2024-02-17, 12:05
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Det är lite småsaker jag stör mig på i SMS dem emellan den 24 Dec.

"J: Du la inte in sånt yokko air pulver?
Det vore riktigt illa om så
D: Nä, sprejade bara"

Detta tycker jag tyder på att det faktiskt är D som hällt upp ättikan i syfte att få bort lukt.
(yokko air =Effektiv luktätare som tar bort stank och odörer istället för att dölja dem med dofter.)
Sen (tror jag) så har J tagit det glaset någon gång under kvällen/natten och straffat Z för något. Med eller utan Ds vetskap.
Tratten som hittades i hemmet, har de tagit prover på den som visat ättika?

Har jag inte läst något om. Däremot provtogs glaset i tvättstugan och det hade Zs DNA men inte spår av ättika. Dock uppges det att ättikssprit dunstar och inte lämnar spår. Så det går nog inte att avgöra förekomst av ättika när föremålet torkat.

Det kan ju ha funnits två glas. Ett med ättika (som Z inte kunde nå) och ett glad med vatten.

Citat:
Tror med på att det gått överstyr.
Mamman visste mycket väl vad som händer om man dricker Ättika (sin syster) och jag tror inte hon ville förstöra julen (för sina älskade barn, - Z) med uppsåt.
SMS den 23e visar att mamman har ont, hon är stressad, hon är arg, saker strular, barnen strular när granen ska kläs osv.
Det behövs nog inte mycket från Z för att bägaren ska rinna över (glaset med ättika) och katastrofen är ett faktum.

Det skulle också kunna vara så att tratt och slang använts när Z varit drogad av t ex sömnmedel. Så den behandlingen kan ha upplevts mer som en mardröm.

Det finns onekligen en dynamik mellan föräldrarnas beräknande sidor och deras (framförallt mammans) aggressiva känsloreaktioner.
Jag tror att detta brott var planerat i stora drag.
Men detaljerna kan givetvis ha berott på tillfälligheter pga känslostyrda impulser.
Senast redigerad av HowLongIsNow 2024-02-17 kl. 12:24.
Citera
2024-02-17, 12:12
Medlem
EndastJag01s avatar
Om någon avlider i hemmet blir det polisutredning.
Om någon avlider på sjukhus behöver det inte bli det och tänk på att rättsläkaren först inte var säker på att det inte rörde sig om självskador utförda av ett hjärnskadat barn.
Så jag tror att det var meningen att Z skulle dö på sjukhuset, ett tragiskt exempel på hur det kan gå när samhället inte stöttar föräldrarna som det borde göra. Kanske skadestånd till föräldrar, insamlingar mm och mycket sympati. D skulle kanske bli erbjuden ett riktigt jobb pga detta och ekonomin är löst.
Fast det hade skitit sig ändå efter ett tag för de verkar ju inte ha någon direkt kontakt med den verkliga verkligheten.
Citera
2024-02-17, 12:40
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Om någon avlider i hemmet blir det polisutredning.
Om någon avlider på sjukhus behöver det inte bli det och tänk på att rättsläkaren först inte var säker på att det inte rörde sig om självskador utförda av ett hjärnskadat barn.
Så jag tror att det var meningen att Z skulle dö på sjukhuset, ett tragiskt exempel på hur det kan gå när samhället inte stöttar föräldrarna som det borde göra. Kanske skadestånd till föräldrar, insamlingar mm och mycket sympati. D skulle kanske bli erbjuden ett riktigt jobb pga detta och ekonomin är löst.
Fast det hade skitit sig ändå efter ett tag för de verkar ju inte ha någon direkt kontakt med den verkliga verkligheten.

Z var värd 130.000 om året som levande så jag tror definitivt inte att det var planen att hon skulle avlida. Med det sagt så hade de ingen empati för henne så de hade antagligen inte blivit ledsna utan mer arga över en förlorad inkomstkälla.

Som det skrevs tidigare så ville de här föräldrarna inte ha uppmärksamhet så deras tanke var nog att simulera fram en allvarlig självskadeolycka men hinna fixa till Z innan de åkte in till sjukhuset. Detta för att bevisa att hon behöver tillsyn dygnet runt.
Nu blev det för bråttom.
Senast redigerad av HowLongIsNow 2024-02-17 kl. 12:55.
Citera
2024-02-17, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Är imponerad av din skarpsynta analys av detaljer i förhören. Det blir tydligt när man ställer systerns och Js förhör bredvid varandra som du gör.

Det är uppenbart att J visste att man inte dricker ättika frivilligt.
Hon visste också att ättika kan framkalla bestående skador på magen (bra för LSS-ansökan.)

