2023-04-04, 07:46
Medlem
JustTheFactss avatar
USA:s ambassadör till Ankara, Jeffery Flake har uppmärksammats i möten med valoppositionen (kan därför misstänkas vara en CIA spion som försöker deala om USA:s support inför valet mot framtida garantier/stöd vid vinst för den som läser mellan raderna), varvid Erdogan ger honom en skarp reprimand och stänger nu dörren för honom för vad som verkar överskådlig framtid. Att USA vill bli av med Erdogan är nog inga nyheter för någon, men att de är så här uppenbara i sina försök att påverka valet var nog en överraskning för flertalet.

Citat:
Ambassador Flake met with the leader of the Republican People’s Party (CHP), Kemal Kilicdaroglu, on March 29, “as part of continuing conversations with Turkish political parties on issues of mutual interest between our two countries,” according to a tweet from the US Embassy.

Erdogan accuses West of trying to drag Türkiye into conflict with RussiaREAD MORE: Erdogan accuses West of trying to drag Türkiye into conflict with Russia
“Our doors are closed for him, he can no longer come in. Why? He needs to know his place,” Erdogan said. “Shame on you, think with your head. You are an ambassador. Your interlocutor here is the president.”

https://www.rt.com/news/574051-erdogan-us-ambassador-elections/

Jag håller nog med Erdogan här, detta var att gå för långt av USA, för jag tror inte deras ambassadör agerade på eget bevåg utan detta kom uppifrån. Vad tycker ni, gjorde Erdogan rätt?

Vad tror ni mötet handlade om?

Min gissning
Senast redigerad av JustTheFacts 2023-04-04 kl. 08:21.
Citera
2023-04-04, 08:02
Medlem
Ja då USA under lång tid påverkat val i flertalet länder.
Påverkar och avlyssnar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in