Flashback bygger pepparkakshus!
2023-04-07, 19:58
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiiingens
Nej, det faller ju på sin egen orimlighet.

Klart att någon måste tjäna pengar och det borde väl lika gärna vara jag som handlaren om jag är smartare. Eller? Det är ju inte mitt fel att jag kanske hittat ett kryphål.
2023-04-07, 20:02
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Var till affären tidigare idag och fick en idé. De sålde 2st OLW produkter för 40kr och ordinarie pris ligger på 22,95-32,95 eller vad det nu stod på skylten.

Borde man då inte kunna köpa en påse chips, den dyraste såklart för att sedan köpa 2st som man får för 40kr. Sen gå in och lämna tillbaks allt i omgångar med det första kvittot? Känns som ett ganska enkelt sätt att tjäna pengar men är det lagligt? Vore intressant om någon vet lite mer hur det fungerar.
Hur ska du tajma in när de har rea? Blir ju konstigt att komma med ett gammalt kvitto på ord pris. Jag tror du har en vecka på dig enligt konsumentkagen, men jag kan ha fel.
2023-04-07, 20:07
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cve
Jag vill säga, testa!
men känns lite som det är så små pengar.. vet inte man säger ju många bäckar små, men hur mycket måste du göra det för att komma upp i.. eller över timlönen du redan har?
Men...har du inte läst kommentarerna? Det går ju inte att göra så!
2023-04-07, 20:13
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Klart att någon måste tjäna pengar och det borde väl lika gärna vara jag som handlaren om jag är smartare. Eller? Det är ju inte mitt fel att jag kanske hittat ett kryphål.
Handen på hjärtat, är det någonsin någon som påstått att du är det minsta smart? Dina trådstarter ger sken av att du är en ytterst osmart liten pojke.

Skrota den här idén, samla pant och köp din chipspåse istället.
2023-04-07, 20:18
Citat:
Har sjukpenning så jag får inte jobba det är därför jag försöker komma på smarta sätt att tjäna extrapengar.

Känns som att du är fullt arbetsför, skaffa ett riktigt arbete som stimulerar dig.
2023-04-07, 20:44
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intercler
Känns som att du är fullt arbetsför, skaffa ett riktigt arbete som stimulerar dig.

Som sagt, förlorar min sjukpenning om jag jobbar. Behöver typ bara nån tusing till i månaden.
2023-04-07, 20:52
Medlem
Är väl lättare att anmäla missnöje med produkt om man vill tjäna lite småpengar.

Gjort detta på Ica.se behövs egentligen bara batchnr och anledning så får du presentkort för summan du betalade.

Sen kan man säkert inte göra detta hur många ggr som helst, i mitt fall har jag gjort det 2 ggr när jag var missnöjd och fått tillbaks typ 100kr.

Har du lite vänner som vill hjälpa dig med lite olika adresser kan du säkert göra detta några ggr/år
2023-04-07, 21:05
Medlem
laddkingens avatar
leka tjej online funkade förr på diverse mötesplatser och appar
2023-04-07, 21:06
Medlem
Lagerthas avatar
Testa att bli riktigt vass på något som marknaden behöver och som innebär bra betalning till den som är bäst. Med lite flyt så kan det räcka att jobba en förmiddag i veckan för att dra ihop till en normalsvennelön. Dessutom är det lagligt.

Visst, kräver att man kavlar upp ärmarna ett tag men belöningen är fullt möjlig.
2023-04-07, 21:07
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
Är väl lättare att anmäla missnöje med produkt om man vill tjäna lite småpengar.

Gjort detta på Ica.se behövs egentligen bara batchnr och anledning så får du presentkort för summan du betalade.

Sen kan man säkert inte göra detta hur många ggr som helst, i mitt fall har jag gjort det 2 ggr när jag var missnöjd och fått tillbaks typ 100kr.

Har du lite vänner som vill hjälpa dig med lite olika adresser kan du säkert göra detta några ggr/år

Låter skitsmart har lite grannar som jag eventuellt kan anlita för nån liten procent.
2023-04-07, 21:14
Medlem
Citat:
Låter skitsmart har lite grannar som jag eventuellt kan anlita för nån liten procent.

Skitsmart vet jag inte men några 100 lappar kan man såklart tjäna på det.
Med tillräckligt många ”bra” idéer kanske du kan komma upp i dina 1000kr/månad 👍
2023-04-07, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Men...har du inte läst kommentarerna? Det går ju inte att göra så!

Men.. hen har ju inte testat?

Det kanske går att göra så, inget är omöjligt.

och om inte annat så har vi svar till fullo på tråden.

Jag menar ju inte på att det verken bra, moraliskt eller ekonomiskt då det tar längre tid att spana efter "bra priser" sedan ha det packat hemma och sen lämna tillbaka.
skitdålig idé, men låt hen testa om hen vill right, går eller inte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in