2023-04-08, 03:12
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camorraro
Alla med ett normalt jobb har råd med dessa jackor, 3-4 för en jacka är lågpris. Dyra jackor börjar från 10-15k.

Vad pratar du om?

3000 kronor är ju väldigt mycket även för en vanlig svensk som har ett "normalt" jobb. Nu hittar du ju på saker. Folk måste ju äta och betala hyra och så vidare också.
Citera
2023-04-08, 03:41
Medlem
För invandrargrabbar är väl bling .blingfaktorn viktig...bor i höghus i orten i sitt pojkrum..samma som med klockor å dyra sneakers...bling ..bling.
Citera
2023-04-08, 04:22
Medlem
Dom har helt enkelt rånat till sig jackan. Alternativt köpt den från en polare som rånat till sig jackan. Alternativt köpt den från en bekant som stulit 197 jackor från någon butik eller lager.

Det är även högprioriterat i deras liv. Du kanske tycker det är skumt prioriterat, det tycker jag också, men det tycker inte dom. 4000 spänn i fickan? Great, det går till ny Gucci-keps! Månadens inköp.

Är nog också en helvetisk massa fejkade kläder i cirkulation från diverse kina-fabriker som någon scammig polare tagit in för att sälja illegalt i någon skum webshop.
Citera
2023-04-08, 04:42
Medlem
tretiotreslaks avatar
Det beror på att många med föräldrar från utlandet har väldigt nära relation med sina släktingar, om dom inte bor hemma, så besöker dom nästan dagligen sina föräldrar, familjen äter tillsammans och man spenderar tiden mycket där. Som någon annan tog upp... istället för att beställa pizza alt dricka alkohol. Man kan spara mycket pengar på att hjälpas åt som familj, och inte dricka / röka. Sen handlar det bara om att ha ett jobb, alt studera och spara pengar. Med rätt inställning är allting möjligt, disciplin och ett mål är 2 saker som kommer ta dig dit du vill.
Citera
2023-04-08, 05:09
Medlem
Gubbens avatar
Jobbar med en del invandrare.
Det handlar om "yta" dvs att se rik/framgångsrik ut. "Dyr" jacka och "fin" bil syns utåt. Sen bor dom ofta i en etta i förort och käkar nudlar men det ser man ju inte.
Citera
2023-04-08, 05:36
Citat:
Ursprungligen postat av anetregor
Till skillnad från svensk white trash som inte vet hur man klär sig är det möjligt, eller till och med troligt, att många med invandrarbakgrund prioriterar t.ex. kläder framför att sitta och beställa hem pizza, göra av med mycket pengar på alkohol och liknande. Det kan vara en delförklaring åtminstone.

Ja och i tillägg har dom en högre inkomst.
Jag vet inte vad snittet ligger på vid personrån .
Men folk har ju mobil idag och många har en för mellan 5000-14000:-
Så man behöver inte råna så många per vecka för att få ihop en hyfsad veckopeng
Citera
2023-04-08, 05:38
Förmodligen riktigt att yta är viktigt. Var in på Louis Vuitton och en invandrartjej i dyra märkeskläder köpte nån dyr sak och fick uppge sin address för kanske sitt medlemskap eller garanti,betalningen eller nåt. Den var i Märsta. Hehe, kanske var det hon, utpresserskan, som gick i säng, när jag tänker efter
Senast redigerad av lone star 2023-04-08 kl. 05:40.
Citera
2023-04-08, 05:57
Medlem
ceciliastenbocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
En intressant fråga som jag tänkt på denna vintern. Jag skrev invandrare i rubriken men många är ju förmodligen födda i Sverige men har invandrarbakgrund.

Denna vintern såg jag hela tiden folk med invandrarbakgrund bära märkesjackor eller bara dyrare jackor såsom Sail Racing, Peak Performance och så vidare. Vad jag inte förstår är hur dessa personer kan ha råd med detta då man nästan aldrig hittar jackor i affärerna där priset är under 4 000 kronor, i bland på rea kanske runt 3 000 kronor.

Hur kan dessa personer ha råd med detta? Många är ju i tonåren också så det är väldigt konstigt. Kan någon förklara detta fenomen.

Jag vill väldigt gärna veta detta och då ni på FB verkar vara besatta av invandrare så kanske ni kan ge bra svar här.

Ett enkelt svar- kopior
Citera
2023-04-08, 07:42
Medlem
Homoaktivists avatar
Eller så är dom helt enkelt framgångsrikare än dig? WT-rasse.
Citera
2023-04-08, 07:58
Medlem
Citat:
En intressant fråga som jag tänkt på denna vintern. Jag skrev invandrare i rubriken men många är ju förmodligen födda i Sverige men har invandrarbakgrund.

Denna vintern såg jag hela tiden folk med invandrarbakgrund bära märkesjackor eller bara dyrare jackor såsom Sail Racing, Peak Performance och så vidare. Vad jag inte förstår är hur dessa personer kan ha råd med detta då man nästan aldrig hittar jackor i affärerna där priset är under 4 000 kronor, i bland på rea kanske runt 3 000 kronor.

Hur kan dessa personer ha råd med detta? Många är ju i tonåren också så det är väldigt konstigt. Kan någon förklara detta fenomen.

Jag vill väldigt gärna veta detta och då ni på FB verkar vara besatta av invandrare så kanske ni kan ge bra svar här.

Stölder av pengar eller varorna direkt.
Citera
2023-04-08, 08:00
Medlem
Citat:

Rån stöld bidrag och kopior, allt är inte guld som glimar.
Citera
2023-04-08, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Stölder av pengar eller varorna direkt.

Citat:
Ursprungligen postat av camorraro
Alla med ett normalt jobb har råd med dessa jackor, 3-4 för en jacka är lågpris. Dyra jackor börjar från 10-15k.

Men nu är där säkert inte många som jobbar av dessa pensions räddare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in