2023-04-04, 16:59
Medlem
Vem av dessa målvakterna rankar ni högst? Personligen så tycker jag att Casillas alltid har varit näppe bättre.

På tal om gamla målvakter.

Dida - Grovt överskattad målvakt som bars utav Brasilien och Milans galna, legendariska lag. Gjorde en hel del målvaktstavlor också.
Citera
2023-04-04, 17:27
Medlem
HeroicDozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DazeHereToAmaze91
Vem av dessa målvakterna rankar ni högst? Personligen så tycker jag att Casillas alltid har varit näppe bättre.

På tal om gamla målvakter.

Dida - Grovt överskattad målvakt som bars utav Brasilien och Milans galna, legendariska lag. Gjorde en hel del målvaktstavlor också.

Buffon, Casillas är inte ens topp 5 genom tiderna.
Citera
2023-04-04, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeroicDoze
Haha jaså, första gången jag någonsin har hört att han inte är minst topp 3.
Citera
2023-04-04, 17:47
Medlem
Om man pratar om bästa målvakten genom tiderna kan man inte undvika att ha med Buffon i diskussionen. Castillas däremot är inte där...

Jasjin, Banks, Zoff, Buffon osv...

PS
Och förmodligen minst en tysk. Osäker på vem. Jag älskade Schumacher när jag var liten, men Kahn, Neuer och äldre kanske borde kunna vara med i diskussionen?
Senast redigerad av Brille68 2023-04-04 kl. 18:08. Anledning: Bratwurstrunkare...
Citera
2023-04-04, 17:49
Medlem
covfefe...s avatar
Citat:
Sett till antalet titlar är det dock svårt för Buffon att slå Casillas succeer i VM och CL. Men han kan kanske inte rå för att han spelat i dåliga lag.
Citera
2023-04-04, 18:11
Medlem
HeroicDozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DazeHereToAmaze91
Haha jaså, första gången jag någonsin har hört att han inte är minst topp 3.

En målvakt på 182 cm kommer aldrig vara bäst genom tiderna. Kom igen nu.

Kahn, Neuar och Buffon, där har du en topp 3 utan Casillas.
Senast redigerad av HeroicDoze 2023-04-04 kl. 18:25.
Citera
2023-04-04, 18:17
Medlem
HeroicDozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av covfefe...
Sett till antalet titlar är det dock svårt för Buffon att slå Casillas succeer i VM och CL. Men han kan kanske inte rå för att han spelat i dåliga lag.

Fast frågan var inte vem den mest meriterade målvakten är. CL är Real Madrids turneringen om du kanske har missat det. Om jag får killgissa tror jag buffon spelat mer CL-finaler än Casillas. Juventus som klubb är oförmögna att vinna CL och Buffon är den absolut sista som ska lastas för det. Båda har vunnit vm, håller inte med om att casillas hade större succé i vm-sammanhang, du överdriver mannen. Kolla var buffon är idag och var casillas är. Buffon spelade mot Inter för ett par månader sen med Parma och gjorde det bra, 45 år gammal. Casillas har inte varit bra på 10 år.
Senast redigerad av HeroicDoze 2023-04-04 kl. 18:22.
Citera
2023-04-04, 18:52
Medlem
Citat:
Fast frågan var inte vem den mest meriterade målvakten är. CL är Real Madrids turneringen om du kanske har missat det. Om jag får killgissa tror jag buffon spelat mer CL-finaler än Casillas. Juventus som klubb är oförmögna att vinna CL och Buffon är den absolut sista som ska lastas för det. Båda har vunnit vm, håller inte med om att casillas hade större succé i vm-sammanhang, du överdriver mannen. Kolla var buffon är idag och var casillas är. Buffon spelade mot Inter för ett par månader sen med Parma och gjorde det bra, 45 år gammal. Casillas har inte varit bra på 10 år.

Jag håller med dig i sak. Men en aspekt är inte bara längden utan höjden. Maradona, Ronaldo, Ronaldonho hade en höjd som nog vare sig Messi eller Ronaldo kan mäta sig med. Och där finns såklart ett antal äldre spelare som kan vara med i diskussionen.
Senast redigerad av Brille68 2023-04-04 kl. 19:31.
Citera
2023-04-04, 19:51
Medlem
TheJackets avatar
Buffon
Citera
2023-04-05, 04:07
Medlem
covfefe...s avatar
Citat:
Ja, jag skrev ju att Casillas var bättre på att vinna elegantare titlar med laget, inte på att hela världen rankar håller honom högre än någon annan. Jag visste att alla skulle ranka Buffon högre så jag ville väl i vanlig ordning argumentera för motsatsen. Jag förstår dock att jag trampade på en väldigt öm tå här, men jag står fast vid vad jag sa. Kudos till Buffon som stannade i ett värdelöst lag pga lojalitet.
Citera
2023-04-05, 04:22
Avstängd
Buffon bättre överlag. I prime kanske Casilias.
Citera
2023-04-05, 04:23
Medlem
Free12s avatar
IFFHS: Italy's Gianluigi Buffon, Spain's Iker Casillas and Germany's Manuel Neuer have each won the award a record five times; Casillas won the award for five consecutive years between 2008 and 2012.

Det är väl en smaksak... Casillas och Buffon är två legender där Casillas har ett övertag... Om frågan var vem man skulle vilja ha i sitt lag i en avgörande CL-final så hade svaret garanterat varit Iker.
Senast redigerad av Free12 2023-04-05 kl. 04:50.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in