fråga: Amazon!
Citera
2023-04-11, 14:51
Medlem
Ser iofs hemskt ut med tshirt under skjorta. Pike finns det många snygga av också.

Citera
2023-04-11, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chilledippen

Det är just därför man använder V-neck, för att det inte ska synas, även om man är uppknäppt överst.
Citera
2023-04-11, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Det är just därför man använder V-neck, för att det inte ska synas, även om man är uppknäppt överst.

Det är ju på armarna det märks mest... Halsen är ju inte ens farlig, kan tom va snyggt om man kombinerar rätt pike med t-shirt.

Tyvärr gäller inte detsamma skjorta :S
Citera
2023-04-11, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chilledippen

Det är linne som gäller under skjortor.
Citera
2023-04-11, 15:48
Medlem
Ja, ni har så rätt. Det är väl rent av dumt att ha t-shirt under skjortan när man kan använda linne i stället.

Tack. Ska kolla sidorna ni tipsade om.
Citera
2023-04-11, 17:16
Medlem
Firestarter123s avatar
T-shirt under skjortan känns USA Texas 1992 men du kanske gillar sådant mode?
Citera
2023-04-11, 17:40
Moderator
Trixtons avatar
Jag tycker att det ser bedrövligt ut med T-shirt under skjorta. Möjligen kan man ha ett linne om man fryser, men så kallt har man väl inte inne så att man inte klarar sig med bara en skjorta? Undertröjor känns som något man kanske behövde för hundra år sedan, men knappast idag.
Citera
2023-04-11, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firestarter123
T-shirt under skjortan känns USA Texas 1992 men du kanske gillar sådant mode?

Citat:
Ursprungligen postat av Trixton
Jag tycker att det ser bedrövligt ut med T-shirt under skjorta. Möjligen kan man ha ett linne om man fryser, men så kallt har man väl inte inne så att man inte klarar sig med bara en skjorta? Undertröjor känns som något man kanske behövde för hundra år sedan, men knappast idag.
Jag är inte trendkänslig utan försöker gå efter vad jag själv tycker ser någorlunda bra ut. Min stil är lite åt surfrock-hållet. Långa shorts, t-shirts, hawaii-skjortor och flipflops typ.

När jag bär skjorta så har jag aldrig t-shirt eller linne under. Vilket jag nu funderar på att göra..?

Alla mina skjortor är kortärmade och går att öppna hela vägen med knappar. När man befinner sig på stranden / strandgatan kan man strosa omkring med skjortan öppen, men knappast inne i stan. Jag gillar feelingen av öppen skjorta så tänkte att en blank t-shirt eller linne kunde sitta fint.

Eller ska man inte ha en skjorta öppen alls?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in