2023-04-04, 17:30
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Hade Ryssland varit smart så hade dom försökt hitta vänskap med Finland.

Men Ryssland är inte smart. Ryssland är osmart och dålig. Till och med jag är bättre än Ryssland.

Därför agerar Ryssland som dom gör, osmart.
Citera
2023-04-04, 17:33
Moderator
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Kom igen tänk lite... NEJ men skrämda människor är mer lättleda, det är lättare att införa begränsingar för folket med motivering att det är för deras eget bästa.

Trodde att du var lite smart iaf.

Såna här cyberattacker kan komma från många håll och som narrativet är: är det väldigt lätt att skylla på rysska intressen. Sen vet vi också att just Ryssland gör sån här skit precis som många andra länder.
Vad skulle de införa för begränsningar för folket pga att riksdagens sida låg nere? Låter ju helt befängt. Går det som en anka, låter som en anka, ser ut som en anka så är det med största sannolikhet en anka. Dvs, givetvis är det ryssen (eller iaf någon gruppering av snorvalpar som stödjer ryssen) som ligger bakom det hela.
Citera
2023-04-04, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OSS117
Vad vann de med att hota Sverige och Finland för att vi inte skulle närma oss Nato?

Ryssen fattar inte hur civiliserade länder fungerar och inbillar sig säkert att denna DDOS skulle skrämma oss och Finland.

Detta är över allas huvuden, men för mig finns det mer att vinna med false flag än det gör för Ryssland i detta fallet.
I slutändan kan det vara vilket som
Citera
2023-04-04, 17:39
Medlem
Z.Topeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Om jag hade haft vänner? Men Toppe... jag trodde du var min vän? *snyft*

Nåväl, din fråga var lite svår att tyda men jag försöker svara så gott det går:

Syftet med att skrämma en fårskock med vallhund är att man vill att den ska flytta på sig, alternativt stanna kvar där den är. Det är ju dumt att bomba sitt eget boskap som sagt.

I det här fallet så kanske man vill vara säker på att fårskocken ska hålla sig kvar i NATO-fållan.

Kan tillägga att jag inte har någon direkt åsikt om vem som kan ha utfört cyberattacken. Allting är bara gissningar från båda sidor.

EDIT:
Kom att tänka på att Sanna Marin tydligen hade förlorat i något val nyligen:
https://www.npr.org/2023/04/03/11676...prime-minister

Kan hennes helhjärtade stöd för NATO-medlemskap möjligen ha inverkade på att hon åkte ut? Jag vet inte. Men i ett sånt här politiskt turbulent läge så kan ju en rejäl cyberattack ändå fungera som ett sätt att påminna befolkningen om rysshotet, så att dom inte glömmer bort varför dom behöver gå med i NATO.

Åh Rusty… jag jag kan vara din vän…

Tror inte ett dugg på att Sanna åker pga av nato. Finland har velat gå med länge.. minns du kampanjen när Finlnd gick med i EU då sa man Kyllää / Njet

Finland är också med i partnership for peace sen länge
Citera
2023-04-04, 17:41
Medlem
Z.Topeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Nu kanske inte du blir uppskrämd så pass många hjärnceller har du.. men se på den stora massan folk är otroligt lätta att få dit de vill med hjälp av massmedia, det här är bara en liten del i sammanhanget. Övervakningsamhället kommer bit för bit, inskränkningar på vår frihet. Du kommer bli varse det med tiden men då är det försent.

(FB) Pågående cyberattack mot Finland

Bra svar.
Citera
2023-04-04, 18:02
Medlem
Jag kanske är fortsatt naiv när jag tror att ryska staten skulle kunna åstadkomma mer än en sketen överbelastningsattack, men min spontana tanke är att det är nån ryssrunkarvariant av Anonymous som ligger bakom.

Men med tanke på hur bögväldet presterat hittills i kriget så har jag förmodligen fel.
Citera
2023-04-04, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Z.Topelius
(FB) Pågående cyberattack mot Finland

Bra svar.

Ser att du har slut på argument. Vi låter det vara så då det brukar vara näst intill omöjligt att lära en "gammal hund sitta".

Lite trist med er som inte kan vara lite mer öppensinnade men som sagt lätt att "fastna i gamla hjulspår".

Ja en and är en and, en kameleont är en kameleont som anpassar sig för att smälta in med bakgrunden, ett ägg blir en kykling som blir en and. Finns många sätt att se det på.
Citera
2023-04-04, 18:55
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nils9
såklart säger man att det på ryssarna
och bevisen?
inga nej.

men vad fan trodde finland? att de skulle kunna peta
på björnen med natomedlemskap och fjäskande för zelenskis trupper utan att
björnen vaknar?

Ja nu får Finland akta sig så dom inte ddosar fler myndigheter i en eller två timmar. Haha, Ryssland är körda på så många vis, när kriget är över kommer Ryssland vara ett utstött U-Land. Mer u land än idag
Citera
2023-04-04, 18:57
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nils9
såklart säger man att det på ryssarna
och bevisen?
inga nej.

men vad fan trodde finland? att de skulle kunna peta
på björnen med natomedlemskap och fjäskande för zelenskis trupper utan att
björnen vaknar?

"Björnen" Fniss...Försök med "Skunken" Den Ryska Skunken
Citera
2023-04-04, 19:08
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
RyZZarna är i alla fall jävligt förutsägbara, det måste man ändå ge dem.
Hög tid för väst att ge igen för allt kaoz som ryzzen har gett oss.
Citera
2023-04-04, 19:46
Säkert Sanna Marin som ligger bakom attacken, dålig förlorare.
Citera
2023-04-04, 19:52
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunisgod
Finlands otrevliga granne är prime suspect såklart, lite oroväckande med tanke på att invasionen av Ukraina inleddes med just cyberattacker.
Invasionen i Ukraina inleddes efter 14 år (halva Ukrainas livstid såsom det idag är format) av inbördeskrig.

Jag tror också att det är Marin, sore loser psycho bitch!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in