2023-04-03, 13:21
Medlem
Ser mer och mer trådar om ”Ni som/Kan ni vara med etc etc”.
Nu senast ”Ni som väljer bort vänner pga politik”.
Men oftast handlar det om flickvänner och små skitfel. Jag funderade först att göra en trolltråd som handlade om ni väljer bort tjejer som cyklar eftersom de kan bli feta om de inte går bara för att se. Nu får denna tråd duga.
Min fundering är, Vad är det för fel på er människor som inte kan acceptera olikheter mellan människor utan har så sjuka krav på perfektion att ni tvingas leva ensamma?
Jag undviker oftast att prata politik med min sambo och mina vänner. Vi har så mycket annat att prata om såsom vad som händer i våra liv. Samma sak med att min sambo kanske inte skriver helt korrekt. Inte heller det är ett problem eftersom vi faktiskt kan föra en normal konversation mellan två individer.
Jag tänker inte ens dumpa henne för att hon inte fyller på spolarvätska i bilen.

Kanske dax att ni med löjliga krav inser att det är ni som är de mest defekta personerna som kommer fortsätta leva ensamma i ert liv?
Citera
2023-04-03, 13:28
Medlem
zombie-nations avatar
Jag tror det handlar om människor som inte bondar med andra. Utan som bara använder dem som om de vore ting. Vissa grupper är mer risk för detta beteendet, som autister, antisociala och narcissister.

Ska man bara ha tjejer till något så är det väl viktigt att hon är en bra maskin.

Jag tror dessa människor har dåligt theory of mind. De förstår inte att den andra människan är lika rik i tanken som dem. När jag utsattes för min mentala misshandlare så var det av en människa som trodde att hon på riktigt var universums mitt. Hon blev arg på andra om de var upptagna, för hon trodde att andra inte hade ett eget liv. Mer som att när hon inte nyttjade dem stod dem som en dammsugare i skåpet. Och hann man inte med henne så berodde det på ovilja. Rätt extremt men ett bra exempel.
Citera
2023-04-03, 13:29
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Ser mer och mer trådar om ”Ni som/Kan ni vara med etc etc”.
Nu senast ”Ni som väljer bort vänner pga politik”.
Men oftast handlar det om flickvänner och små skitfel. Jag funderade först att göra en trolltråd som handlade om ni väljer bort tjejer som cyklar eftersom de kan bli feta om de inte går bara för att se. Nu får denna tråd duga.
Min fundering är, Vad är det för fel på er människor som inte kan acceptera olikheter mellan människor utan har så sjuka krav på perfektion att ni tvingas leva ensamma?
Jag undviker oftast att prata politik med min sambo och mina vänner. Vi har så mycket annat att prata om såsom vad som händer i våra liv. Samma sak med att min sambo kanske inte skriver helt korrekt. Inte heller det är ett problem eftersom vi faktiskt kan föra en normal konversation mellan två individer.
Jag tänker inte ens dumpa henne för att hon inte fyller på spolarvätska i bilen.

Kanske dax att ni med löjliga krav inser att det är ni som är de mest defekta personerna som kommer fortsätta leva ensamma i ert liv?
Man kan klara sig väldigt bra utan energitjuvar, människor som klagar på ta mig fan allt. Det är så skönt att slippa sådana varelser.
Citera
2023-04-03, 13:33
Medlem
SuspiciusMinds avatar
Det finns människor som blir dumma i huvudet och hjärntvättade av att ha tillgång till all mänsklig information som existerar. Vem har tolerans för antivaxxers, klimatförnekare och ryssvurmare som inte ens är ryssar?

Politisk åskådning kan däremot skilja sig. Vissa ståndpunkter är viktigare för att det påverkar ens dagliga liv och hur ens uppväxt har varit. Det bästa är att hålla det privat. Samtidigt skulle jag inte bry mig om tjejen röstade på S eller KD.

Mvh.
Citera
2023-04-03, 13:34
Medlem
Du får nog lägga till ett perspektiv - digitaliseringen.

Människor har alltid förenklat verkligheten för att kunna ta beslut.

Det problemet du beskriver har att göra med sorteringsmekanismer, tex sålla bort försäljare, reklam, nätfiske etc.

Sen så har det ju börjat leva sitt eget liv och krupit in i den verkliga värden, dvs denna konkreta sorteringsmekanism har har förändrat vårt sätt att tänka genom att effiktivisera våra beslutsprocesser i övrigt.

Det är mycket enklare att ta beslutet ja/nej baserat på färgen på en mössa än att lära känna personen och väga ihop ett tusental faktorer och dessutom kommunicera och interagera.

Det är bara en natutlig utveckling och en reaktion på dagens informationsöverflöde.

Verkar ju vara väldigt vanligt att sortera efter partihörighet nu och det är väl i praktiken ingen skillnad mot att gå på mössfärgen.
Citera
2023-04-03, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Du får nog lägga till ett perspektiv - digitaliseringen.

Människor har alltid förenklat verkligheten för att kunna ta beslut.

Det problemet du beskriver har att göra med sorteringsmekanismer, tex sålla bort försäljare, reklam, nätfiske etc.

Sen så har det ju börjat leva sitt eget liv och krupit in i den verkliga värden, dvs denna konkreta sorteringsmekanism har har förändrat vårt sätt att tänka genom att effiktivisera våra beslutsprocesser i övrigt.

Det är mycket enklare att ta beslutet ja/nej baserat på färgen på en mössa än att lära känna personen och väga ihop ett tusental faktorer och dessutom kommunicera och interagera.

