Flashback bygger pepparkakshus!
2006-07-24, 15:38
Medlem
Benzo_Manns avatar
Hej

Får ofta en skum bieffekt av valar, får liksom en susande/ilande känsla i huvudet ? Ofta på morgonen om jag tagit på kvällen för att kunna sova ordentligt. Någon som känner igen sig ?

och

Hur är Valar igämförelse med xanor ? Hur mycket xanor motsvara en roche 10?

/Mr B
Citera
2006-07-24, 15:39
Medlem
smärtpatients avatar
0,5-1 mg
Citera
2006-07-24, 16:25
Medlem
Tangorabatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benzo_Mann
Hej

Får ofta en skum bieffekt av valar, får liksom en susande/ilande känsla i huvudet ? Ofta på morgonen om jag tagit på kvällen för att kunna sova ordentligt. Någon som känner igen sig ?

och

/Mr B

O du kallar dig Benzo_Mann?

Skillnaden mellan Xanor och Valium är för mig att jag blir inte så trött och seg av Xanor som Valium. Xanor är inte muskelrelaxerande eller kramplösande.
Effekten kommer inte lika snabbt heller.

Hur mycket Xanor som motsvarar 10mg Diazepam kan du se här:

http://www.beroende.nu/page7.html
Citera
2006-07-24, 16:36
Medlem
RayBaKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benzo_Mann
Hej

och

/Mr B

diazepam har längre halveringstid ,, så du kan lätt bli efterfluddrad dagen efter du käkat valar..
Citera
2006-07-25, 00:31
Medlem
MissMs avatar
Jag måste vara en märklig människa, har alrig kännt av ngt av xanor (ätit upp till 4mh)
Citera
2006-07-27, 23:10
Medlem
MataLatinoss avatar
Konstigt det där med effekt, jag blir fan så mycket tröttare av xanor än valium.
Citera
2006-07-27, 23:42
Medlem
Friedensengels avatar
Då har jag alltså snurrat till det? Jag trodde att alprazolam hade en LÄNGRE halveringstid än diazepamet.Själv känner jag snabbare slutet på diazepamet, medan alprazolam kan, för mig i alla fall, ligga kvar i kroppen på morgonen efter en dos inför kvällen, och det gör att man är lite bensomysig och vill bara vara...

Jaja, min tanke
Citera
2006-07-28, 09:51
Medlem
GaiNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friedensengel
Då har jag alltså snurrat till det? Jag trodde att alprazolam hade en LÄNGRE halveringstid än diazepamet.Själv känner jag snabbare slutet på diazepamet, medan alprazolam kan, för mig i alla fall, ligga kvar i kroppen på morgonen efter en dos inför kvällen, och det gör att man är lite bensomysig och vill bara vara...

Jaja, min tanke

Jo du har nog snurrat till det lite angående tiderna, Alprazolam har ju i genomsnitt 8h, medan Diazepam i genomsnitt har ~60h, men de aktiva metaboliterna finns kvar bra mycket längre och diazepamet omvandlas i kroppen till andra devirat.

Håller med om det du skriver om effekten och durationstiden. Diazepam känner jag inte av öht längre utan det är mot ångesten, bakfylla och som kramplösande jag använder detta- blir bra mycket skevare på Alprazolam, men de verkar ju olika på kroppen. Diazepam motverkar kramper och verkar sederande och mot ångest, något man inte känner av så mycket kanske förrutom de första gångerna. Alprazolam verkar ju mer på hjärnan (GABA) och har inte en lika stor fysisk effekt som Diazepam har, vilket torde vara anledningen till att många känner så här (du och jag är långt ifrån ensamma om att känna så kan jag ju säga).

Må väl
GaiN
Citera
2006-07-28, 12:24
Medlem
Avgrunds avatar
är inte valar lite väl stora för att ätas?
Citera
2006-07-28, 12:28
Medlem
GaiNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avgrund
är inte valar lite väl stora för att ätas?

Lustigkurre där. Jag har nu editerat rubriken.

/mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in