Citat:
Ursprungligen postat av
Vitis
Storhelgerna kan vara för djävliga för dem som saknar / saknar kontakt med "nära och kära".
Själv har jag en döende relation till min son som nu är 30 år, och därmed kommer jag inte heller få någon kontakt med mitt barnbarn som är 2 år.
Jag har verkligen ansträngt mig för att hålla relationen vid liv / förbättra den, men får ingen respons.
Jag har ingen annan släkt.
Att vara utestängd från gemenskap under storhelger är för djävla smärtsamt och svårhanterligt.
Hur gör ni som är i samma situation?
Min fråga vänder sig inte till er som njuter av ensamheten, utan till er som lider av den.
Detta är prövningar.
Och, du kommer att klara dem, om än med möda o besvär. En inte för vild gissning är att du, ja, 'har gett upp'? Då, är, din utstrålning kanske låg eller obefintlig.
Då syns det för andra människor som, tyvärr, dras till andra människor med mer utstrålning i hopp om att få rikare liv, att 'du ser trist/inte bra att vara med'.
Det är så djupt ingrott i människors natur att ta avstånd från det 'sjuka/främmande/läskiga/nedslagna'.
Sitt inte still o väntar på att Gud fader själv ska kasta bot i knät på dig, du måste avancera, evolvera, utveckla dig till det bättre skicket.
Du, måste göra något åt saken så att folk ska kunna se på dig o vilja vara med dig.
Det finns många självhjälpsböcker för att komma igång i någon ände, det finns sjukvårdens kuratorer o terapeuter för att guida dig, det finns kyrkor, föreningar, vad som helst som gör att du är en bättre variant av dig själv imorgon, än vad du var igår.
Jag har ingen aning om varför det blivit så här mellan dig o din son samt därmed barnbarn.
Men det är min fasta övertygelse om att när du är mer konstruktiv o kreativ, jmft med att vara stilla o bara grubbla dig ännu mer sorgsen, så kommer folk till dig för att du verkar vara en intressant person; när du tagit fan i handen o gjort en välbehövlig personlig transformation till ett bättre o mer välmående dig.
Ditt barnbarn, oaktat din son, kommer självklart att undra 'Var är farfar??'
Om din son med egna ögon kan se att du uppenbarligen ansträngt dig o andra människor vill vara med dig, ja, då blir det liksom en godkänd stämpel på att du är BRA för hans son dvs ditt barnbarn.
Och då släppa gammalt groll från år 2000 någonting, du blir 'Godkänd' i hans bok menar jag.
Ge inte upp, tusen o åter tusen har varit i kylan där du är o det är först när Avgrunden nalkas som de flesta blir skrämda, till, vettet. Av sig själva.
Kunde de andra, kan du, små steg.. ta dem.. mot det bättre, men aldrig sitta still o fast i tid o rum.
Lycka till, detta reder du ut, du har ju uppenbarligen haft fru eftersom du har barn, barnbarn etcétera.
Du har hamnat i en grop nu o det vore då ta mig fan om du inte reder ut även detta mtp att du har haft det bättre förr, även då var det ju DU som fixade biffen.
Du kan igen, det har du mitt ord på!
Avanza! Arriba! Pronto!