2023-04-08, 10:32
Medlem
KlasLunds avatar
Hur lång tid tar det egentligen att gå på dejt? Om man går på bio är det ganska lätt att räkna ut men om man kanske bjuder hem någon, hur vet man då hur lång tid det kommer ta?
Citera
2023-04-08, 10:41
Medlem
Firestarter123s avatar
allt ifrån 1 min till att ni blir tillsammans och då brukar väl dejten pågå i många timmar.
Varför är det viktigt veta ? Är du rädd att missa sista bussen hem?
Citera
2023-04-08, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Eller så har man haft otur i livet och tvingats flytta hem, kanske lite därför jag vill dejta men jag vill inte att mamma ska vara med.

En gammalklasskompis till mig från grundskolan bor tillsammans med sin bror och sin mamma...
Sånt är rätt creepy när folk närmar sig 50....
Lite incestvarning.. är man vuxen bör man nog skaffa sig ett eget boende.. OM man nu vill träffa någon.
Även om du skulle få ut din morsa, skicka henne på bio tex..
Så skulle nog din date bli misstänksam när hen kommer hem till din morsas lägenhet.
Citera
2023-04-08, 12:22
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuppetMinnieMe
En gammalklasskompis till mig från grundskolan bor tillsammans med sin bror och sin mamma...
Sånt är rätt creepy när folk närmar sig 50....
Lite incestvarning.. är man vuxen bör man nog skaffa sig ett eget boende.. OM man nu vill träffa någon.
Även om du skulle få ut din morsa, skicka henne på bio tex..
Så skulle nog din date bli misstänksam när hen kommer hem till din morsas lägenhet.

Vi bor i en liten sommarstuga eller mamma gör, jag har en liten gäststuga på tomten men toaletten ligger i mammas hus. Så jag bor inte hemmemma så att säga.
Citera
2023-04-08, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Vi bor i en liten sommarstuga eller mamma gör, jag har en liten gäststuga på tomten men toaletten ligger i mammas hus. Så jag bor inte hemmemma så att säga.

Ännumer creepy... att inte ha en egen toalett.. hört talas om mulltoa?

Du ska nog inte bjuda hem någon.. vill du dejta ska du nog göra det på stan.
Citera
2023-04-08, 12:35
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuppetMinnieMe
Ännumer creepy... att inte ha en egen toalett.. hört talas om mulltoa?

Det finns ett torrdass med det vet jag inte om det fungerar plus att man nog hellre skickar dejten till en riktig toalett.
Citera
2023-04-08, 12:36
Avslutad
Man står inte direkt med ett tidtagarur men allt från 3kvart till 2 timmar i snitt, beror mycket på vad det är för dag och om personen ska sova över eller ska upp tidigt osv.
Citera
2023-04-08, 12:43
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Man står inte direkt med ett tidtagarur men allt från 3kvart till 2 timmar i snitt, beror mycket på vad det är för dag och om personen ska sova över eller ska upp tidigt osv.

Ok, så om man räknar med 2 timmar borde man klara sig? Det är typ vad det tar när mamma åker till port73 för att handla så det är perfekt.
Citera
2023-04-08, 12:46
Medlem
Är det inte enklare att spela bortamatch då istället? så slipper du oroa dig för att mamma och dejten ska springa på varandra på toaletten

Man känner av rätt tidigt på dejter om det är något att hänga i granen, jag har varit på dejter som varat 20-30 mins och dejter som varat 8 timmar.. Känns lite som att fråga "hur långt är ett snöre?"
Citera
2023-04-08, 12:52
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToBrazil
Är det inte enklare att spela bortamatch då istället? så slipper du oroa dig för att mamma och dejten ska springa på varandra på toaletten

Man känner av rätt tidigt på dejter om det är något att hänga i granen, jag har varit på dejter som varat 20-30 mins och dejter som varat 8 timmar.. Känns lite som att fråga "hur långt är ett snöre?"

Problemet är att mamma blir misstänksam om jag är borta för länge och jag vill inte skynda fram för mycket. Men vart man garanterad att få sova kvar kanske det skulle funka.
Citera
2023-04-08, 12:53
Medlem
SnutteFia03s avatar
Om det handlar om att hålla mamsen borta så hade jag nog garderat mig och bokat in en helkväll åtminstone.
Citera
2023-04-08, 12:53
Medlem
KlasLunds avatar
Annars har jag tänkt en romantisk weekend på ett slott men då måste jag också komma på någon bortförklaring och det kan bli svårt just nu.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in