Citat:
Ursprungligen postat av
Wolfmotherrocker
Det svåra för män är få ligga men det svåra för kvinnor är att få till en romantisk relation.
Hur ska kvinnor agera för att ni inte ska få kalla fötter när "relationssnacket" närmar sig?
Ofta ser det ut såhär: När ni först träffas är kvinnan lite tveksam men mannen är ihärdig. Ni dejtar och det är casual och kul, kravlöst sex och kravlös romantik. Både får sina egon bekräftade. Förälskelsen håller i sig i ca 6 månader och kvinnan börjar släppa garden och blir kär. Här inser mannen att hon faktiskt menade allvar vilket ofta leder till tvivel, obeslutsamhet och minskat intresse från hans sida.
Bli ihop eller avsluta?
I detta stadie är det svårt att få klara besked från mannen eftersom han gärna fortsätter träffas kravlöst. Men den känslomässiga investeringen kvinnor lägger in i sex är högre än för män, därför vill kvinnor hellre avsluta vid tveksamheter. En man vill hellre hugga av sig högerarmen än att behöva säga till en kvinna att han inte är intresserad. Män ger inga raka avslut, de slutar kommunicera eller ger korta och undvikande svar tills du försvunnit av dig själv.
Så när förälskelsefasen lagt sig och mannen drar sig undan - men fortsätter höra av sig om än sparsamt - hur ska kvinnor agera för att maximera chanserna till ett seriöst förhållande?
Killar berätta!
- Väcks mannens intresse till liv om kvinnan också drar sig undan?
- Eller spär det på hans osäkerhet ytterligare om kvinnan också backar?
- Ska kvinnan ställa ultimatum eller ge honom space?
- Ska mannens minskade initiativ tolkas som att ett fegt sätt att dumpa?
Träffade en tjej i början av förra året och har aldrig känt mig så lurad som jag blev då.
Men för att svara dina frågor kan bara säga:
- Att jag aldrig hade ens tänkt på att svara henne igen om hon drog sig undan för varför ska jag bry
mig om hon inte gör det.
- Jag personligen är inte en "osäker" person vilket är varför jag sa upp kontakten med henne då hon i
princip backade totalt.
- Om du känner att du måste ställa ett ultimatum ska du göra det, men gör det smart och inte som ett
"förhör" utan genuint fråga vad han känner, inte svårare än så
- Jag vet inte hur jag ska svara på den frågan men det kan nog vara så, då denna tjej jag träffade
totalt förändrades på någon vecka och bommade två gånger vi skulle träffas och vi pratade mindre
och mindre och när jag frågade vad hon faktiskt kände fick jag inte ens ett genuint svar..
Jag som man hade varit 100% ärlig om jag inte var intresserad längre eller inte känt något för henne