Så om planen var att få i Z ättika så var det nödvändigt att uppfinna en metod för att få i Z ättika och även få henne att tro att hon druckit den själv.

Med tanke på att Z reagerade såpass starkt på tratt och slang så kan man tänka sig att de använt den metoden flera gånger.

Experten från Giftinformationscentralen menade att 24% ättiksyra är för
svag för att orsaka direkta frätskador, utan det är syrans salter (acetat) som skadar, och att det kan ta längre tid.

Ditt inlägg gav mig en idé om att det skulle kunna ha gått till på ett delvis annat sätt:

- Föräldarna hade experimenterat tidigare med att tvångsmata Z med tratt och slang, med små mängder ättika eller med en annan vätska. Detta gav kanske Z symptom av magsjuka som berättats om under förhör?
- Den 23 december gjorde de ett nytt sådant experiment. De hällde i mer ättika än tidigare.
- De ställde ett glas vatten bredvid Z.
- Under natten fick Z ont i magen och skrek. Hon drack vattnet.
- J berättar för henne nogsamt att hon har druckit ett glas med ättika och att det är därför hon har ont i magen.
- D berättar att Z luktade ättika när hon väckte dem. Det låter som en lögn för att stödja att Z skulle ha druckit ättikan nyss, inte tidigare.
- Vid sjukhusbesöket upprepade J flera gånger för Z att hon hade druckit ättika, för att förstärka den minnesbilden.
- Syskonen har berättat i förhör att de visste att Z druckit ättika. Föräldrarna har varit noga med att berätta detta. Ett av barnen säger dock att Z har druckit en flaska ättika. Är det en fantasi i hans huvud eller ett misstag i indoktrineringen?

Det som saknas är en förklaring till varför Z inte vill berätta om tratt och slang. Något slags manipulativt hot som gör detta ämne för plågsamt att ta upp? Eller någon ofta upprepad historia som gör att Z inte alls förknippar den med ättika eller dryck?

Ja sannolikt är det J som tvingar ättikan i Z på nätterna i stora mängder via tratt och att det pågått under en längre tid.

Det är förmodligen det som sen är orsaken till influensa ”diarrén” som de gärna refererar till 1,5 vecka runt jul.

Även obducenten sa att när han obducera magsäcken såg han att det förekom olika inflammationsgrader av ättikan.

Det är starkt talande kliniskt bevis som påvisar äldre administrering av ättika.
Alltså ingen engångshändelse utan upprepad vid olika tillfällen under en avgränsad period.

Dödshot och skenavrättningar får folk att bli totalt tysta. Z själv vittnar om det. Z säger också att det är mamman som är uppe och är elak mot henne på nätterna.
Senast redigerad av viperstyle 2024-02-17 kl. 12:50.
Citera
2024-02-17, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Det är lite småsaker jag stör mig på i SMS dem emellan den 24 Dec.

"J: Du la inte in sånt yokko air pulver?
Det vore riktigt illa om så
D: Nä, sprejade bara"

Detta tycker jag tyder på att det faktiskt är D som hällt upp ättikan i syfte att få bort lukt.
(yokko air =Effektiv luktätare som tar bort stank och odörer istället för att dölja dem med dofter.)
Sen (tror jag) så har J tagit det glaset någon gång under kvällen/natten och straffat Z för något. Med eller utan Ds vetskap.
Tratten som hittades i hemmet, har de tagit prover på den som visat ättika?

Tror med på att det gått överstyr.
Mamman visste mycket väl vad som händer om man dricker Ättika (sin syster) och jag tror inte hon ville förstöra julen (för sina älskade barn, - Z) med uppsåt.
SMS den 23e visar att mamman har ont, hon är stressad, hon är arg, saker strular, barnen strular när granen ska kläs osv.
Det behövs nog inte mycket från Z för att bägaren ska rinna över (glaset med ättika) och katastrofen är ett faktum.

J vet precis vad hon pysslat med på nätterna under lång tid. Däremot har hon inte full kontroll på läget när Z insjuknar och det går överstyr.

J väcker förmodligen D här och han tar vid. Men vad händer??

Vad tror och vet D egentligen?

En psykopat skulle inte ha några problem att slänga någon framför tåget om det gällde rädda sig själv.
Citera
2024-02-17, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Där står bland annat:[indent]Tillsyn innebär att du behöver ha extra uppsikt över barnet, till exempel så att hen inte rymmer, hittar på farliga saker, råkar ut för eller orsakar olyckor. Tillsyn kan också innebära att du är extra tillgänglig för barnet via telefon.

