Citat:
Ursprungligen postat av
Dolche
Du får nog lägga till ett perspektiv - digitaliseringen.
Människor har alltid förenklat verkligheten för att kunna ta beslut.
Det problemet du beskriver har att göra med sorteringsmekanismer, tex sålla bort försäljare, reklam, nätfiske etc.
Sen så har det ju börjat leva sitt eget liv och krupit in i den verkliga värden, dvs denna konkreta sorteringsmekanism har har förändrat vårt sätt att tänka genom att effiktivisera våra beslutsprocesser i övrigt.
Det är mycket enklare att ta beslutet ja/nej baserat på färgen på en mössa än att lära känna personen och väga ihop ett tusental faktorer och dessutom kommunicera och interagera.
Det är bara en natutlig utveckling och en reaktion på dagens informationsöverflöde.
Verkar ju vara väldigt vanligt att sortera efter partihörighet nu och det är väl i praktiken ingen skillnad mot att gå på mössfärgen.
När det kommer till partitillhörigheten så kan jag självklart förstå. Jag skulle inte kunna leva med en SDare eller tvättäkta Kommunist men då pratar vi om människor som hänger upp sitt liv runt politiken.
Däremot vore det perfekt med en tjej som är Moderat. Då skulle hon och jag slippa rösta då våra röster tar ut varandra😁.
Men, nej. Jag har aldrig pratat politik med mina tidigare tjejer. Det är först nu och då blir det på sin höjd sakpolitik och det beror på att hon har ett jobb inom statlig förvaltning.
Citat:
Ursprungligen postat av
grey.eagle
Man kan klara sig väldigt bra utan energitjuvar, människor som klagar på ta mig fan allt. Det är så skönt att slippa sådana varelser.
Jaja. Nu har jag själv en tvättäkta narcissist i mitt bagage som än i dag har förstört delar av mig.
Titta runt i detta delforum så ser du att vi pratar om krav som är rent löjliga.