Citat:
Ursprungligen postat av
kryptonitmannen
Jag har extremt svårt för kvinnor som är vulgära.
Sånna som kan stå på scen och prata om hur dom blev knullad av 10 män på en kväll och dra nåt skämt om det.
Humor handlar om att sätta oväntade bilder i huvudet på människor. Det är därför snygga tjejer kommer undan med att säga "Fitta!" på scenen. Det är (eller var) oväntat, och därför får de skratten på sin sida. Ni kan notera att de flesta kvinnliga "komiker" är snygga. Sarah Silverman har gjort sig en karriär i princip enbart på att säga fitta på scenen.
Citat:
Ursprungligen postat av
PK-befriad
De behöver vanligtvis inte dra vitsar för att charma männen, det räcker vanligtvis att sitta och se söta ut, så de har inte utvecklat vitsigheten lika väl som männen har. Män behöver vanligtvis få kvinnan att skratta för att få komma till. Det finns alltså reproduktionsbiologiska skäl till det hela.
Jag vill lägga till att det bara är fula män som behöver vara roliga. Därmed inte sagt att det inte FINNS roliga snygga män, men de flesta män som är roliga har tvingats bli det för att de är fula eller var mobbade. I övrigt håller jag helt med dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kajah
Jag tycker Petrina Solange är svinrolug, hon är dock så pass butch att hon är dom en man.
Hon är inte snygg, och kan därför inte agera som en normal kvinnlig "komiker", utan måste konkurrera som en man. Jag håller med om att hon kan vara rolig, eventuellt är hon Sveriges enda roliga kvinnliga komiker (det finns förstås nästan inga roliga manliga komiker i Sverige heller).