2023-04-09, 22:10
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dunning.Kruger
Där fick vi förklaringen till varför du fortfarande är ungkarl.
Det jag skrev är sant.

Det har att göra med den mänskliga parningsleken.
Senast redigerad av PK-befriad 2023-04-09 kl. 22:20.
Citera
2023-04-09, 22:12
Medlem
orrtupps avatar
De enda kvinnliga komiker som verkar genuint roliga är gänget som gör Flashback forever, Gina Dirawi var faktiskt också lite rolig när hon bara gjorde sketcher på Youtube.

Helt hysteriskt tanterna var också roliga förstås samt en tjej som var med i en av de roligaste serierna någonsin, Life's too short!

Otroligt nog var även Nour rolig i hennes första program också.

Det finns faktiskt några märker jag till min förvåning!
Citera
2023-04-09, 22:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MuppetMinnieMe
Kerstin Bäck var en traversförare från Borlänge som 1992 scendebuterade på Patricia i STH.
Vilket ju är rätt logiskt. Bögar har humor och förstånd att uppskatta smarta kvinnor.
Hon gick bort förra året 78 år gammal. *R.I.P.*

Hon var ungefär lika rolig som en travers också. Och då var hon ändå en av de roligare kvinnliga komikerna i Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av SuspiciusMind

Jag har varit tillsammans med en rolig tjej. Men det var bara jag som fick henne att skratta.

Det har jag inte alls svårt att tänka mig faktiskt. Även de mest humorlösa kvinnor brister nog ut i flatgarv när du dyker upp.
Senast redigerad av GulfLundell 2023-04-09 kl. 22:28.
Citera
2023-04-09, 22:27
Avslutad
.....
Citera
2023-04-09, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GulfLundell
Hon var ungefär lika rolig som en travers också. Och då var hon ändå en av de roligare kvinnliga komikerna i Sverige.

Jag tycker att det finns några roliga kvinnliga komiker, men de får sällan till det på Standup-scenen av någon anledning.
Tex Sandra Ilar och Johanna Hurtig Wagrell är ganska kul i poddformaten, men jag uppskattar inte alls deras humor på scen på samma sätt.
Där låter det ofta tillgjort på något sätt.
Citera
2023-04-09, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susozs
Är det bara jag som aldrig har skrattat åt kvinnliga komiker såsom Johanna Nordström, Nour El Refai, Josefin Johansson, Keyyo mm?

Ingen av dessa har någon rolig persona, och jag har aldrig i hela mitt liv skrattat åt något de sagt, medans det finns massvis med manliga komiker jag har skrattat åt.

Personligen så tycker jag Johanna bör skämta mer om sin egen fetma så kanske jag hade skrattat mer (åt henne).

Är kvinnliga komiker värdelösa?

Diskutera!

Du kan ha rätt, jag kommer inte på en enda kvinnlig komiker som jag genuint tycker är särskilt rolig.
Citera
2023-04-09, 22:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Det jag skrev är sant.

Det har att göra med den mänskliga parningsleken.
Fortsätt så och skriv en doktorsavhandling om det sen.

Fast i din värld är "woke" i vägen och du håller säkert Nobelprisklass om inte alla elaka människor till "vänster" vore mot dej.
Vänsterpedal, broms, höger gasa, så fungerar en truck. Att du behövde två veckor är ett rekord.
Citera
2023-04-09, 22:39
Bannlyst
Kvinnor är inte roliga, finns inga bra kvinnliga komiker, det enda dom gör är att använda könsord och svordomar.
Precis som blattar bara drar invandrar-skämt.
Såg Mia Skäringer på Netflix och hur folk kan betala för att se den skiten övergår mitt förstånd.
Citera
2023-04-09, 22:42
Medlem
Hursomhelstings avatar
Babben Larsson men att där så tar det slut liksom.
Däremot så finns det ju massvis med kvinnor vilka gör skickligt roliga roller i buskisar och komedier.
Men som rena komiker/ståuppare, nej, jag kommer enbart på Babben.
Citera
2023-04-09, 22:44
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kryptonitmannen
Jag har extremt svårt för kvinnor som är vulgära.
Sånna som kan stå på scen och prata om hur dom blev knullad av 10 män på en kväll och dra nåt skämt om det.

Humor handlar om att sätta oväntade bilder i huvudet på människor. Det är därför snygga tjejer kommer undan med att säga "Fitta!" på scenen. Det är (eller var) oväntat, och därför får de skratten på sin sida. Ni kan notera att de flesta kvinnliga "komiker" är snygga. Sarah Silverman har gjort sig en karriär i princip enbart på att säga fitta på scenen.

Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
De behöver vanligtvis inte dra vitsar för att charma männen, det räcker vanligtvis att sitta och se söta ut, så de har inte utvecklat vitsigheten lika väl som männen har. Män behöver vanligtvis få kvinnan att skratta för att få komma till. Det finns alltså reproduktionsbiologiska skäl till det hela.

Jag vill lägga till att det bara är fula män som behöver vara roliga. Därmed inte sagt att det inte FINNS roliga snygga män, men de flesta män som är roliga har tvingats bli det för att de är fula eller var mobbade. I övrigt håller jag helt med dig.

Citat:
Ursprungligen postat av Kajah
Jag tycker Petrina Solange är svinrolug, hon är dock så pass butch att hon är dom en man.

Hon är inte snygg, och kan därför inte agera som en normal kvinnlig "komiker", utan måste konkurrera som en man. Jag håller med om att hon kan vara rolig, eventuellt är hon Sveriges enda roliga kvinnliga komiker (det finns förstås nästan inga roliga manliga komiker i Sverige heller).
Senast redigerad av bergsturk 2023-04-09 kl. 22:47.
Citera
2023-04-09, 22:46
Medlem
CrackerPowers avatar
-
Såg Adrienne Iapalucci https://www.adrienneiapalucci.com/ öppna för Louis C.K. på the Dolby i NYC.
Hon var grym där. Asså typ sjukt bra.
Ganska "grabbig" humor kanske men va fan garva så jag nästan dog.
https://www.youtube.com/watch?v=ih4UAlQEob4
Senast redigerad av CrackerPower 2023-04-09 kl. 22:49.
Citera
2023-04-09, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokmastarn
Hittade inte hela den här . Men den tyckte jag var rolig. Om än omogen.

https://fb.watch/jOQPIfDW3q/

Även Taylor Tomlinson är rolig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in