2023-04-08, 10:33
Medlem
Lao Tzus avatar
Hur långt in i framtiden ligger det att Flashback, CVn, Facebook, offentliga handlingar, sexchattar, resebokningar, insta, webhistorik etc ja alla spår gör att all anonymitet upphör pga AI samkörning med analys?
Citera
2023-04-08, 10:43
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Tror att jag lämnat ut mig så mycket redan så att de flesta sökmotorer kan räkna ut vem jag är, så jag bryr mig inte. =)
Citera
2023-04-08, 12:51
Medlem
SnutteFia03s avatar
Jag har antagit att det redan har varit möjligt för AI att ta reda på det ett tag nu.
Citera
2023-04-08, 15:27
Medlem
sommarlovs avatar
Är det på något sätt intressant att vet vem jag egentligen är?
Citera
2023-04-08, 16:01
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov

Säkert av flera anledningar, där de främsta torde vara makt och kontroll och pengar.
Citera
2023-04-25, 19:33
Medlem
Protons avatar
Systemutveckling --> AI - Artificiell intelligens
/Moderator
Citera
2023-04-25, 19:35
Medlem
goofers avatar
Den tekniken är nog redan på plats, men jag tror lagstiftningen släpar så de (polis etc) Kan inte köra fullt ut än.
Citera
2023-04-25, 19:39
Medlem
Sillsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov

Inte den blekaste men man har ju sett tidigare när olika användare ”avslöjats” att intresset är stort. Beror såklart på vem man är som person och vad man skrivit vilket är ganska löjligt. Vi är på ett ”anonymt” forum så man kan anta att de flesta ”trollat” nån gång. Kan direkt säga att jag ”trollat” och startat trådar kring saker jag varit nyfiken kring och skrivit trådstarter som inte stämmer med verkligheten i syfte att öka intresset för tråden.
Citera
2023-04-25, 20:17
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillsvin
Inte den blekaste men man har ju sett tidigare när olika användare ”avslöjats” att intresset är stort. Beror såklart på vem man är som person och vad man skrivit vilket är ganska löjligt. Vi är på ett ”anonymt” forum så man kan anta att de flesta ”trollat” nån gång. Kan direkt säga att jag ”trollat” och startat trådar kring saker jag varit nyfiken kring och skrivit trådstarter som inte stämmer med verkligheten i syfte att öka intresset för tråden.
Jag har också trollat men på ett trevligt sätt!
Även om jag ibland kan säga både Neger och Bajshydda, skäms jag inte.
Allt har sitt sammanhang.
Citera
2023-05-03, 10:25
Medlem
Jag funderar på snarare på när AI blir så bra att det skapar massor med Flashback-konton så att majoriteten av allt som skrivs Flashback är skrivet av AI.

Kan tänka mig att bara misstanken kan få en del konsekvenser för diskussionsklimatet på forumet, när ingen vet om personen som insisterar på att ge långrandiga svar i allt från relationsforumet till kryptovalutor till motorcyklar är en människa eller inte.

Teoretiskt sett skulle ju även jag kunna vara en AI och detta inlägg vara skrivet med syftet att avleda misstankar mot mig själv.
Citera
2023-05-03, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Jag funderar på snarare på när AI blir så bra att det skapar massor med Flashback-konton så att majoriteten av allt som skrivs Flashback är skrivet av AI.

Kan tänka mig att bara misstanken kan få en del konsekvenser för diskussionsklimatet på forumet, när ingen vet om personen som insisterar på att ge långrandiga svar i allt från relationsforumet till kryptovalutor till motorcyklar är en människa eller inte.

Teoretiskt sett skulle ju även jag kunna vara en AI och detta inlägg vara skrivet med syftet att avleda misstankar mot mig själv.

eftersom AI är vänster så kommer det bli väldigt uppenbart, speciellt här på FB
Citera
2023-05-03, 10:53
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Tekniken finns nog redan, men konsekvenserna är små om man inte är en offentlig person eller tjänsteman.

Det kommer bli som med nätporren.
2003: Du finns naken på internet - ditt liv är förstört
2023: Din läckta hemvideo går knappt ens att hitta, för det finns för många där ute
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in