• 3
  • 4
2006-08-04, 21:45
Medlem
Dem elektriska impulser du nmner i ditt inlgg skulle jag vilja kalla fr energi istllet. Energi r evig och ofrstrbar (sjlen). Detta innebr i sin tur att energi inte kan produceras eller konsumeras, den r dock frnderlig. Det r min bestmda tro att allt liv r evigt, nr vi dr kommer vi sledes fdas p nytt i en ny kropp med samma sjl. Vi mnniskor r 3-dimensionella varelser och drmed s r vi bundna till tid och rum. Pga av den karman vi br med oss frn tidigare liv s kommer vi i nsta liv att stta p ganska s likartade livsomstndigheter som i vrt frra liv, allt fr att frigra sig frn den karman man br med sig ( ska inte g in fr mycket karma-lagen d det kanske mer hr hemma i ett annat inlgg, men det har dock ett starkt samband med "evigt-liv" temat)

Citat:
Frr eller senare kommer hela jordens histora upprepas fram tills det gonblick du fds. Eftersom frutsttningarna dittils varit exakt samma som i detta liv s ser du exakt likadan ut och dina frutsttningar r exakt samma som i detta liv. Dock kan du sklart leva dit liv annorlunda, frgan r dock: Kommer du leva ditt liv exakt likadant? Per automatik s att sga?

Vi kommer med allra strsta sannolikhet att ha ungefr likadana frutsttningar som tidigare men sen r det upp till var och en att leva sitt liv likadant eller ej, jag tror dock det r meningen att man ska ha lrt sig av sina tidigare misstag och sjlvklart rtta till det som varit mindre bra...

Jag tycker ven att det du sger inledningsvis, om att vi mste frutstta att det inte finns en allsmktig Gud eller attt vi inte erfar ngot som dd, inte alls r en absolut utgngspunkt. En allsmktig Gud och existens i dden r visst frenliga med evigt liv. Energi kan inte frsvinna, allts r vra sjlar eviga.

Jag har frskt hlla mig till mnet men knner att mnet innefattar s mycket mer. Vldigt intressant mne kuktomte
Citera
2006-08-30, 23:02
Bannlyst
Om "x r evig" betyder att x saknar vare sig brjan eller slut, kunde man tnka sig att varje enskilt mnniskoliv r evigt, i den meningen att vi varken upplever livets brjan eller dess upphrande.
Citera
2006-08-31, 18:44
Medlem
Givet att rum och tid r ondliga s mste de nd samtidigt vara kaotiska (oordnade) fr att dylika "upprepningar" ska vara sannolika.
En mngd tal kan ju vara ondlig oavsett om alla talen r lika, eller hur?
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in