2024-01-31, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Finns det någon fungerande länk till FUP?

https://gofile.io/d/Ua2BIa

.
Citera
2024-01-31, 05:53
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yaric
Frågor till den som vet, om spekulationerna om Darknet är sanna, borde inte pengarna på något sätt "synas" i familjens ekonomi? Det går ju inte att betala kontant, hur sker betalningen?

Kan detta åtal ha väckts, samtidigt som det pågår en annan utredning på sidan av om ev bp och darknet osv? Tänker att det dels kan vara mycket material att gå igenom, många inblandade personer som begår brott i olika länder osv. Måste vara en omfattande utredning och tekniskt sett skulle en sån utredning kunna pågå "i det tysta"? Man kan väl väcka åtal gällande det andra ändå?

Det har ju inte hittats någon förklaring till att Z blev klädd som pojke osv, någon förklaring måste ju finnas...

Det framgick av FUP att mamman har en kryptoplånbok. Minns inte om det står något om vilket saldo som fanns där. De används ju även för knarkhandel.

Att hon saknade BankID och Swish på den mobil som togs i beslag pekar enligt min mening på att det måste finnas ytterligare en mobil som polisen inte hittat, alternativt att det är äldsta dotterns mobil som polisen inte lyckades forcera.
Ingen människa under 75 klarar sig utan BankID i dagens Sverige.

Förhoppningsvis pågår en parallell utredning om sexualbrott.
Frågan har diskuterats tidigare i tråden.
Det är möjligt att väcka åtal för tillkommande brottslighet längre fram, vid eventuell fällande dom kommer straffet i så fall att beräknas tillsammans med den dom som vi nu väntar på.
Citera
2024-01-31, 10:04
Medlem
Någon som vet om rättegången kommer läggas ut så man kan lyssna på den? Eller är det sekretess?
Citera
2024-01-31, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Någon som vet om rättegången kommer läggas ut så man kan lyssna på den? Eller är det sekretess?

På Youtube, men inte förrän efter domen (vunnit laga kraft?). Men de känsligaste delarna gällande Z kommer inte visas. Tack och lov.
Citera
2024-01-31, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yaric
Inte för att jag tror på detta kanske, med att pappan skulle vara bög. Men Z kläddes ju som pojke av oklar anledning
Att de klädde henne som pojke , klippte hennes hår och ögonfransar som förskolan trodde kan bara för att avpersonificera som en söt flicka likt hennes systrar , nu blev hon ju ingeting bara något som måste få lite mat ibland
Citera
2024-01-31, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Att de klädde henne som pojke , klippte hennes hår och ögonfransar som förskolan trodde kan bara för att avpersonificera som en söt flicka likt hennes systrar , nu blev hon ju ingeting bara något som måste få lite mat ibland

Kanske surrar nu men var inte det enligt Z egna önskemål? Läste att hon tex valde kalsongerna framför trosor osv. Det kan ju iofs vara ett inlärt beteende efter hur hon blivit behandlad. Ungefär som att hon fann trygghet i bilbarnstolen, även om det egentligen inte fanns till för att ge henne trygghet.
Citera
2024-01-31, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Det framgick av FUP att mamman har en kryptoplånbok. Minns inte om det står något om vilket saldo som fanns där. De används ju även för knarkhandel.

Att hon saknade BankID och Swish på den mobil som togs i beslag pekar enligt min mening på att det måste finnas ytterligare en mobil som polisen inte hittat, alternativt att det är äldsta dotterns mobil som polisen inte lyckades forcera.
Ingen människa under 75 klarar sig utan BankID i dagens Sverige.

Förhoppningsvis pågår en parallell utredning om sexualbrott.
Frågan har diskuterats tidigare i tråden.
Det är möjligt att väcka åtal för tillkommande brottslighet längre fram, vid eventuell fällande dom kommer straffet i så fall att beräknas tillsammans med den dom som vi nu väntar på.

Men om det funnits ett bank-id vet ju banken det och jag utgår från att de kontrollerat allt. Blir inte klok på den biten..
Citera
2024-01-31, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
På Youtube, men inte förrän efter domen (vunnit laga kraft?). Men de känsligaste delarna gällande Z kommer inte visas. Tack och lov.

Vet du att det kommer läggas ut eller killgissar du bara?
Citera
2024-01-31, 15:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Kanske surrar nu men var inte det enligt Z egna önskemål? Läste att hon tex valde kalsongerna framför trosor osv. Det kan ju iofs vara ett inlärt beteende efter hur hon blivit behandlad. Ungefär som att hon fann trygghet i bilbarnstolen, även om det egentligen inte fanns till för att ge henne trygghet.

Det har spekulerats om detta i tråden. Förmodligen ville hon vara pojke eftersom hon blev sexuellt utnyttjad som flicka. Att bli pojke var då ett sätt att distansera sig från det utnyttjandet = som pojke blev hon någon annan.

Sedan hon sluppit undan föräldrarnas tortyr har Z blivit flicka igen. Att bli pojke handlade om att överleva mentalt.

Bilbarnstolen användes som ett tortyrredskap, var i får du det ifrån att hon fann trygghet i den?
Citera
2024-01-31, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Hon var väldigt liten när de klippte av henne ögonfransar och hår , förskolan funderade över detta , tror knappast att hon själv valde detta utan det var ett led att skilja henne från sina systrar eftersom hon inte i mammans ögon var värd att vara söt som flicka och bära flickkläder .
Citera
2024-01-31, 19:08
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Men om det funnits ett bank-id vet ju banken det och jag utgår från att de kontrollerat allt. Blir inte klok på den biten..

Inte jag heller faktiskt. Jag tycker det är underligt att inte polisen grävde djupare i den frågan.
Citera
2024-01-31, 20:00
Medlem
Chariters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Inte jag heller faktiskt. Jag tycker det är underligt att inte polisen grävde djupare i den frågan.

Jag hoppas att det pågår en sidoutredning gällande en eventuell pedofilring. Annars är det ta mig fan tjänstefel. Det finns ingen anledning till att det där fattiga whitetrashet till morsa skulle ha kryptovaluta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in