Det är bara en natutlig utveckling och en reaktion på dagens informationsöverflöde.

Verkar ju vara väldigt vanligt att sortera efter partihörighet nu och det är väl i praktiken ingen skillnad mot att gå på mössfärgen.
När det kommer till partitillhörigheten så kan jag självklart förstå. Jag skulle inte kunna leva med en SDare eller tvättäkta Kommunist men då pratar vi om människor som hänger upp sitt liv runt politiken.
Däremot vore det perfekt med en tjej som är Moderat. Då skulle hon och jag slippa rösta då våra röster tar ut varandra😁.
Men, nej. Jag har aldrig pratat politik med mina tidigare tjejer. Det är först nu och då blir det på sin höjd sakpolitik och det beror på att hon har ett jobb inom statlig förvaltning.
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Man kan klara sig väldigt bra utan energitjuvar, människor som klagar på ta mig fan allt. Det är så skönt att slippa sådana varelser.
Jaja. Nu har jag själv en tvättäkta narcissist i mitt bagage som än i dag har förstört delar av mig.
Titta runt i detta delforum så ser du att vi pratar om krav som är rent löjliga.
Citera
2023-04-03, 13:51
Medlem
CC75s avatar
Citat:
När det kommer till partitillhörigheten så kan jag självklart förstå. Jag skulle inte kunna leva med en SDare eller tvättäkta Kommunist men då pratar vi om människor som hänger upp sitt liv runt politiken.
Däremot vore det perfekt med en tjej som är Moderat. Då skulle hon och jag slippa rösta då våra röster tar ut varandra😁.
Men, nej. Jag har aldrig pratat politik med mina tidigare tjejer. Det är först nu och då blir det på sin höjd sakpolitik och det beror på att hon har ett jobb inom statlig förvaltning.

Jaja. Nu har jag själv en tvättäkta narcissist i mitt bagage som än i dag har förstört delar av mig.
Titta runt i detta delforum så ser du att vi pratar om krav som är rent löjliga.

Tycker du talar emot dig själv så detta kanske är en trolltråd i alla fall?

Saxat från vad du har skrivit i denna tråd.

Citat:
Tänkte starta en trolltråd men skapar denna tråd istället. Undrar vad det är för fel med människor som inte kan acceptera olikheter mellan människor men kan själv inte leva med en SD:are eller en tvättäkta kommunist.

// CC
Citera
2023-04-03, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Tycker du talar emot dig själv så detta kanske är en trolltråd i alla fall?

Saxat från vad du har skrivit i denna tråd.

// CC
Om du vill så är det en trolltråd. Min tanke med att skapa en trolltråd handlade ändå om ett ämne även om denna går mer rakt på sak. Faktum är att många trolltrådar är oftast en trolltråd för att skaparen bara vill jävlas men oftast tar de ändå upp bra ämnen.
Så, känner du dig träffad i din kravbild eftersom du inte hade något att komma med?
Citera
2023-04-03, 14:29
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Men oftast handlar det om flickvänner och små skitfel.

Javisst, men det går inte att bortse från att det ett kvinnligt beteende, som feminiserade män har tagit upp. Det är tjejer som väljer rent biologiskt, så det är tjejer som skriver kravlistor. En man som skriver kravlistor är en fjolla.
Citera
2023-04-03, 14:31
Moderator
Maviels avatar
Förtydligade rubriken. Tidigare:

Ni som väljer bort…..

/Moderator
Citera
2023-04-03, 14:34
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Om du vill så är det en trolltråd. Min tanke med att skapa en trolltråd handlade ändå om ett ämne även om denna går mer rakt på sak. Faktum är att många trolltrådar är oftast en trolltråd för att skaparen bara vill jävlas men oftast tar de ändå upp bra ämnen.
Så, känner du dig träffad i din kravbild eftersom du inte hade något att komma med?

Så du förväntar dig seriösa svar i en trolltråd? Men nej, jag tolkade det inte som en trolltråd men att du själv skriver att du "tänkte" starta en trolltråd säger en del om hur du som person är och huruvida man ska ta dina inlägg och det du skriver med en stor eller en liten nypa salt. Men visst, troll kan även de roa oss andra ibland.

Dessutom hade jag något att komma med men du duckade den bollen i ditt svar. Jag påpekade att det du anklagar andra för, gör du exakt själv. Vad kallas en sådan person för?

// CC
Citera
2023-04-03, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Så du förväntar dig seriösa svar i en trolltråd? Men nej, jag tolkade det inte som en trolltråd men att du själv skriver att du "tänkte" starta en trolltråd säger en del om hur du som person är och huruvida man ska ta dina inlägg och det du skriver med en stor eller en liten nypa salt. Men visst, troll kan även de roa oss andra ibland.

Dessutom hade jag något att komma med men du duckade den bollen i ditt svar. Jag påpekade att det du anklagar andra för, gör du exakt själv. Vad kallas en sådan person för?

// CC
Ok, nu såg jag.
I sak anser jag att politisk åskådning inte är en grej i relation och jag skrev även att det är en sak jag inte pratar om. Men när det kommer till SDare, kommunister och kan lägga till feminister (Stödjer likhet mellan könen så jag menar extrema feminister) så är detta människor som alltid ska snacka politik i sällskap. Därför skulle jag inte stå ut med dem och det handlar inte om själva partiet utan att de likt Jehovas ska tvinga på andra sitt budskap och de låter inte andra komma till tals vilket gör dem till samma energitjuvar som narcissister
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in