Citat:
Ursprungligen postat av
neix
Håller inte riktigt med men svårt för mig att säga. Skulle säga med en bra mentor / lärare tar det en dag att vara på banan.
Angular kräver att utvecklaren kan betydligt mer koncept än react. Dessutom är TypeScript mer komplext och svårare att lära sig än JavaScript. Och något som starkt avrådes för nybörjare. Vill man desdutom ha typat språk så kör man med wasm-varant. Typ rust eller c++ kompilerat till webassembly.då är det typat och "säkert". TypeScript är för 95% av alla projekt helt onödigt och erbjuder ingen teknisk fördel.det skapar t.o.m mer buggar än vanlig JavaScrupt p.g.a all onödig bloat (störta studien, jämförde 600 st projekt).
Nu förstår jag att du inte tycker detta, men i så fall ber jag dig att ta 2 veckor och göra lite research. Alla oberoende personer inom ECMAScript comitten instämmer med detta som jag känner till. T.o.m personerna som Gil och Daniel(?) som ligger bakom ECMAScript type-annotations förslaget har sagt det.
Och ja, jag följer många ECMAScript proposals diskussioner och läser diverse mötesanteckningar. Är mer insatt än 99.99% av alla utvecklare inom ämnet. Men är inte Gud så kanske har glömt något såhär sent på natten.