• 1
  • 2
2023-04-07, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Jag såg precis att om man öppnar en depå hos Swedbank (i mitt fall är det ett VP konto som förts över från SHB) så är det inget fast courtage på handeln. I stället tar Swedbank endast rörligt courtage på 0,15%.

Grejen är att på små volymer så avrundas detta nedåt till 0,00 SEK. Så köper man för under 330 spänn så är det gratis.
Fick en avräkningsnota med 0 SEK courtage.
Mitt råd:Fortsätt köpa smått, MEN det kommer ju att kosta när du säljer din aktiesamling..
Såvida du inte säljer i delar för under 330 kr..
Senast redigerad av tommen1 2023-04-07 kl. 11:03.
Citera
2023-04-07, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Är det 100.000 kr/års omsättning på swedbank? Avanza och Nordnet har 50.000kr/år på sina gratis-varianter vill jag minnas.
Nordnet , gratis ett tag bara, sen kostar det minsta courtaget.
Avanza har inte ändrat, så där är det gratis ännu under 50000.
Vill man vara säker på vilket, så kan man ju läsa det finstilta innan man bestämmer sig.
Ska man vara RIKTIGT ärlig, så ska man välja avanza eftersom det där finns massor av grafer och annat som man har nytta av som handlare.
Senast redigerad av tommen1 2023-04-07 kl. 11:07.
Citera
2023-04-07, 19:56
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tommen1
Nordnet , gratis ett tag bara, sen kostar det minsta courtaget.
Avanza har inte ändrat, så där är det gratis ännu under 50000.
Vill man vara säker på vilket, så kan man ju läsa det finstilta innan man bestämmer sig.
Ska man vara RIKTIGT ärlig, så ska man välja avanza eftersom det där finns massor av grafer och annat som man har nytta av som handlare.
Är väl inte så farligt egentligen att betala courtage? Det är väl inte så man enbart köper aktier för så lite pengar att det skulle påverka inköpspriset med flera procent?

Vad menar du att Avanza har för grafer som inte Swedbank har som hjälper så mycket? SKA man vara riktigt ärlig så bör man läsa runt på flera ställen än Avanza/Swedbank innan man gör ett aktieköp och när du väl vet vilka du ska köpa så spelar det ingen roll vart du köper dom.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in