2023-04-03, 20:28
Medlem
Det svåra för män är få ligga men det svåra för kvinnor är att få till en romantisk relation.
Hur ska kvinnor agera för att ni inte ska få kalla fötter när "relationssnacket" närmar sig?

Ofta ser det ut såhär: När ni först träffas är kvinnan lite tveksam men mannen är ihärdig. Ni dejtar och det är casual och kul, kravlöst sex och kravlös romantik. Både får sina egon bekräftade. Förälskelsen håller i sig i ca 6 månader och kvinnan börjar släppa garden och blir kär. Här inser mannen att hon faktiskt menade allvar vilket ofta leder till tvivel, obeslutsamhet och minskat intresse från hans sida.

Bli ihop eller avsluta?

I detta stadie är det svårt att få klara besked från mannen eftersom han gärna fortsätter träffas kravlöst. Men den känslomässiga investeringen kvinnor lägger in i sex är högre än för män, därför vill kvinnor hellre avsluta vid tveksamheter. En man vill hellre hugga av sig högerarmen än att behöva säga till en kvinna att han inte är intresserad. Män ger inga raka avslut, de slutar kommunicera eller ger korta och undvikande svar tills du försvunnit av dig själv.

Så när förälskelsefasen lagt sig och mannen drar sig undan - men fortsätter höra av sig om än sparsamt - hur ska kvinnor agera för att maximera chanserna till ett seriöst förhållande?

Killar berätta!
- Väcks mannens intresse till liv om kvinnan också drar sig undan?
- Ska vi leka svåra för att ni inte ska tappa spänningen?
- Eller spär det på hans osäkerhet ytterligare om kvinnan också backar?
- Ska kvinnan ställa ultimatum eller ge honom space?
- Ska mannens minskade initiativ tolkas som att ett fegt sätt att dumpa?
- Är ni rädda eller testar ni tjejen?
Senast redigerad av Wolfmotherrocker 2023-04-03 kl. 20:43.
Citera
2023-04-03, 20:35
Medlem
SuspiciusMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfmotherrocker
Så när förälskelsefasen lagt sig och mannen drar sig undan - men fortsätter höra av sig om än sparsamt - hur ska kvinnor agera för att maximera chanserna till ett seriöst förhållande?

Killar berätta!
Det är högst individuellt.
Du får hitta på egna strategier, men kom ihåg att det inte behövs om nån älskar dig. Tänk också på att vi är vuxna.
Citera
2023-04-03, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuspiciusMind
Det är högst individuellt.
Du får hitta på egna strategier, men kom ihåg att det inte behövs om nån älskar dig. Tänk också på att vi är vuxna.

Du får gärna dela med dig av dina individuella åsikter för att ge inblick i en mans känslor och tankar!
Citera
2023-04-03, 20:45
Medlem
Gibbledygooks avatar
Citat:
Det svåra för män är få ligga men det svåra för kvinnor är att få till en romantisk relation.
Hur ska kvinnor agera för att ni inte ska få kalla fötter när "relationssnacket" närmar sig?

Ofta ser det ut såhär: När ni först träffas är kvinnan lite tveksam men mannen är ihärdig. Ni dejtar och det är casual och kul, kravlöst sex och kravlös romantik. Både får sina egon bekräftade. Förälskelsen håller i sig i ca 6 månader och kvinnan börjar släppa garden och blir kär. Här inser mannen att hon faktiskt menade allvar vilket ofta leder till tvivel, obeslutsamhet och minskat intresse från hans sida.

Bli ihop eller avsluta?

I detta stadie är det svårt att få klara besked från mannen eftersom han gärna fortsätter träffas kravlöst. Men den känslomässiga investeringen kvinnor lägger in i sex är högre än för män, därför vill kvinnor hellre avsluta vid tveksamheter. En man vill hellre hugga av sig högerarmen än att behöva säga till en kvinna att han inte är intresserad. Män ger inga raka avslut, de slutar kommunicera eller ger korta och undvikande svar tills du försvunnit av dig själv.

Killar berätta!
- Ska vi leka svåra för att ni inte ska tappa spänningen?
- Är ni rädda eller testar ni tjejen?