Så solklart! De låter ju som papegojor med det här "självskadebeteende" och deras beskrivning av Z som behov av full tillsyn inför förskoleklass, klart det är något de vet att man ska säga.

En sak jag tänkt på nu är att J har jobbat flitigt med Z's "paper trail" med psykolog, dietist, tankar om särskola. Sen avbokat eller försvunnit. Det är också en del i planen, att ha papper på att barnet är annorlunda men samtidigt ha ständiga ursäkter till att man inte dyker upp fysiskt så ingen kan kolla sanningshalten i det föräldrarna säger. Där har skyddsnätet brustit rejält. Ofattbart att man kan säga på telefon att ett oroväckande underviktigt barn gått upp i vikt och att det inte följs upp med ett fysiskt möte.
Citera
2024-02-17, 14:07
Medlem
Snitsigares avatar
Ser att det skrivs en del om att J och D använde ättika/Yoko air pga påstådd röklukt från grannarna.
Tror ni inte snarare att det var stanken av Z de ville bli kvitt. Ibland sprayades det säkert yokoair direkt mellan benen på Z vid blöjbyten. Tänker på alla sår/utslag hon hade på rumpa/underliv.
Kanske en anledning också varför de hade så kallt hos Z, för att minimera stank.
Senast redigerad av Snitsigare 2024-02-17 kl. 14:09.
Citera
2024-02-17, 14:37
Medlem
Mercedes avatar
i SMS dem emellan framkommer det att de ej kan hålla 15 grader + inne pga elräkningen (många är vi nog som hade stoora elräkningar vintern 22)
Mamman klagar flera ggr att hon håller på att frysa ihjäl inne, men ändå får Z bara ha blöja på..
Så att Z är så nedkyld beror nog på att det var så kallt i huset (ännu en gång är det pengarna som spelar in..)
Citera
2024-02-17, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snitsigare
Ser att det skrivs en del om att J och D använde ättika/Yoko air pga påstådd röklukt från grannarna.
Tror ni inte snarare att det var stanken av Z de ville bli kvitt. Ibland sprayades det säkert yokoair direkt mellan benen på Z vid blöjbyten. Tänker på alla sår/utslag hon hade på rumpa/underliv.
Kanske en anledning också varför de hade så kallt hos Z, för att minimera stank.

Jo det med röklukten är helt påhittat. Om du läser förhör med grannarna är det ingen som eldar inomhus eller har känt röklukt annat än någon enstaka gång från ett hus en bit ifrån.
Citera
2024-02-17, 16:14
Avslutad
Har följt tråden, men begriper inte hur ni får ihop den utdragna tortyren med LSS och att de skulle tjäna på detta?

För att få LSS beviljat måste väl Z undersökas? Föräldrarna höll ju Z dold från omgivningen och ville absolut inte att någon skulle se henne. Även om de snyggat till henne inför en ev. LSS-undersökning, så fanns det ju massor av skador som var svårförklarade, samt risken att Z skulle prata bredvid mun. I en avlastningsfamilj som Z vistas regelbundet i, hade det också garanterat upptäckts.

Jag lutar åt att mamman inte alls ville ha hjälp med Z, jag tror att hennes avsky för Z var så stor att hon ville bli av med henne. För gott. Hon ville inte att hon skulle finnas från början.

Tror man gör fel i att försöka hitta något logiskt tänk i föräldrarnas agerande, de tänker och handlar inte som normala människor.
Citera
2024-02-17, 17:47
Medlem
Instämmer för att få LSS måste man visa sitt barn, hon glömmer sitt för att hon långsamt plågar ihjäl Z och ska få det att framstå som självmord iprincip. Hon är sadist.
(De som vill att andra ska se sitt sjuka barn och tjäna pengar på det visar gärna upp det hela tiden)....
Då kommer ett stort belopp att utbetalas (försäkring och skadestånd) och hon slipper sitt 'problem' denna människa har ingen empati, psykopat med drogproblem.
D åker till sjukhuset för att han blir tillsagd att göra det.
De är ju så att de har hällt i henne ättika under längre tid för att hon ska avlida. Detta borde betraktas som mordförsök av 1graden.
Citera
2024-02-17, 18:23
Medlem
Helt och riktigt. Ättikan fanns på toaletten för att ens ha en möjlighet att vistas där inne.

Tänk att försvara föräldrar som tagit det så långt att ättika och yoko air är det enda som döljer stanken.

Jag tror inte det finns något på Darkside-/net.

Däremot tror jag att man när man väl tvättat Z underliv. Så tror jag det gått vilt till med fingrar och eventuellt starka medel. Av icke sexuell karaktär. Ren och skär ondskefull tvagning.

Citat:
Ursprungligen postat av Snitsigare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in