Citat:
Ursprungligen postat av
Mercede
Det är lite småsaker jag stör mig på i SMS dem emellan den 24 Dec.
"J: Du la inte in sånt yokko air pulver?
Det vore riktigt illa om så
D: Nä, sprejade bara"
Detta tycker jag tyder på att det faktiskt är D som hällt upp ättikan i syfte att få bort lukt.
(yokko air =Effektiv luktätare som tar bort stank och odörer istället för att dölja dem med dofter.)
Sen (tror jag) så har J tagit det glaset någon gång under kvällen/natten och straffat Z för något. Med eller utan Ds vetskap.
Tratten som hittades i hemmet, har de tagit prover på den som visat ättika?
Har jag inte läst något om. Däremot provtogs glaset i tvättstugan och det hade Zs DNA men inte spår av ättika. Dock uppges det att ättikssprit dunstar och inte lämnar spår. Så det går nog inte att avgöra förekomst av ättika när föremålet torkat.
Det kan ju ha funnits två glas. Ett med ättika (som Z inte kunde nå) och ett glad med vatten.
Citat:
Tror med på att det gått överstyr.
Mamman visste mycket väl vad som händer om man dricker Ättika (sin syster) och jag tror inte hon ville förstöra julen (för sina älskade barn, - Z) med uppsåt.
SMS den 23e visar att mamman har ont, hon är stressad, hon är arg, saker strular, barnen strular när granen ska kläs osv.
Det behövs nog inte mycket från Z för att bägaren ska rinna över (glaset med ättika) och katastrofen är ett faktum.
Det skulle också kunna vara så att tratt och slang använts när Z varit drogad av t ex sömnmedel. Så den behandlingen kan ha upplevts mer som en mardröm.
Det finns onekligen en dynamik mellan föräldrarnas beräknande sidor och deras (framförallt mammans) aggressiva känsloreaktioner.
Jag tror att detta brott var planerat i stora drag.
Men detaljerna kan givetvis ha berott på tillfälligheter pga känslostyrda impulser.