När mannen drar sig undan är det dags att sluta svara på hans kontaktförsök och sedan fortsätta med någon som är genuint intresserad.
Citera
2023-04-03, 20:46
Medlem
Med mig har det funkat ypperligt utan att ta snacket så att säga. Man tar inte ett steg in i ett förhållande, man glider in i det.

Om man undviker att göra det till ett ultimatum eller en direkt fråga så kan man nog mer eller mindre få se flesta män att glida in i ett förhållande utan att de knappt fattar det själva, verkar åtminstone funka på mig.
Citera
2023-04-03, 20:46
Medlem
Vagnchefens avatar
Citat:

Bli ihop eller avsluta?

Killar berätta!

Träffade en tjej i början av förra året och har aldrig känt mig så lurad som jag blev då.

Men för att svara dina frågor kan bara säga:
- Att jag aldrig hade ens tänkt på att svara henne igen om hon drog sig undan för varför ska jag bry
mig om hon inte gör det.
- Jag personligen är inte en "osäker" person vilket är varför jag sa upp kontakten med henne då hon i
princip backade totalt.
- Om du känner att du måste ställa ett ultimatum ska du göra det, men gör det smart och inte som ett
"förhör" utan genuint fråga vad han känner, inte svårare än så
- Jag vet inte hur jag ska svara på den frågan men det kan nog vara så, då denna tjej jag träffade
totalt förändrades på någon vecka och bommade två gånger vi skulle träffas och vi pratade mindre
och mindre och när jag frågade vad hon faktiskt kände fick jag inte ens ett genuint svar..

Jag som man hade varit 100% ärlig om jag inte var intresserad längre eller inte känt något för henne
Citera
2023-04-03, 20:48
Medlem
Anacondans avatar
Citat:

Bli ihop eller avsluta?

Killar berätta!

Kvinnan måste visa mannen att hon är en tillgång och genererar värde för mannen utöver sex. I fasen du nämner ovan gör de flesta kvinnor precis det motsatta, dvs börjar ställa mer eller mindre onödiga krav och på olika sätt agera energitjuv vilket självklart får mannen att backa.

Är du en tillgång för mannen kommer han inte dra sig undan. Är du inte en tillgång utöver sex och börjar med de idiotierna du punktat upp ovan är du motsvarande ett mycket dåligt KK, och därmed kommer mannen självklart dra sig undan.
Citera
2023-04-03, 20:49
Medlem
Män har inga problem att stadga sig bara kvinnan är värd att göra det med, tyvärr är de flesta kvinnor inte det därav. Du tillför tyvärr för lite utöver lite sex och bekräftelse och han är bara intresserad av ditt fysiska som försvinner med tiden. Försök vara lite kvinnlig traditionell omtänksam och ge han mer, underlättar också om du kommer med mentala sidor en karriär stabilt psyke. Lycka till!
Citera
2023-04-03, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anacondan
Kvinnan måste visa mannen att hon är en tillgång och genererar värde för mannen utöver sex. I fasen du nämner ovan gör de flesta kvinnor precis det motsatta, dvs börjar ställa mer eller mindre onödiga krav och på olika sätt agera energitjuv vilket självklart får mannen att backa.

Är du en tillgång för mannen kommer han inte dra sig undan. Är du inte en tillgång utöver sex och börjar med de idiotierna du punktat upp ovan är du motsvarande ett mycket dåligt KK, och därmed kommer mannen självklart dra sig undan.

Vilka punkter syftar du på? Ska kvinnan besvara med att själv backa eller fortsätta höra av sig som vanligt? Det är ju ganska stor skillnad på de "idiotierna".
Citera
2023-04-03, 20:54
Medlem
Ilimitados avatar
Köp ett par varma tofflor. Och kanske varma fotbad.
Citera
2023-04-03, 20:55
Medlem
halaltarzans avatar
Du får väl pö om pö se till att bli typ hans extramamma och städa, laga mat och tvätta. En sån kvinna brukar väl inte någon snubbe släppa?
Citera
2023-04-03, 20:57
Medlem
Gibbledygooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Du får väl pö om pö se till att bli typ hans extramamma och städa, laga mat och tvätta. En sån kvinna brukar väl inte någon snubbe släppa?

😂 Typ spot on
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in